Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har fått tilbud om plass i noe som viser seg å være en sonebarnehage. Sønnen min vil være 14 måneder ved oppstart. Er det noen som har erfaring med sonebarnehager, evt hvordan dette fungerer for de aller minste?

Jeg har hørt mye negativt om slike barnehager, at personalet har vansker med å følge opp barna, barnet skader seg og ingen vet hva som har skjedd, barna sliter med å knytte kontakter da det er én stor gruppe istedenfor mange små, osv.

Har jeg grunn til å være bekymret? Bør jeg takke nei?

Fortsetter under...

er sone barnehage det samme som base barnehage?

syns det er topp å ha ungen min i base barnehage, de får flere barn å spille på lag med og de voksne jobber tett med sin gruppe. så har de litt andre fokus enn i en avdelings barnehage. så jeg ville takka ja til plassen...... hvorfor har du hørt så mye negativt? ta deg en tur ned til barnehagen og skjekk sjøl, det gjorde vi.....

Jeg har det negative inntrykket fra en som jobber i en slik barnehage, samt div innlegg jeg har lest på nettet. Håper inderlig dette inntrykket er helt feil.

Denne barnehagen er under bygging, så jeg får ikke sjekket.

Håper det er slik at sone- og basebarnehage er det samme, siden du er fornøyd med denne typen.

• 3 år senere...

Hei jeg har jobbet i begge deler base og sone barnehage

Jeg anbefaler base barnehage det er mere oversiktlig og voksende har mere kontroll og oversiktnpå ditt barn i forhold til mye de har spist hva har lekt med og hvem osv . De har sin base med sine voksende

Jeg opplever sone barnehage som mye friere og mere barn på liten plass. Dårlig oversikt og dårlig organisering kan hende jeg var uheldig med Bhg . Ofte flere voksende forholde seg til og mye mere barn (kaos). Høyt støynivå .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...