mammalade4 Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Skal ha planlagt ks på tirsdag, og kjenner jeg begynner å bli nervøs... Ikke pga av selve ks, men tiden etterpå.. Hvordan vil formen være? kommer jeg til å klare å amme raskt etter inngrepet? Kommer jeg til å klare å komme meg ut av senga og få til å gå på do kjapt? Jeg vil hjem til meg selv så snart som mulig, men er redd for at jeg skal bli like syk som jeg ble da jeg gjennomgikk et hasteks for litt over 10 år siden. Fikk dobbeltsidig lungebetennelse, hadde over 40 i feber og måtte bli re-operert to dager etter inngrepet fordi magen var så vond og oppblåst... Huff, er det flere som deler mine bekymringer, eller som har solskinns historier og fortelle?
trilletralle Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 Jeg vil tro det er en del forskjell på haseks og planlagt, men nå har jeg selv bare prøvd planlagt Mitt ks ble ihvertfall en solskinnshistorie - så hvis det kan hjelpe på nervene.. Formen rett etter var helt grei den, jeg hadde ikke vondt da jeg lå helt stille i senga, men det første døgnet var det vondt å komme seg ut av senga osv. På do måtte jeg jo, de pisker litt på for at man skal komme seg på beina igjen. En liten barriere der, men det var det jo etter vanlig fødsel også synes jeg. Og når man først har kommet seg opp er det jo ikke så verst likevel Etter et døgn var ting utrolig mye bedre! Kom meg raskt på beina og følte meg toppers. Ammingen gikk helt som vanlig, ingen forskjell på vanlig fødsel og ks der.. Melka kom raskt og fløt i strie strømmer. Jeg kan bare ønske deg lykke til - det går etter all sannsynlighet supert!! Klem til deg!
mammax2 Skrevet 10. april 2008 #3 Skrevet 10. april 2008 Et kite tips jeg fikk fra en venninne som har vært gjennom ks. Kjøp silkebokser og bruk når du skal ut og inn av senga. Da sklir du lettere på lakenet så du kommer lettere opp.
mammalade4 Skrevet 10. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. april 2008 Tusen takk til dere begge... Jeg skal prøve å tenke positivt, for det var jo dette jeg ville. :-) Dette skal gå bra!!! Klem til dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå