Gå til innhold

hvilke type maling er best å male med når en pusser opp barnerom? olje eller vannbasert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenker også på at jeg er gravid, kan jeg male da, og hvilke type maling er minst skaldelig?

Skrevet

hehe, skadelig mente jeg.

Skrevet

vannbasert......faren min er maler og han sa at den er minst skadelig,men du bør egentlig ikke male når du er gravid uansett....det er fortsatt gasser og støv i malingen som ikke er bra....ihvertfall ikke for spedbarn,så vil tro det ikke er spesielt bra for en gravid heller....

hvor langt på vei er du forresten???

Skrevet

Når malingen er våt er vannbasert den som gasser minst, så om du må male når du er gravid er denne tryggest. Men vanbasert slipper gasser lenge etter den er tørr, gjeren flere måneder etter det er malt, så for barnet som skal bruke rommet er det tryggest at en maler med oljemaling, da den gasser lite etter at den har tørket.

Personlig hadde jeg fåttt noen andre til å male, og er det et barnerom som skal tas i bruk innen de første 3 måndene, hadde jeg valgt at de malte med oljemaling.

Skrevet

Her har samboer malt mens jeg har dirigert:)

Vi valgte oljemaling, men det er fordi jeg har fått det for meg at det må jo være litt "sterkere"....? Kan jo hende jeg tar feil, men ser for meg at når arvingen fks begynner og tegne på veggen er det lettere og vaske en vegg malt med oljemaling uten at all malingen følger med....

Skrevet

Oljemaling er den som gasser kortest tid, ja -vannbasert er "greiest" for gravide og male med, men uansett kan man male som bare det hvis man bare sørger for god lufting :-).

Hilsen malermesteren min!

Skrevet

enig i den...med god lufting..og da mener jeg god lufting.. så burde det gå greit å male uansett hvilken type man velger å male med :)

Skrevet

Vi har kjøpt en ny type maling fra Jotun, som er nesten luktfri. Den er vannbasert, og heter luktsvak akrylmaling ell noe sånt ;) Den er blå/turkis utenpå... Kjempefint, og gasser lite ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...