Gå til innhold

Nutramigen 1 eller 2??? Baby 6 mnd gammel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei frøken som er 6 mnd som jeg tror har melkeallergi. Var derfor på apoteket for å kjøpe Nutramigen i dag. De sa de hadde leveringsproblemer på den "vanlige" Nutramigen som hun sa. Og jeg måtte derfor kjøpe nr 2.

Noen som vet forskjell på disse to??

Jenta mi har hatt kolikk og plages enda med mye magesmerter og diare og vil derfor gi henne det som er best for magen hennes. Derfor lurer jeg på om noen har erfaring med nr 1 eller 2???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min som har melke -og soya allergi bruker nutramigen. Fram til han var 6 mnd brukte han nutramigen 1, og etter fylte 6 mnd begynte han å bruke nutramigen 2. Det blir det samme som NAN 1 og NAN 2, man begynner med nr 1 og går over til nr 2 når babyen blir 6 mnd. Nr 2 er tilpasset babyer over 6 mnd :-)

Skrevet

Jepp, min er akkurat blitt 6mnd så nå har vi begynt med Nutramigen 2. Merker ingen forskjell. Litt bedre smak bare. Min er også ekstremt plaget med magen, men som sagt ingen prob med ny Nutramigen =) Lykke til =)

• 2 måneder senere...
Skrevet

De lærde strides om Nutramigen2 LGG er bra for babyer over seks måneder eller ei. LGG er en bakteriekultur som har vist seg å være gunstig for bakteriefloraen, og dermed også immunforsvaret hos voksne. Det norske Astma og allergiforbundet mener at man ikke burde gi Nutramigen2 LGG til barn under ett år fordi det ikke finnes forskning som viser at dette er gunstig for så små barn, men deres viktigste argument er at barn fra seks måneder til ett år har en så uutvikla tarm at dette ikke er bra. Det norske Næringsmiddeltilsynet ville ha produsent Mead Johnson til å trekke Nutramigen2 LGG fra det norske markedet, men vant ikke fram.

Vi hadde bestemt oss for å vente litt med Nutramigen2 LGG, men etter at lillegutt i to uker nekta å spise eneren, så måtte vi kapitulere. Prosobee ville han heller ikke ha, men gjerne Nutramigen2... Så da så!

Snakka med to barneleger, og de hadde ingen betenkeligheter med toeren. Bytta for øvrig da han var fem og en halv måned.

• 3 uker senere...
Skrevet

2:) Den smaker mye bedre enn 1:) Gullet måte ha sukker i den første men den andre tok han uten sukker. Drakk 160 rett ned:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...