Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har akkurat startet utredning for barnløshet, og jeg tok nylig en laparaskopi. Der fant de ut at begge mine eggledere var tette pluss litt "krøllete". Legen fortalte at hun ikke kunne se tegn til at kontrastvæsken kom igjenom, MEN at det kunne være en sjanse for at de ble åpnet likevel. Derfor skulle vi vente 3 mnd før ny samtale med gyn på sykehuset og evt søke om å få IVF. Min manns sædprøve var for øvrig helt fin.

Nå lurer jeg bare på hvor stor muligheten egentlig er for at de ble åpnet. Har noen andre her opplevd noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Hvis ikke kontrastvæsken kom gjennom, så tror jeg det er lettere å vinne i lotto enn å bli gravid. På sykehuset sa de det samme til meg etter lap, at vi kunne jo prøve selv en liten stund til selv om de opererte bort den ene egglederen min og den andre var pottetett. Jeg ble forbanna jeg, og kontaktet min private gynekolog som ville søke IVF for oss med en gang.

Skrevet

Hei nøtta:)

Jeg syntes at det hørtes litt merkelig ut, men var så surrete etter narkosen at jeg ikke klarte å frem noe vettugt under samtalen, hehe....

Men da tror jeg at jeg skal få litt fortgang i saken på egen hånd;)

Skrevet

Det stemmer at enkelte blir gravide etter lap, men det er vel stort sett dersom de har fjernet endo. vev eller cyster.

Dersom egglederne er tette/delvis tette, er det liten sjangse. Jeg fikk litt av den samme beskjeden fra lokalsykehuset her - at de måtte bruke trykk for å få skylt igjennom egglederne; ergo var de åpne mente de. Da jeg kom på fert.klinikken sa de at dersom de under lap må bruke krefter/trykk for å få skylt igjennom væske der, da er det nærmest umulig for et egg å skulle "trille" ned der av seg selv.. Ble ivf hos oss med en gang etter lap.

Hilsen glad og gravid i uke 26 :)

Skrevet

Hei. Jeg ble gravid etter laparskopi, men hadde riktignok bare en tett eggleder. Skal jo noe til å få eggene gjennom hvis de har konstatert at det er tett. Litt merkelig at de vil at dere skal prøve for egen maskin. Lykke til videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...