Gå til innhold

Hvor mye spiser deres barn på 3,5-4 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor mange måltider har de pr. døgn?

Er så usikker, han er begynt å våkne MYE på natta nå, før sov han 8-9 timer, fikk mat og sov 3 timer igjen. Nå er han våken i ett sett, og roer seg bare hvis han til slutt får mat. Men to nattmåltid med mme når han nesten er 4 mnd? Syns det er mye jeg, vil ikke at han skal få for mye heller! Ikke misforstå meg nå, men det er for hans eget beste kun!

Hvor lange og tunge er deres barn?

Han var 6400 og 61 cm på 3 mnd ktrl, 3700 og 49 cm ved fødsel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved 4 mnd alderen så kuttet jenta vår ut det ene måltidet på natta og spiste bare 2 ganger.

Nå når hun er 6 mnd så har vi kuttet ut et måltid til og nå får hun bare mat 1 gang om natta.

Så unger er forskjellig og hvis ungen din trenger mat på natta så ville jeg nok gitt han det. Han er jo tross alt bare 4 mnd.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jenta mi er 3,5mnd, 58cm lang og veier 5100gram på mandag.

Ved fødsel var hun 45cm lang og veide 2735gram.

Hun spiser mellom 5-6 ganger i døgnet,og da 1-2 ganger på natta.

Det hun får i seg er alt mellom 550-1000ml totalt pr.døgn.

Har spurt HS om dette,og hun sa at det er helt normalt og absolutt ikke noe å bekymre seg over.Babyer er som oss og har dager de er mer sultne enkelte dager enn andre.

Skrevet

Hei!

Jenta mi drikker mellom 150-220 ml på ett måltid, hun har 4 måltid til dagen, hun får mme og grøt på morgenen (i 7 tiden, 7.30 tiden), og en flaske velling til kvelds. Hun sover fra 20 til 07 ca, uten mat.

Men hun drikker jo godt på dagen som regel, så derfor trenger hun ikke mat på natta.

Men hun kan våkne i 3-4 tiden av og til, då får hun 1 flaske.

Du kan jo prøve med litt velling om han er over 4 mnd? Vi har 2 ts mais grøt pulver i 260ml mme.

Jenta mi er 6500g nå, hun er 4 mnd og 1 uke. Var 3434g og 50 cm ved fødselen. Lengden var 63cm på 3 mnd kontroll, nå vet jeg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...