Gjest Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Gutten min er 5mnd og fysioterapeut mener vi bør sjekke hoftene hans for HD, hun ser assymetri. Fastlegen min mener det trolig ikke er noe, men gikk med på å sende henvisning til Ullevål for ultralyd av hoftene. Har nå fått innkalling, men timen er ikke før gutten er 6mnd. Synes det er håpløst lenge å vente da jeg har forstått det slik at hver uke behandling teller mye i den alderen, hvis det skulle vise seg å være noe galt. Skal ringe Ullevål i morgen å prøve å få time tidligere, men hvis det ikke går føler jeg vi må prøve noe privat. Noen som har erfaringer og vet hvor vi kan henvende oss? Gutten min behandles for KISS.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 Har ikke erfaring med HD men du kan prøve å høre med volvat (volvat.no) eller aleris, http://www.alerishelse.no/item.aspx?id=487
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #3 Skrevet 10. april 2008 Har vært på Volvat for andre ting og har vært VELDIG fornøyd med servicen der. Du må jo betale en del for det, men jeg synes det innimellom har vært verdt det.
Gjest Skrevet 10. april 2008 #4 Skrevet 10. april 2008 Tusen takk for svar, skal ringe litt rundt i morgen. Men er det noen der ute med konkrete erfaringer fra hoftedysplasi?
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #5 Skrevet 10. april 2008 Nei ikke erfaring med HD, men min har kiss og fått behandling for det hos manuell terapeut. Han går en gang i halvåret for oppfølgning, og de har da funnet låsninger i bekkenet også. Det gir assymetri i hoftene, noe jeg selv har sett på han. Hvis du ikke slår deg til ro med noe, kan du jo ev prøve manuell terapeut. Jeg går med han på barneklinikken i oslo hos ute imhof, www.barneklinikken.com. Lykke til! Hilsen anonym 18:56
Jordbæret <3 Skrevet 10. april 2008 #6 Skrevet 10. april 2008 Jeg har en datter med hofteleddsdysplasi. Hun ble ikke oppdaget før hun var ett år, følgelig var skadene store. Hun er nå atten og plages veldig. Jeg er enig i at du bør få han under behandlig så fort som mulig. Ikke la han stå noe på beina før du har fått sjekka hoftene, belastning på leddet forverre skadene. Men still spørsmål, så kan jeg svare etter beste evne.
MorTil2søtesmåjenter:) Skrevet 10. april 2008 #7 Skrevet 10. april 2008 Hei HAr ei jente som det ble påvist HD på når hun var 4mnd, ble tatt rønken å det ble påvist en lett grad. Har strevd,mast og ringt snart hver dag i 2mnd. Henvisningen er blitt "rotet bort" 4ganger. SÅ du må ikke sitte hjemme og vente på at noe skal skje. Det er vertfall mitt råd. Var me ortoped i dag, så om 2uker skal hun få på lic-ortose(tror det heter det). HAr ikke så mange råd, bortsett fra å ring å masmasmas... Synes det har tatt veldig lang tid me jenta mi, hun blir 6 og halv mnd før hun får på disse skinnene. Jeg tenkte å ta kontakt me privat klinikk,men de på sjukehuset sa at dette går så fort at det trenger du ikke,dette er en hastesak...synes ikke 2,5mnd er rasket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå