Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt oss seilbåt og planlegger å ta med vår lille gutt på ca 4 mnd på helgeturer og ferier i den.

Noen som har erfaring med baby og seilbåt som har gode tips?

Eva og Nicolai

Skrevet

Er selv seiler, men har ikke hatt med babyen enda (5mnd).

Men har fått noen tips av andre:

-Montere sykkelsete eller lignenede i nedgangen til cockpit, barnet sitter trygt og kan samtidig følge med på det som skjer

-montere hengende vugge eller lignende i taket inne i seilbåten slik at babyen ligger og sover i vater når man seiler på kryss

-redningsvest selvsagt og generellt god sikring

-generellt ta det med ro og ikke sette alle seil

Skrevet

Redningsvest til alle døgnets tider, spesielt når babyen har begynt å krabbe osv... ALLTID ha kontroll på den lille...

Fetteren min på litt over 1 år druknet på seilbåttur for ikke lenge siden..

Så alt kan skje:-(

Skrevet

signerer det kristine over sier, mistet min kusine på 1,5 år pga hun druknet. (kusine, som bodde hos oss, så egentlig "lillesøster")

Skrevet

men husk at de små ikke kan ha bleie på når de har rednignsvest. bleia gjør at vesten ikke får snudd barnet rundt hvis det skulle falle i vannet!!!

Skrevet

Finmasket netting på "rekkverket" langs ripa.

Vi har noen venner som bor i seilbåt med 3 små barn og de ga det som deres hovedtips.

I tillegg må man jo tenke på at det ikke bare er drukning som kan være en fare ombord. Det er jo en del farlig utstyr, kjemikalier kanskje, trapper og kanter, og i tillegg beveger jo båten seg.

MEN jeg synes absolutt dere skal kose dere masse i båten likevel. Tror dere kan få det kjempegøy! Vi har vår båt veldig langt unna og savner den veldig.

Skrevet

Gled dere! Seilbåt er topp for barn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...