Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag fikk jeg beskjed om at jeg har fått time for operasjon for å fjerne enn eggstokk i morra.. Litt kort varsel syns jeg..Var egentlig meninga at jeg skulle brenne på den andre eggstokken pga PCOS, men siden jeg da bare kommer til å ha 1, syntes legen at den burde få være i fred.

Noen som har noen ideer om hvorfor? Trudde det hjalp å brenne på den??

Og de av dere som har vært å fjernet en eggstokk eller hatt lapraskopi, gjør det vondt etterpå? Blør man mye? Hvor lenge gjør det evt vondt?

Hvor lenge må jeg regne med å være hjemme fra jobb?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Oi, det var kort varsel!

Eg har fjerna halve eggstokken. Det var ikkje noko særlig vondt etterpå, men kanskje eg følte det slik fordi eg hadde så vondt før... Men har høyrt av fleire at det ikkje er så vondt etterpå. Ang. kor lenge du bør være heime frå jobb kommer jo veldig ann på kva jobb du har. Er ømt i nokon dagar. Eg blødde bittelitt første dagen.

Ja dei svir jo små hull på cystene for å prøva å få i gang eggløysning. Aner ikkje korfor dei vil la den vær i fred. Du kan jo høyre med legen på sjukehuset. Er jo greit å få gjort det når dei først er inne der. Men selvølgelig, er det forbundet med risiko, bør den vel væra i fred...

Rart ikkje legen har forklart nærmare.

Kan eg spør om korfor du skal fjerna eggstokken?

Masse lykke til i morgon! Klems:)

Skrevet

Hei :)

Jeg skal fjerne den fordi det er masse fettvev inni den,(Trur det er endemetriose det heter, er ikke helt sikker)så den fungerer ikke som den skal. Har vært igjennom masse prøver for å finne ut om det er PCOS jeg har, for hvis jeg hadde det skulle de brenne samtidig som de fjernet den andre eggstokken... skjønner ikke hvorfor de går tilbake fra det nå, nå som der er påvist at jeg har pcos.. Hadde jo vært greit å blitt ferdig med det på en gang suns nå jeg..

Trur nok jeg fikk time så fort pga noen har avbestilt..

Jobben min er ikke fysisk tung, men kan bli mye ståing og gåing og masse lette løft. Får vel se ann..

Takk for at du svarte:)

Skrevet

Kossen går da med deg?

Håpar alt er bra og at operasjonen gjekk som den skulle.

Klems:)

Skrevet

Hei hei:)

Det går bra med meg, har litt vondt, blanding mellom mens smerter og mageknip, men knasker paracet så det går bra:)

Da jeg kom til Riksen ba jeg om å få ny invendig UL, for jeg vare redd de skulle fjerne feil eggstokk, og trur du ikke de fant ut at BEGGE eggstokkene er friske!!!

De hadde ikke funnet den da de mente det var noe feil med den, for eggstokken satt veldig langt til siden. Men nå fant de den,og den er frisk, så de hadde muligens sett tarmen eller noe og trodd det var eggstokken sist jeg fikk UL. Så jeg brant jeg hull i begge eggstokkene isteden, og håper og trur jeg større sjans for å bli gravid nå, håper jo at syklusene blir mer stabile nå.

hva er dine erfaringer etterpå?

klem

Skrevet

Så utrulig bra!! Veldig kjekt å hørra:)

Mine syklusar har vore veldig stabile etter operasjonen, men det er usikkert om eg har el og i så fall om eg har det kvar måned.

Har høyrt at fleire har opplevd å bli gravid raskt etter ein slik operasjon, så eg ska kryssa fingrane for deg:)

Klems

Skrevet

håper at min syklus blir stabil også. Trur ikke jeg har hatt eggløsning tidligere, men forhåpentligvis får jeg det nå. Tenkte jeg skulle kjøpe eggløsningstester for å følge litt med og være xtra aktiv hvis det skulle vise seg å komme:)

Men trur jeg har lest noe her inne et sted at slike tester alltid slår ut positivt når man har PCOS? Noen som vet noe om det?

Skrevet

Eggløysningsteste er ikkje å anbefale for oss med PCOS. Dei slår ut når kroppen gjer seg klar for el, og på grunn av hormonnivåa våre kan dei slå feil ut. Dette er ikkje i alle tilfeller, men du kan lure deg sjølv ved å tru på dei...Det sikraste er visst nok temping og selvfølgelig blodprøve. Er visst sånn at tempen stiger etter el, så då veit enn i alle fall om den har vært. Men det har eg ikkje så veldig greie på.

Visst du har tenkt å prøva temping, så spør på bli gravid. Har sett mange holder på med det. Håper du får kontroll på syklusen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...