Happy Ignorant Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Denne siden besøkes for tiden hyppig av folk som har personlig i mot flere vaksinemotstandere som fremstår med nick her inne. Mange av innleggene dreier seg om hvor kranglete, slemme og useriøse vi motstandere er, og at folk ikke må finne på å tro på noe av det vi skriver om vaksiner, men heller lytte til FHIs anbefalinger. De såes tvil om motstandernes personlige erfaringer med vaksiner, og argumenteres med at kun ytterst få får skadevirkninger. Samtidig underkjennes all dokumentasjon fra motstandernes side, da den karakteriseres som "ensidig". Motstanderne beskyldes for å være fanatiske og religiøse, med hang til korrupsjonsteorier, vi tilhører angivelig antroposofiske miljøer og er skyld i sykdomsutbrudd blandt vaksinerte(!), osv...Det påstås til og med at vi er så fæle at vi skader vår egen sak..! Dette synes jeg er en merkelig påstand, da motstandernes "sak" består i at vi personlig, på våre barns vegne, har sagt neitakk til noe som er frivillig og gratis, da vi ikke oppfatter produktet som helsebringende. Motstanderne har ingen produkter å selge, og forsøker ikke å behandle/immunisere folk på noen måte. Vi har overhodet ingenting å tjene på at du ikke vaksinerer ditt barn. Så vidt meg bekjent er ingen av motstanderne her ute etter å hindre folk i å vaksinere sine barn. Vi er kun ute etter å vise at den enkelte faktisk har et reelt valg, og at det finnes annen informasjon enn den vi får på HS, og andre studier enn de fortatt av legemiddelindustrien. Rimeligvis avvises denne informasjonen av helsevesenet/legemiddelindustrien, dermed avvises den også av de fleste foreldre, men muligens kan den komme til nytte for en og annen forelder som er i tvil... Til slutt får hver og en stå for sitt valg, og respektere at det faktisk er frivillig å vaksinere!
Gjest Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 Jeg vil si at jeg sitter å går igjennom en rapport nå fra FHI til helse og omsorgsdepartementet. OG må si jeg får ståpels av alt de innrømmer over feil og mangler på 1979-1980 tallet. De innrømmer at *muntlig* overføring av vaksineskade rapporter, manglende oppfølgende mulighet til å få en helhet over bivirkninger og også at under rapportering er vel og si ganske stor i denne perioden. De innrømmer DTP vaksinen som usikker og alt kommer ann på hvilken rapport man ønsker å legge til vekt siden det framstår rapporter med forskere og leger som har kommet frem til hjerneskade etter DTP vaksinen. Vet du...........jeg er sjokkert, men igjen egentlig ikke, men må si jeg gnir meg selv i hendene av å se Nøkleby innrømme alt dette fordi HOD satt de opp etter veggen etter dokument2 dokumentaren. De snakker om missforståelse med vaksinebivirkninger som skulle meldes til SLK og først i 1989 fikk de dette opp og rettet det..............så da lurer jeg fælt på hvordan de kan gå ut med alle disse statestikkene sine før dette, når de selv innrømmer grove feil i denne saken!!!!!! Selv er det snakk om en rapport på 27 sider og jeg har kommet så langt som 7...,hehe, så har vel masse godsaker å komme meg igjennom.
Gjest Skrevet 10. april 2008 #3 Skrevet 10. april 2008 Mente 1970-80 tallet....hehe.....vi kan jo fundere på hvordan innrapporteringen skjedde da? For å ikke snakke om hvem som tok seg av dette.............aaahhhhhh.....småsnadder lesing=)
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #4 Skrevet 10. april 2008 Da foreslår jeg at dere respekterer oss som velger å vaksinere. Problemet er at dere ikke respekterer oss heller, men kaller oss det ene verre enn det andre. Vi er hjernevaskete hele gjengen, og uansett hvilke argumenter vi kommer med er vi idioter, hele gjengen. Da må dere tåle at vi også synes dere er ganske teite... Og ellers er vi begge like anonyme, "Loiz" er en ukjent person for meg.
Gjest Skrevet 10. april 2008 #5 Skrevet 10. april 2008 Jeg mener ganske så sikker at jeg aldri har svart på et direkte spm uten respekt. For meg og mine så betyr ikke hva du velger noe, men når man debatterer om dette og får slengt i tryne av anonyme at man er ditt og datt pga sitt valg så blir man ganske så lei til slutt. Det er tråder som starter med hvor tragisk man er når man unngår å vaksinere osv........ Så hvis man ser over trådene nedover siden er de fleste trådene om vaksiner og ting rundt, fram til anonyme kommer med spydigheter. Problemet rundt argumentene her i denne debatten er at ingenting er da godt nok for dere til å si greit, men å komme med motargumenter uten for FHI sine sider virker for noen anonyme nesten umulig! Selv er jeg åpen til å lese det jeg eller andre kommer over, både for og i mot, for helt ærlig så styrker det mine meninger å vite om hva den andre parten sier. Jeg tar gjerne i mot dokumenter og andre linker som går på dette med vaksiner og hvor bra dette er, men se bort i fra FHI for der har jeg vært igjennom x antall ganger allerede.
Happy Ignorant Skrevet 10. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. april 2008 Svaret ditt, anonym, er bare veldig pinlig og veldig unødvendig.
Happy Ignorant Skrevet 10. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 10. april 2008 Anonym Så lenge du har full tillit til Folkehelsa og deres anbefalinger, og dermed er 100% sikker på at du selv har valgt rett, forstår jeg ikke hvorfor du gidder å bry deg med de 6% som velger annerledes for sine barn! Som sagt før; jeg blåser i om du vaksinerer dine barn, men håper de som tviler får utbytte av denne debatten, og finner inspirasjon til å søke opp den informasjonen de trenger.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #8 Skrevet 10. april 2008 Det er nok EN person som er den som ødelegger ryktet til alle vaksinemotstandere her, og vi trenger ikke å nevne noen navn. Alle vet hvem det er! Det er ikke Loiz og det er ikke Angelica
Gjest Skrevet 10. april 2008 #9 Skrevet 10. april 2008 Det er da ikke en som ødelegger for noen her inne. Personene jeg tenker du sikter til har så mange gode og bra lenker og opplysninger. Det du sier er at du ikke er villig til å være åpen for en mulighet at det som blir lagt ut av personen er relevant opplysninger? Om en anonym rappkjeftet utagerer seg på en tråd og legger med en link så leser jeg den da, og har da vett nok til å ta den i betrakning som alt annet fram til jeg har lest den ferdig og gjort meg opp en mening. Problemet er at mange anonyme føler det sin rett å hetse visse pga man frastår fra vansinasjonen uten å i hele tatt legge ved noe som helst dokumentasjon på det de hendviser til. Så jeg stiller meg da kritisk til den slengingen med munnbruken nettopp pga manglende info fra de som ofte skriker høyest. Da anonyme som oftes. For du må være enig med at ser du nedover i trådene så finner man nok flest anonyme tråder uten innhold og bare aggresjon til andre. Den personen du hentyder til er en som faktisk har bidratt mest her til at noen faktisk setter seg ned å tenker litt lenger enn et hs info ark................og da har man jo iallefall nådd det man ønsker. Om du ønsker å ta til deg enkeltord vedkommende bruker, syntes jeg er dumt, og inne på en slik debatt som dette som rører så mange mennesker følelsesmessig så er man nødt til å overse en del eller slå tilbake med samme mynt, da alså evt linker som forteller hvorfor du utrykker det du sier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå