Gå til innhold

keisersnitt men kan ikke få epidural.. hvordan er det med narkose da?

Anbefalte innlegg

Har MS og har blitt fortalt av lege (for mange år siden) at jeg ikke kan få epidural da.. Så ved keisersnitt må jeg da få full narkose..

Noen andre som har hatt full narkose og keisersnitt?

når får du babyen inn til deg da??? vil så gjerne oppleve den med en gang.. kan man få sånn våkne-opp-sprøyte eller..slik at man kvikner fortere?

Fortsetter under...

Jeg så ikke babyen på nesten ni timer :-(

Mannen sier de var innom et par timer etter operasjonen og han lå til brystet, men jeg var fortsatt så groggy, at det har jeg ingen minner fra... Dessverre er det nok slik at du ikke ser babyen før etter et par timer, men jeg lå ekstra lenge på post-op pga stort blodtap... så går nok ikke så lenge til vanlig altså....

Hovedsaken er jo at vi får babyen vår, selv om jeg virkelig kan relatere til det du sier.

Lykke til.

Hei første anonym. Jeg lurer på det samme, og er i noenlunde samme problemstilling - tror det beste er å snakke med anestesilege/gynekolog evt. nevrolog om dette. Ved planlagt ks er det vanlig å snakke med anestesilegen dagen før operasjonen...

Vet selv at epidural ikke virker på meg, så da har jeg ikke lyst til å prøve spinalbedøvelse, for så å måtte ende med full narkose...

Når du er ferdig sydd og skal trilles ut etter narkose vekker de deg faktisk opp for å sjekke at alt er i orden. Du sovner med en gang igjen etter dette og husker det som regel ikke. Jeg husker det såvidt siden je fikk lillegutt inntil meg for første gang da. Så er du heldig....

Men kan også legge til at de kunne lagt hva som helst inntil meg da, jeg ville bares sove, he he.

Etter det tok det en del timer før jeg fikk se lillegutt igjen, men så lenge du sover kjennes det jo ut som minutter. På Haukeland var de iallfall nøye med å se at jeg våknet og løp og hentet han med en gang da så det var ikke mange minuttene jeg følte jeg var uten han.

Det som derimot var trist var at da var han jo ferdig vasket, påkledd og fornøyd, gørra og de første skrikene hadde jeg gått glipp av :o(

Hadde han ikke hos meg lenge, men brydde meg ikke noe om det siden jeg var fremdelse stuptrøtt og utsultet. Tok vel et par timer før vi fikk eget rom og han hos oss igjen.

Har ikke hørt at det finnes noen oppvåkningsprøyte som fåskynder prosessen, narkose er jo en påkjenning for kroppen så det er vel viktig å hvile ut. Og selv når du har våknet er du volsdomt trøtt.

Annonse

Når opearasjonen og syinga er ferdig vekker dem deg. Det spørs også litt på personen som får narekosen om hvor godt man tåler den. Det varieier også hvor tung narkose man får. Ved keisersnitt gis ikke så "tung" narkose pga. barnet.

Epidural og spinal er ikke det samme nei. Ved epidural får du en "ledning" inn i ryggen der de hele tiden kan forsyne deg med mer. Ved spinal får du en engangsdose.

Jeg fikk narkose ved mitt forrige ks, og jeg var ikke klar for babyen før etter mange timer. De vekte meg da de var ferdige og sa at alt hadde gått fint, husker dette VELDIG vagt, men jeg sovna vel omtrent før de var ferdige å prate. Du er fullstendig i ørska, og mister verdifull tid med babyen.

Narkose er en stor påkjenning for kroppen, og tar veldig på. Selv om du er våken, så er du helt satt ut.

Forhør deg med legen om du kan få spinalbedøvelse, for jeg råder deg til å velge det hvis du kan. Men selvfølgelig, kan du ikke få det, så kan du ikke få det. Da får du narkose.

Masse lykke til i hvertfall! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...