Viktoriana Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Vi mistet den lille spiren i uke 9. Så da må jeg tilbake hit igjen. Etterhvert nå må vi begynne å tenke på nytt forsøk, men først må jo kroppen rydde opp og komme seg. Kjenner også at en SA var mye tøffere enn jeg trodde - så tidlig. Synes alle er gravide og det babyer overalt. Full av hormoner som jeg ennå er så blir det tøft til tider og masse tårer. Men man må jo se fremover. Litt problemer med å se at vi skal være så heldige igjen. Vi lykkes jo på første IVF. Så dette fryseforsøket kan jeg vel ikke ha så mye forhåpninger til.
Gjest Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 Kjære deg. Dette er vel det verste man kan si til noen som har det vanskelig, men jeg kjenner følelsen. Jeg mistet i uke 10 etter et forsøk, og det var helt forferdelig:-( Men selv om det ikke kjennes slik ut nå, kan jeg love deg at du kommer til å føle deg bedre igjen! Det at du lyktes på 1. forsøk, er jo bare kjempepositivt!! Da reagerer du tydeligvis veldig bra på ivf, og jeg tror og håper at et vil gå kort ti før du er gravid igjen!:-) Så ikke se det slik som at det er lite sannsynlig at dere lykkes fort denne gangen også, for jeg tror nemlig på det motsatte! Vil gi deg en kjempetrøsteklem!
Ann-ch. Skrevet 10. april 2008 #3 Skrevet 10. april 2008 Så leit at det ikke gikk denne gangen. Men du skal se at det blir lettere etterhvert og at pågangsmotet kommer tilbake. Ønsker deg masse lykke til med fryseforsøk. Trøsteklem fra meg.
Molla-67 Skrevet 10. april 2008 #4 Skrevet 10. april 2008 Ikke ofte jeg svarer på innlegg, men gjør det nå... som "flinke flinkekjerringa" sier over her... kroppen din reagerer riktig på IVF behandlingen, og du ble fakisk gravid. Jeg opplevde det samme... dvs jeg ble gravid på første IVF og har en gutt på ett år. Ble gravid på fryseforsøk men mistet i 10. uke... det var bare helt for JÆVLIG og alle mulige negative tanker stod i kø... dette var 1 uke før jul så jula ble ikke så trivelig kan man si.... Etter aborten fokuserte jeg veldig på jeg ble gravid, men at det kanskje var noe i veien med babyen og at det ikke var "liv laga".... høres kanskje kynisk ut, men det hjalp... i hvertfall litt... he-he... for denne aborten er det verste jeg har opplevd. Hadde aldri forestilt meg at det kunne gjøre så vondt. Men nå er jeg gravid igjen etter en ny IVF behandling og er 7 uker på vei.... håper bare det går bra denne gangen da alderen min ikke er helt på min side.... Ville bare si at du burde fokusere på at du kan bli gravid og det er jo en god nyhet!!!! Hadde testen vært negativ hadde problemstillingen vært en annen.... så lykke til med neste forsøk :-))))
Viktoriana Skrevet 10. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. april 2008 Joda dere har nok rett. Må tenke positivt - at jeg ble gravid. Legen fokuserte jo også på det. Men når jeg ser hvor mange som ikke lykkes med sine forsøk så kan jeg ikke helt tro at jeg skal være så heldig å klare å bli gravid igjen på neste forsøk. Hvor mye flaks kan man egentlig ha? Og så har det noe med alder å gjøre. Begynner å bli gammel i forhold til dette.
Søskenhåp adopterer Skrevet 10. april 2008 #6 Skrevet 10. april 2008 Huff. Synes det er så mange mange her inne jeg som mister. Selv har jeg mistet to ganger (uke 5 og 10-12) begge på ICSI forsøk, men har også en icsi-gutt på 2. Skal begynne på frys begynnelsen av mai og kjenner og at jeg både gleder/gruer meg egentlig til alt, inkludert å bli gravid for kommer til å være veldig bekymra for miste igjen.... Men, du har tross alt bare hatt ett forsøk enda og bevist du kan bli gravid med dette så oddsene synes du ha med deg :-)
Emilia og lille Oliver:-) Skrevet 10. april 2008 #7 Skrevet 10. april 2008 Nei huff så utrolig trist... Jeg ble gravid etter første forsøk, dette var frys (de kunne ikke sette inn ferske siden jeg ble overstimulert etter uttak) Lykken var stor og jeg kunne ikke fatte at vi skulle være så heldige...Men jeg begynte å blø 6 uker på vei og mistet den lille spiren. Dette var helt forferdelig og både jeg og mannen slet veeeldig. Vi hadde etter dette to negativer fryseforsøk før det igjen klaffet på 2.IVF. Nå er jeg snart 29 uker på vei og alt ser veldig fint ut. Så selv om det er tøft må du prøve å se fremover. Siden du ble gravid første forsøk er sjansene gode for at du blir gravid igjen. For oss hjalp det å sette igang igjen så snart vi kunne, da fokuserte vi fremover hele tiden og det hjalp. Jeg vet det gjør fryktelig vondt nå men det kommer til å bli bedre, skal krysse fingrene for at du snart har en ny liten spire i magen. Stor klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå