Gå til innhold

tidlig aa begynne som 1 aaring??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes det er tidlig. Jeg har selv valgt å være hjemme med sønnen min til han er nesten to år. Jeg er veldig heldig som har kunnet det, vi har klart det greit økonomisk.

Har du mulighet på noe vis å være hjemme lenger, noen måneder eller et år eller to til, vil jeg absolutt anbefale det.

Jeg er superglad for at jeg har fått ha så mye mer tid sammen med sønnen min. Den tiden får du aldri igjen. Og de første årene er det så viktig med trygghet, nærhet og omsorg. Det er viktigere enn sosialisering når de er så små. Det skjer så masse, og det er så fint å få ha dagene sammen med barnet. Dere kan jo stikke innom en åpen barnehage innimellom, eller treffe andre som er hjemme. Da får du og han treffe andre barn og voksne, noe som kan være en fin avveksling.

Lykke til med valget!

Det kommer vel an på barnehagen, barnet og kanskje litt på deg :-)

I en barnehage som er flink til å tilpasse seg barnas behov tror jeg en ettåring kan trives utmerket. Personlig synes jeg det er best om de slipper fulle dager fem ganger i uken, men det er det jo ikke alltid mulig å få til og da synes jeg ikke man skal ha dårlig samvittighet for det. Men har man anledning til å være hjemme noen måneder ekstra ville jeg ikke nølt. Det er fantastiske måneder man aldri får igjen.

Vår sønn begynte som 1-åring, og jeg blir ganske provosert av alle som med stor skråsikkerhet sier det er for tidlig. Han er (og var) en aktiv, sosial og trygg liten gutt som trivdes godt fra første stund. Vi får også tilbakemeldinger som "han er jo bare blid, han!". Jeg tror som nevnt over at det avhenger av barnets personlighet, type barnehage og - jeg vil legge til; dersom man er hjemme med barnet sitt; hvordan man da legger opp dagene.

Annonse

Hei,

takk for alle meningene dere har til emnet og raadene !! Jeg synes selv det er litt tidlig, og lurer paa om jeg kanskje skal vaere hjemme litt lengre .. men samtidig hadde det vaert veldig fint oekonomisk sett om jeg kunne begynt aa jobbe etter smaaen har blitt 1 aar, siden mannen min er eneforsoerger naa, og egentlig alltid har vaert det..syns liksom det er paa tiden og bidra oekonomisk ogsaa, samtidig som jeg vil gjoere det beste for guttungen:)

hmmm, vi faar tenke paa det..det er jo fortsatt lenge til, han er bare 3 mnd imorgen:)

jeg syns det er tidlig. sendte første mann i bhg ved 1 år. drøyer det noen mnd nå. en det passer jo så fint siden han er født tidlig på våren, og får ikke bhg plass før i august likevell. helt supert å være hjemme med gullet nå. vi storkoser oss sammen. han ser ikke ut til å savne noe. men vi møter andre "babyer" en gang i uka...

Kommer helt ann på hvordan barnet ditt er, og hvordan avdelingen er.

Her fikk vi ikke barnehageplass før hun var 14 mnd og hun var da mer enn klar nok.

Så 4 dagen hun ble levert atd et lyste forventning ut av øynene hennes. Og hun har stortrives siden hun begynte for ett år siden.

Har blitt helt vanlig å sende 1-åringer i barnehage - er jo ikke så mange som er hjemmeværende lenger.

Jenta mi begynte to uker etter ettårsdagen i en liten familiebarnehage - bare fire barn. Hun stortrivdes fra første stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...