sanna 86 Skrevet 10. april 2008 #1 Del Skrevet 10. april 2008 hei... jeg er ny her inne men føle at jeg kanskje kan få noen svar her... hadde min 4 sa i løpet av 8 mnd i dag... er skikkelig oppgitt og fortvilet. har vært til utredning men alt så fint ut og vi må bare prøve og prøve og prøve... Leser her inne at mange bruker crinone og diverse andre ting.. er dette noe legen har anbefalt?? Jeg føler at jeg ikke får noen svar av legen min.. og er skikkelig lei av at de bare sier "kansje det bare er tilfeldig??" " det var sikkert noe gale med barnet" "det er veldig vanlig med tidlige aborter" burde jeg spørre legen min om dt er noe han kan gi meg resept på??? ser at mange her inne begynner med crinone når de tar en positiv test.... problemet mitt er at jeg som regel aborterer den dagen jeg skal ha mensen eller dagen etter.. jeg fr jo ikke tid til å begynne på noe da vell.....går d ann å begynne med det tidligere? håper dypt og inderlig at noen kan svare meg.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137422305-kan-noen-v%C3%A6re-s%C3%A5-snill-%C3%A5-svare/
kirsty*2barnsmamma Skrevet 10. april 2008 #2 Del Skrevet 10. april 2008 heisann! Trist å høre at du har mista 4 ganger! Det må være en stor påkjenning for deg! Hvis jeg var deg ville jeg ha funnet en gynekolog som har litt greie på dette, som kan hjelpe deg. Kanskje du kunne ha gått privat? Selv går jeg på volvat. Når det gjelder crinone så er det en veldig dyr medisin, så derfor får man den bare når man har blitt gravid, siden man ikke vet helt om man lykkes å bli gravaid den syklusen om du skjønner...Men dette kan du diskutere med en spesialist, som du bør finne deg. Desverre er det ikke mange leger som har så mye greie på dette, så man må prøve seg frem til man finner en. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137422305-kan-noen-v%C3%A6re-s%C3%A5-snill-%C3%A5-svare/#findComment-137425596
sanna 86 Skrevet 11. april 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 11. april 2008 tusen takk for at du gadd å svare meg... det er en forferdelig påkjenning.. jeg tenker på det 100% av den tidn jeg er våken og tror jammen det har klart å snike seg inn i tankene mine om natten.. Føler jeg ikke klarer å fungere skikkelig.... Blir gal av all tenkingen... Er livredd for at jeg aldri kommer til å klare å få barn.. Jeg var til en gynekologisk overlege på haukeland sykehus... hun tok invendig ultralyd +++ men ALT SÅ FINT UT!!! det var jo selvfølgelig kjekt å hør det, men det må jo være noe som er gale siden jeg mister annen hver mnd.... Jeg trodde de kunne ta noen blod prøver for å finne ut om jeg hadde nok hormoner osv.. men det gjor hun ikke.. hun bare så på meg og sa det ser ikke ut som om du har noen hormonmangel... men virker crinone hvis jeg tar den den dagen jeg finner ut at jeg er grvid da?? for jeg pleier å miste omtrent den dagen jeg i utgangspungtet skulle ha hatt mensen.... igjen takk for at du svarte meg!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137422305-kan-noen-v%C3%A6re-s%C3%A5-snill-%C3%A5-svare/#findComment-137427214
miss gunnilla Skrevet 11. april 2008 #4 Del Skrevet 11. april 2008 Jeg har også mistet flere ganger. Har skiftet fra lokalsykehus til Aleris og har der fått beskjed om at skal bruke Crinone fra dag to etter eggløsning, men jeg har noe lavt progesteroninnhold. Jeg vet ikke om de har laget seg en standard på den såkalte utredningen de gjør etter tre aborter, men det virker jo ikke sånn. Du har da vel rett til at de tester hormonnivåene dine? Det gjør de ved å ta prøver gjennom en hel syklus, FSH og progesteron er tydeligvis interessante. Dessuten tar de noe som heter protein-S tror jeg det var og noen proteiner til. Etter hva jeg husker er det for å sjekke om blodet koalguerer slik det skal. Husker at min gyn spurte om det er mange tilfeller av blodpropp i min familie, det indikerer også at noe er i veien med koaguleringsevnen - men det retter man tydeligvis enkelt opp ved å gi albyl. På meg er det også tatt prøver av grav.restene for å sjekke etter translokasjoner, som er en genetisk svikt. Hadde ikke det heller og heller ikke koalguleringsfeil, så det er jo ikke sikkert en får så mange svar fra en utredning. Men kan være psykisk greit å vite at ting er i orden også. Er jo grusomt å gå å gruble på alt dette. Crinone er dyr. Men noe jeg har funnet ut nå, som verken lege, sykehus eller apotek har informert meg om, er at en kan få refundert 90 prosent av kostnadene (etter en egenandel på rundt 1600). Legen må visst skrive en søknad om det til trygdekontoret, men det skal være en formalitet. Sist jeg var gravid tok jeg C fra uke seks, men det viste seg senere (MA uke 8) at det hele hadde stoppet opp i uke fem/seks. Så det er kanskje sent å begynne. Skal i hvert fall følge rådet om å begynne med en gang etter el. Vet ikke om det er så mye hjelp i dette. Men skulle ønske du kunne få hjelp av en gynekolog som gjorde mer utredning. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137422305-kan-noen-v%C3%A6re-s%C3%A5-snill-%C3%A5-svare/#findComment-137428836
75-Heidi Skrevet 18. april 2008 #5 Del Skrevet 18. april 2008 Hei du Kjempe trist aa hoere at du har mistet saa mange ganger. Jeg har hatt 3 sa i loepet av 10 mnd og har naa begynt med utredning. Selv om de fleste leger sier at som regel finner vi ikke noe galt er det veldig greit aa faa sjekket at alt er i orden. Jeg har tatt en masse blodproever og skal tilbake og ta flere naar syklusen min er tilbake. Pluss at jeg skal paa sjekk paa ullevaall hvor de skal inn med kamera for aa undersoeke livmoren. Gyn. min sa at etter 3 sa kan man automatisk bli sykmeldt hvis man blir gravid igjen. Stress har en del aa si tror jeg. Men siden du som meg mister saa tidlig saa rekker man jo nesten ikke aa finne ut av det. Oensker deg all lykke til. Ikke gi opp:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137422305-kan-noen-v%C3%A6re-s%C3%A5-snill-%C3%A5-svare/#findComment-137506191
villavillekulla Skrevet 22. april 2008 #6 Del Skrevet 22. april 2008 Jeg fikk beskjed om å starte med Crinone rett etter eggløsning så ville nok tro at dette kunne være lurt for deg også hvis du mister tidlig. Håper også du får tilbud om skikkelig utredning, trodde dette var standard etter å ha mistet 3 ganger? Hos meg fant de ingenting galt under utredningen - ble ikke påvist for lavt progesteronnivå, men jeg fikk heldigvis likevel prøve Pergotime og Crinone (+ albyl e). Og er nå lykkelig og 24 uker på vei…. :-) Det er en fryktelig stor påkjenning å miste flere ganger så håper du får bedre hjelp enn du har fått til nå. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137422305-kan-noen-v%C3%A6re-s%C3%A5-snill-%C3%A5-svare/#findComment-137535188
sanna 86 Skrevet 1. mai 2008 Forfatter #7 Del Skrevet 1. mai 2008 kan man det altså??? var det jeg hadde lurt på..... skal snakke med legen min om det da altså.... synes det er verdt et forsøk..... men jeg føler egentlig at jeg er gravid igjen.... men har BESTEMT meg for at jeg ikke vil ta noe test før jeg er oven en uke på overtid... orker ikke den skuffelsen igjen altså!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137422305-kan-noen-v%C3%A6re-s%C3%A5-snill-%C3%A5-svare/#findComment-137620596
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå