Elipepsi Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Er det i det hele tatt noen forskjell? Hvis det er det, kan noen fortelle meg det? Går det på størrelse? Pris? materialer som blir brukt? Vanntett/vannavstøtende? Setter pris på svar!
*FLoRinA* Har født!!!! Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 Mener reimatec er den som er vanntett....og som har vunnet litt tester osv....
Mamarosa Skrevet 10. april 2008 #3 Skrevet 10. april 2008 Reima er selve merket, og Reimatec er navnet på stoffet på de dressene som er vindtett, vanntett og pustende... Som feks. Ecco og Gore Tex. Skjønner..?
Bomsedeisi Skrevet 10. april 2008 #4 Skrevet 10. april 2008 Reimatec har et annet materiale som gjør den mer vannavstøtende, vindtett osv. Reimatec kan du også nå ha i varmeskap (det kunne du ikke med noe reima tidligere). Tja det var det jeg kunne huske av forskjeller..
Babyønske �� Skrevet 10. april 2008 #5 Skrevet 10. april 2008 Det går på materialer og vanntetthet hovedsaklig ja Reima er lettere plagg, overtrekksplagg som gjerne er vindtette og lett vannavstøtende. Brukes bla på jakker og babydresser. Reima tec er det vanntette materialet. Her er to varianter, tec og tec +. Disse brukes på dresser, bukser og jakker, luer og votter. Tec + er tec med forsterkninger. Tec+ er litt dyrere enn vanlig tec. Jeg jobbet i butikk som solgte Reima tidligere, så kjente mer til det da. Men siden Reima stadig utviker seg og forandrer på produktene sine er jeg inne i alt lenger, så det ble litt enkelt forklart dette :-) Har du vært inne på www.reima.com og lest? Der står det litt om de fleste produktene
Elipepsi Skrevet 10. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. april 2008 Oi, så flott med gode svar Ble litt klokere nå ja, tusen takk. Da blir det reimatecdress på sønnen gitt
Babyønske �� Skrevet 10. april 2008 #7 Skrevet 10. april 2008 Godt valg :-) Det er flotte produkter. Jeg har dessverre ikke barn enda, men jeg vet hva som blir førstevalg den dagen det endelig skjer. Bør vel sette av penger på en egen Reima-konto :-)
Mamarosa Skrevet 10. april 2008 #8 Skrevet 10. april 2008 Vi var å kjøpte ReimaTec vår-dress til jenta vår igår...med en knall tøff lys rosa Reima sydvest til - å de to plaggene kom på 1199 kr! Så det er kjempe dyre plagg - men om kvaliteten er så god som det sies, så er det vell bedre å kjøpe èn dyr dress, enn 4 ubrukelige billige...
Sigyn - 2barnsmor :) Skrevet 11. april 2008 #9 Skrevet 11. april 2008 bare for å skape litt furore her.... jeg er ikke enig. synes det er tull å bruke 1500kr på en dress som varer en sesong. de minste barna er ikke så mye ute likevel.... de klarer seg lenge med en billigere dress og heller å legge mer penger i det som er under. godt ullundertøy og ullklær... da klarer de fleste seg med en dress til en tredjedel av prisen... jobber i barnehage og ser dise klærne i bruk...
3 nydelige jenter <3 Skrevet 11. april 2008 #10 Skrevet 11. april 2008 Jeg må si meg helt uenig med deg Sigyn!! Klart det er tull med Reima før de er 1 år, men har brukt Reima til begge mine etter de ble 1 år. Både vinterdressene og vårdressene. Jeg er hjemme med begge ungene og de elsker å være ute. Jeg har fått noen skikkelige utetroll. Vi er nok ute minimum 5 timer hver dag. Dressene er veldig lette å bevege seg i, du slipper regntøy da reimatec er vannTETT og ungene synes det er mye morsommere å være ute. Jeg prøvde nemlig Kapp Ahl dressen det året de var best i test. Det var 2 uker så kjøpte vi Reima igjen. Med de litt dyrere dressene så blir de også helt rene når du vasker de. Bare tenk deg 2 lysrosa dresser fulle av grønske... De ble så gode som nye etter en tur i vask.. Men vasker du de ikke riktig og bruker skyllemiddel i så ødelegger du membranen og de er ikke lenger vanntette... Nei takk gud for Reimatec!!! Jeg er trofast kunde de neste 10 årene!!!
mai mammaen til to Skrevet 11. april 2008 #11 Skrevet 11. april 2008 datteren min har også reimatec dress.. hun hadde en som hun brukte i fjord vinter og hele høsten... hun brukte ikke regntøy en eneste gang.. (går i barnehage og de er ute mange timer)... og var aldri våt. hun badet i dammene... den dressen hun hadde da hadde jeg lånt av en venninne. datteren hennes hadde også brukt den en sesong.. og datteren min har nå brukt den i et år.. og den ser fremdeles ny ut.. da den ble for liten kjøpte jeg en ny en.. like fornøyd med den.. kommer til å kjøpe de dressene til henne til vinteren iallefall. kjøpte en reflex vår dress til henne nå så skal jeg se hvordan de fungerer... men kan hende det blir en ny reimavår dress også.. vi får se.
temine Skrevet 11. april 2008 #12 Skrevet 11. april 2008 Her går det i rema tec på vinteren ja! Bruker reflex sitt regntøy og høst/vårdress, men alltid reima tec på vinteren. Slik har nå mi tulletruske holdt seg både tørr og varm i alle fall. Men barn sliter jo ulikt, og har ulike behov for klær. Ettersom vi er ute flere timer hver dag, velger jeg å kjøpe yttertøy for rundt 2000 kr pr år. Det er mange penger, men ikke så mye om man deler det på antall timer de brukes. Da synes jeg det er mer tullete å kjøpe julekjole til 700 kr som brukes ett par ganger;)
HegeAE Skrevet 11. april 2008 #13 Skrevet 11. april 2008 Hadde ei reimatec hue til dattera mi (den er for liten no). Men, det skal vere sikkert at den tålte godt med skikkeleg vestlandsregn. Ho var ikkje våt på hovudet sitt i det heile tatt. Skal og bruke den til neste.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå