Gå til innhold

Røkkes to småttiser heter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Normann og Per Fridtjof. Hva synes dere om disse navnene? Har selv en oldefar som heter Fridtjof, og har tenkt at det blir galt å bruke, med tanke på komifiguren Fridtjof... Men kan Røkke, så kan kanskje jeg også eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har han nettopp fått ny baby?

Normann er ok, litt kjedelig, kanskje. Men et sterkt navn.

Per Fridtjof, hmmm.....Ville droppet Per. Fridtjof er mer artig enn pent. Men syns ikke det er stygt. Klart du kan kalle babyen din det, er jo koselig med oppkalling også.

Skrevet

I følge dagens avis fikk han Per Fridjof i mai i fjor...

Skrevet

Noen flere som mener noe om navnet Fridtjof?

Skrevet

Hm... Normann liker jeg absolutt ikke! Liker ikke man(n)-navn. Per Fridtjof var heller ikke noe særlig pent. Per er ok, men ikke mer enn det. Fridjof synes jeg er litt komisk navn, men det er et navn som komifiguren kansje har "ødelagt" litt. Hvis det var min oldefar som het Fridtjof, så hadde nok sikkert kalt opp etter han, da jeg liker oppkalling veldig godt, men jeg ville gitt den lille Fridtjof som mellomnavn. F.eks Espen Fridtjof. Det klinger ikke helt supert kansje, men da er han jo oppkalt, og man trenger ikke kalle ha for Fridtjof.

Skrevet

Fridjof er et sjarmerende og flott navn. Bare vanskelig å skrive, spør du meg. Men flott!

Skrevet

Jeg ristet på hodet av Fridjof... Synes det er et helt håpløst navn... Desverre. selv før røkke. Normann er jo i hans tilfelle oppkalling, synes ikke spesiellt om det heller... (med mindre man heter ola som 1 navn hahahaha) men oppkalling har jo stjerne i boka..

du ble veldig klok på dette svaret sant? supert!

litt rar i dag ja

Skrevet

Per Fritjof kalles bare Per til daglig. Han er oppkalt etter Anne Gretes far.

*Ei som kjenner veldig godt foreldrene til Røkke*

Skrevet

Hehe, ser du syns det er vanskelig å skrive... Ble ikke helt riktig :)

Kan ikke si jeg har samme navnsmak som Røkke nei... Forresten har de to eldste ganske fine navn.

Skrevet

Ånei, jeg har Fridtjof på lista mi, og har tenkt mer på Nansen enn på Øivind Bluncks figur -som jeg ikke kan utstå. Har ikke spesielt lyst til at navnet skal forbindes med Røkke heller.

Syns det er kult at han bruker navn som Normann og Fridtjof, dog. Tydelig at han navngir litt mer etter eget hode nå (og kanskje har en fru som gjør det også), enn i første kull. Elisabeth og Christian er navnegiving som fulgte den brede vei i Bærum på 80-tallet, før han ble så rik som idag, men kanskje ønsket å være det;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...