Gå til innhold

Stor livmor??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har fått beskjed om at de har stor livmor?

Jeg var hos jordmor her om dagen og hun måtte ta UL på meg for å sjekke om det var flerlinger der inne, men hun konkluderte med at det kun var en baby der og den var i normal str, men at livmoren min var stor.. Jeg er i uke 18 og livmoren min er allerede over navelen liksom! Så det ser jo ut som jeg er 5 mnd på vei :P

Fortsetter under...

Jepp. Livmoren min er stooor:) I uke 12 var symfysemålet allerede 20 cm ( skulle jo ikke gå ann men, hehe), i uke 15 var den flere cm over navlen og målte 25 cm... Altså laaaaaangt over gjennomsnittet, og over det grønne feltet på kurven.. men er bare en baby der inne, og den er helt gjennomsnittlig stor.. Ikke har jeg mye fostervann heller... Dette er mitt 3. svangerskap, og kurven min har vært likedann de to andre gangene også..

Ved terminen har jeg ligget på rundt 40 cm i symfysemål ( nesten så at jeg kommer ut av skalaen), men bebiene har bare vært 3200 og 3300 g...

Selv er jeg helt "normal" i størrelse... til vanlig er jeg 58 kg og 167 cm...

Rart egentlig, for magen min ser jo ikke noe spes stor ut, men målene på livmoren er kjempestor alikevell...

Dette er mitt andre fullførte svangerskap.. Fikk stoor mage da jeg gikk gravid sist, men ikke før på slutten.. Tulla veide 4400 gr og 52 cm lang.. Nå er symfysemålet mitt på ca 25 og jeg ser ut som jeg skal føde om 10 uker! Men jeg har enda 22 uker igjen.. He he.. Det er kun en baby inni der og den er normal i str sin..

Merker at jeg er sliten tidlig i dette svangerskapet pga stor mage allerede.. Så håper at livmora mi ikke vokser noe særlig før om en mnd eller to.. Hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...