Gjest Skrevet 10. april 2008 #1 Del Skrevet 10. april 2008 Hei! trenger hjelp fra noen som kan svare..er gravid student med termin i starten av august. Har fått permisjon for neste skoleår,og vet at jeg får fødselsstipend og engangsstønad. Mannen min har fast jobb. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal løse økonomiproblemet i sommerferien..er jo avhengig av inntekt i sommerferien.kan få fødselsstipend fra tre uker før fødselen. har ikke noe fast jobb,men har to "ekstrahjelp"jobber,som begge er for krevende til å jobbe i som høygravid. Kan jo ikke sykemelde meg derfra, men hva gjør jeg?må jeg finne meg en ny jobb,eller må jeg klare meg på engangsstønaden? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137424876-%C3%B8konomi-i-sommer/
Tromsøstudent Skrevet 10. april 2008 #2 Del Skrevet 10. april 2008 Hei Dette er vel det som kalles et problem... Jeg vet ikke om noen gode løsninger på dette. Tror løsningen er å leve på engangsstønaden. Du skriver at du har to ekstrahjelp jobber, som begge er for krevende til å jobbe i som høygravid. Dersom du nå arbeider i disse jobbene, så bør du forsette med dette fram til du får redusert arbeidsevnen. Det øyeblikket du er for gravid til å jobbe, så kan du fint sykemelde deg derifra. Du får da ikke utbetalt sykepenger for de første to ukene (om du ikke er satt opp på vakter i denne perioden da), etter disse ukene vil du få utbetalt utifra hva du tidligere har tjent. Jeg regner med at sykepengeutbetalingen da vil fortsette fram til det er tre uker igjen til termin. Engangsstønaden mener jeg du kan få utbetalt fra du er i uke 26, så det er jo god tid før fødselen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137424876-%C3%B8konomi-i-sommer/#findComment-137425037
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå