Gå til innhold

Noen som har vært på Jamaica eller andre steder i caribinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer og reise til jamaica i februar med hele familien. Noen som har vært der? Vi har sett på et sted som heter Negril. Hvordan er det og reise dit med barn? Vi er vamt med og reise mye i asia osv.. men hadde lyst til og reise til caribien denne gangen. Eventuelt er det noen som har andre øyer i caribien og anbefale? Vi er åpne for forslag, vi har kun vært på Cuba av øyene og er klare for og prøve et nytt sted denne gangen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

¨Vi var på cruise i Karibien i fjor sommer.

Det var utrolig deilig !!

Så det vil jeg anbefale på det varmeste !!

Vi var innom Jamaica, Grand Cayman, Haiti og Mexico.

Vi hadde ikke med barn, da det var bryllupsreisen var :-) Men er sikker på at det egner seg godt for familier også.

Kan ikke si så mye om akkurat amaica, da vi var på stranden den dagen og drev med vannsport, i det deilige varme vannet !!

Vi var der i Juli, og det var ganske varmt, men ingen problemer :-)

Så min drømmeferie er da cruise.

Neste gang skal vi ta med barna :-)

Tror jeg må begynne å spare, hehe....

Skrevet

hørtes deilig ut! vi har funnet ut at det er billig og reise til øyene i caribien fra miami. funnet billetter til miami fra oslo til 5000,- og til 1500,- fra miami og ut til jamaica- (tur/retur) så det blir vel et par dager i miami og når vi først mellomlander der. Hvor i Jamaica var dere da? flere som har tips???

Skrevet

Jeg har ikke vært på Jamaica men har bodd i Karibien (!!! lenger sør...). Negril er jo et turistområde og således sikkert helt flott for barn, men vær obs på at det på andre områder av Jamaica ikke er fullt så idyllisk og i f.eks Kingston (hovedstaden) er det veldig mye kriminalitet og mange områder man som hvit helst ikke bør være i.... Har dere planer om å holde dere i Negril området får dere helt sikkert en flott opplevelse, planlegger dere å reise rundt ville jeg gjort litt mer research... Jamaica er jo en veldig stor øy da så vanskelig å få sett så mye, sånn sett kan det jo være greit med en mindre øy.. Prisnivået i karibien er generelt veldig høyt så det setter jo også sine begrensinger.. Lykke til med ferieplanleggingen!!

Skrevet

jeg har vært på cuise i caribbean 2 ganger, med SS Norway. Da var vi på St Martinique (utrolig fin øy), StThomas og noen andre små som jeg ikke husker. Den franske, StMartinique, er delt halvveis mellom frankrike og.. usa? husker ikke helt, men på den siden heter det st martens eller noe sånt.

Skrevet

takk for tips :) Har også hørt at det ikke er noe særlig i Kingston så derfor skal vi ikke dit. Vi tenkte og fly til Montego Bay og bare holde oss rundt der og i negril. Skal reise med samboer + baby på ca 7 mnd. + søster med barn på 1 år med samboer. mamma, pappa og mormor! så det blir nok ikke de største utfluktene rundt på øya! kunne tenke meg og se det kjente fossefallet!

Skrevet

Dere får helt sikkert en flott tur!!! Flott at du velger å bli værende på en øy - ser det er mange som har vært på cruise og det må jeg ærlig si at jeg ALDRI kunne tenkt meg... Sikkert en fantastisk bekvem måte å reise på men man ser jo ikke så mye annet enn turiststeder.. Får en mye bedre opplevelse av å faktisk ha VÆRT i Karibien om du er på EN øy og lærer den å kjenne litt.... Om dere noen gang skal reise til Karibien igjen anbefaler jeg de små antillene - spesielt området St.Lucia, St.Vincent og Grenadinene og Grenada... Små øyer med masse karakter og flotte mennesker og opplevelser...Kjenner jeg er litt misunnelig ja.. Må komme meg avgårde en tur snart.. Kanskje til neste år i pappapermen...hmmmm *tenke,tenke..*

