Gå til innhold

6-7 årig gutt...bunad eller ikke bunad til 17 mai? Hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter (2 år) og jeg bruker bunad til 17 mai. Jeg funderer på å kjøpe en bunad/festdrakt til min sønn, han skal gå i 17 mai tog for første gang. Han liker å kle seg opp, men er litt usikker på hva som er vanlig..slik at han ikke skiller seg ut for mye. Er det mange smågutter som bruker bunad, eller mest dress?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mange gutter i bunad i den alderen, men skal nok ikke lenger opp en til en 8-9, så vil de ikke mere hehe

Skrevet

det er vel mest dress tror jeg... Mine brødre som nå er 8 - 10 år har brukt pen klær hver 17.Mai, aldri dress eller bunad. Men det er jo utrolig stilig med dress på sånne små da =) Bunad er jo også fint.. Nå var jeg kanskje ikke til mye hjelp. Men hadde det vært min gutt ville jeg ha brukt dress =)

Skrevet

Det kommer nok veldig ann på hvor man bor...såg det var skrivi at etter 8-9 års alderen var det mange som ikke ville....her vi bor er det utrolig mange med bunad....både barn..damer og menn. Så sønnen storkoser seg når han får på seg bunaden.

Her er det slik at ungene misunner de som faktisk har ekte bunad.

Skrevet

Takk for svar dere... jeg har litt lyst til å kle han i bunad.. så lenge han ikke er den eneste i klassen..kanskje jeg skal høre med de andre foreldrene hva de skal.

Skrevet

Kan du ikke ta han med i butikken og la han se på det og se om det er noe for han?

Exit har noen fine.

Tipper gutten vår blir å gå i dress, men jeg har lurt litt på festdrakten både til han og lillemor, men har ikke helt bestemt meg ennå.

Skrevet

Syntes det er fint med bunad.

Nevøen min hadde det når han var på den alderen.

Det er nok veldig vanlig å bruke det.

De har forresten fått nye på sparkjøp.

De var mye finere enn de som har vært tidligere

Skrevet

opp*

Skrevet

Gutten min vil ikke ha på seg bunad, ville ikke i fjor heller, så da får han slippe det... Bestekameraten hans har da (de går i 1.klasse), men her er det ikke så mange gutter som har bunad etter at de har begynt på skolen.

Skrevet

Gutten min brukte drakten (jul på månetoppen-drakt) til han var ca 9, da ville han ikke mer. Det var veldig få som hadde den type klær her også da så synes han hadde den lenge egentlig. Nå går det på dressbukse, skjorte og slips ;)

Skrevet

Det er jo mange i den alderen som bruker bunad.....hvis ikke hadde man jo ikke fått kjøpt det:)

Skrevet

Synes at du bør ta med sønnen din på avgjørelsen jeg - de har jo ofte en meget bestemt mening når de har blitt 6 - 7 år. Min sønn (7) vil ikke lengre ha bunad. Siste 17.mai var da han var 5. Etter det har det vært penbukse og skjorte m/slips.

Skrevet

Min er 7 han elsker bunaden sin... han syns han er så fin, og bærer den med stolthet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...