Gå til innhold

våkner 117 ganger om natta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips....min lille tulle på 7 måneder våkner veldig ofte om natta. Noen ganger sover ho i 2 timer, andre ganger bare i 1 og mange ganger våkner ho så fort jeg har lagt ho tilbake i senga etter pupp. Ho har holdt på med dette siden jula, for da begynte første tann å melde sin ankomst. Nå er 5 tenner fremme og har mistanke om 6. tann også (sikkert en sammenheng med at hun er så urolig, men allikevel...). Ho får komme opp i senga for å få pupp (noen ganger virker det som ho bare skal ha trøst), før ho legges tilbake. Ender mange ganger med at ho sovner på meg og jeg sovner også. Jeg får jo sove, men vil ikke ha det sånn så mye lenger. Ett par ganger er greit om natta, men ikke hele tida.

Vi legger ho kl 8 på kvelden, men tar en evighet å få ho til å sove. Noen ganger går det på 30 minutter, men som oftest bruker vi 1 time kanskje mer også. Vi legger ho i senga og sier god natt. Ho begynner å skrike. Lar ho skrike i ett minutt før vi er inne igjen og prøver med litt smokk eventuelt tar ho opp ( litt etter hvor hysterisk ho er), vugger litt og får ho rolig. Før vi legger ho tilbake i senga og på igjen med nytt minutt med skriking før vi er inne igjen. Vi ender alltid med at ho sovner i armene våre etter litt bæring. Styrer veldig oppe i munnen og det klør sikkert noe veldig. Mange ganger bruker vi 10 minutter å roe etter ett minutt med skriking.

Det er ikke aktuelt å kjøre noe ferber så lenge ho styrer med tenner, men er det noen som har forslag til hva jeg kan prøve?? og som har vært oppe i samme situasjon selv. Ho får 2 grøtmåltider og har begynt med litt middag, får vann samtidig.

De som bare skal kritisere kan la vær å svare.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) har du prøvd dentinox? vi bruker det på lillegutt, og deter veldig effektivt. man smører det på tannkjøttet slik at det blir bedøvd en viss periode:) du kan jo også prøve å ha en liten bamse i sengen som hun kan holde rundt, og dermed føler seg tryggere:) funket også veldig bra for oss. det vi gjør om kvelden er at vi(jeg) står ved sengen og synger(nynner) og koser han på kinnet/magen/ryggen til han har sovnet. dette pleier som regel å ta mellom 1-10 min:) er jo ikke sikkert at dette funker på alle:) gjentar prossessen når han våkner på natta, med smøring og synging:)

lille gutt legger seg rundt halvni ni våkner som regel rundt tolv og tre:) og står opp ca syv:)

lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...