Skrevet

Har "bodd" på Jamaica i tre mnd for endel år siden (2001) og da med base i Negril. Negril er (var ihvertfall) et turiststed, uendelig lang fin sanstrand kantet av enkle eller fansy hoteller/spisesteder. Bortsett fra det er ikke Negril veldig mye å se eller gjøre. Er ikke noe sentrum eller promenade eller noe særlig å gjøre på kvelden annet enn å gå ut på en av de nærmeste restaurantene. Jamaica er absolutt det mest spennende og annerledes stedet jeg har vært på, og hadde masse helt utrolige opplevelser siden vi ble kjent med endel lokale. Likevel vet jeg ikke om jeg hadde reist dit med barn og mange generasjoner sammen. Hverken babyene eller mormor vil sannsynligvis ha glede av hele dager på stranda, og da er det ikke så innmari mye tilbud om annet å gjøre. Tror jeg syns det ville ha litt lite å by på for hele selskapet. Man kan ta litt andre sjanser når man er bare unge mennesker og ikke skal ta hensyn til baby og mormor. Ville foreksempel aldri satt meg i en taxi der med babyen min -de kjører som idioter, aldri opplevd maken noe sted i verden!! Var pissredd første gangen.

Negril er ikke det farligste stedet på Jamaica, men det gjelder å ta sine naturlig forholdsregler der også. Etter mørkets frambrudd skal man ikke bevege seg veldig ukritisk rundtomkring. Men siden dere har reist endel er dere vant til det. Men det skal sies at på grunn av turistene der, trekkes det mange fattige Jamaicanere dit, og de prøver KONSTANT å lure deg på alle priser. Vet du ikke hva en taxitur skal koste så griselurer de deg. I Kingston møter man mye mer ærlige folk, så der ble vi overrasket. (Montego Bay er bare en stor kaotisk by, med en bystrand)

Sum a summarum, er dere fornøyd med grønt hav, palmer og hvit strand så langt dere ser, er det topp der. Folkeslaget er beundringsverdige med så mye smil, musikk og positivitet, til tross for all fattigdommen. Likevel hadde jeg kanskje til en slik familietur prøvd å finne en øy med litt mer familievennlige tilbud. Årstiden dere planleggger å reise til Karibien er perfekt, varmt og ikke for fuktig.

Skrevet

Jeg var på Den Dominikanske Republik i frebruar 2000. Det var bare UTROLIG fint!!!

Jeg var med ei venninne som hadde vært utvekslingsstudent der, så vi bodde privat. Det var moro. Fikk sett litt mere enn man gjør som ukjente turister. Da vi var der så var ikke turismen så utbredt som den er nå. Nå er det masser av flotte hoteller der.

Strendene er bare fantastiske!! PARADIS spør du meg :)

God mat og drikke også!!

Kan absolutt anbefales!!

Skrevet

Vi var på Jamaica, Negrill og det er absolutt å anbefale!!! Vi hadde da med dattera vår på 6 mnd og det var ingen problem :) Det er deilig klima, ikke for fuktig. Nå liker vi godt varme da, og har vært flere ganger i Asia vi også. Menneskene der nede er utrolig glad i barn selv om ungene kan bli litt skremt i begynnelsen da de er kullsvarte :) Bodde på all inclusive resort med 11 restauranter og velge mellom og til og med barnepass var inkudert ( de ansatte kunne ikke skjønne hvorfor vi ikke ville dykke for de kunne jo passe babyen:) Ellers er det ganske mye å finne på der nede, masse vannsport, elvesafari, flott natur osv. Har veldig lyst å reise tilbake dit ja!!!

Skrevet

Jeg har vært i store deler av mexico. Men spesielt øst kysten er knall fin. Uendelig lange hvite strender og knall blått hav. Billig. Tror det hadde vært fint å ha med barn der. Playa del Carmen, Tulum, Cozumel, Isla Mujeres (cancun) kjempe fine steder!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...