Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har er spørsmål om svangerskapskvalme, og det er fordi jeg ikke aner om jeg er sv.skaps kvalm eller det er noe annet uggent i kroppen min;

Jeg har vondt i magen og raper masse, men er ikke i nærheten av å kaste opp eller å ha sure oppstøt (heldigvis). Spesielt ille er det hvis jeg har spist fort eller mye. Det blir bedre etter litt matinntak, som heller ikke er noe problem å få ned.

Så hva tror dere, har jeg kun en infeksjon i kroppen, eller er det den kjære lille spiren på snart åtte uker som skaper disse ubehagelighetene i kroppen min?

Jeg spør, siden alle nevner sure oppstøt og oppkast, men ingen nevner noe om raping....

Beklager egentlig, det er jo ganske så detaljert og ekkelt dette her....

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Det kan være at du har for høyt stoffskifte da får du halsbrann og syren i magen blir ekstra syrlig og man får vondt i magen.Hvis dette er tilfellet kan du ordne deg med å spise mat som ikke lager så mye syre og spise jevnt og trutt og ikke spise for raskt eller for mye til hvert måltid.Mat som tar litt tid å fordøye kan også hjelpe deg.

Det kan også hende at stoffskiftet ditt er blitt lavere og da blir maten liggende lenger enn den bør og lager da masse gasser både den ene og andre veien, da kan du også få vondt i magen få treg mage.Her gjelder det å spise lettfordøyelig mat, være forsiktig med rødt kjøtt for det tar lang tid å fordøye.

Helt generelt kan det hjelpe på å tilføre naturlige magebakterier, med biola eller idoform, drikke mye vann i kroppstemperatur og gå mye. Når man blir gravid klarer uansett ikke magen jobbe like effektivt som tidligere og de fleste får problemer med magen gjennom svangerskapet. Det skyldes hormonene relaxin og progesteron som får de glatte musklene i magen til å slappe litt vel mye av og dermed mister magen noe av sin elastitet...

Ser innlegget er skrevet for en stund siden så håper jo at problemet ditt har bedret seg..

klem...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...