venter7 Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Hei alle sammen! Nå er vi rugere, de aller fleste av oss:) Og hvordan er formen? Jeg er sykemeldt ut uken og koser meg med god-morgen-norge og godt lesestoff. Skal også prøve meg på en tur i dag! Ennå litt stiv og støl etter uttaket (merker det når jeg bøyer meg/retter meg opp etc.), men tenker at bevegelse skaper sirkulasjon og det er godt for det lille frøet:) Kjenner ellers at jeg er ved godt mot og har tro på at vi nå skal lykkes!! Selv om jeg også tviler innimellom....det er jo tross alt også stor sjense for å mislykkes. Det vet jeg så alfor godt, dessverre. Men, prøver å være positiv og kose meg! Har selvfølgelig dristet meg til å ta terminkalkulatoren for assistert befruktning og den viste 2.januar! He he...snakk om å få griller i hodet!
♥ DAME Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 Heihei venter7 Hehe, tror ikke det har gått opp for meg enda dette her Er nok fordi det er første gangen min.. Jeg ble også sykmeldt ut uka, og takk for det. Da jeg var på do i natt fikk jeg så vondt nede til høyre i magen. Varte bare ca et halvt min, så gikk det gradvis over. Kjentes ut som noen hadde stukket en kniv inn og vrei om, så det var rett før jeg måtte rope på sambo Merker ikke noe til dette nå da, så jeg vet ikke hva det var.. Jeg våger heller ikke glede meg så mye enda, er redd jeg blir sååå skuffet. Den tid, den sorg/glede :/ Tror jeg skal ta meg en tur ut også, rusle litt i finværet ) Vi får jo nyttårsbarn isåfall, så fint at du har reknet det ut, hihi. Vi høres Klem fra
longyear Skrevet 10. april 2008 #3 Skrevet 10. april 2008 Hallo jenter! Så bra at du har laget en tråd for oss ferske rugere, venter7 :-) Skal bli spennende og følge dere. Termin 02. januar altså? Jaja, kanskje vi får kjempe om å få årets (2009) nyttårsbarn da?? :-D Jeg sitter på jobb nå - og misunner dere som får være hjemme. Men, jeg har heldigvis ikke noen plager etter uttaket denne gang - og det er litt godt å få tankene bort (selv om jeg tydligvis ikke klarer det, siden jeg MÅTTE innom denne siden). Når skal dere teste da? Jeg skal tirsdag 22. Ha en herlig dag da kjære rugere!!! Klem
venter7 Skrevet 10. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. april 2008 Jeg skal teste ons.23., men tester nok på tirsdagen ettersom jeg ikke skal tidlig på jobb da:) Da kan jeg fordøye resultatet litt før jeg går på jobb;) He he...planene er allerede lagt!
Prøvigjen Skrevet 10. april 2008 #5 Skrevet 10. april 2008 Hei, hei. Da fikk jeg 6 av 8 befruktet=)=) Får vite i morgen om det blir innsett i morgen eller mandag. Hadde innsett etter 5 dager sist og lyktes, så jeg ba om det dersom det ser "bra" ut. De ringer meg i morgen kl ni etter morgenmøtet og gir beskjed om hva som skjer med eggene i løpet av natta. Det er jo da delingen starter, så...da vet vi enda mer=) Huff, så spennende.... Lykke til alle sammen. Knip gjen=)
Susie & Desembergullet Skrevet 10. april 2008 #6 Skrevet 10. april 2008 Hei rugere! Så flott å samles litt her. Jeg jobber heller ikke denne uken, men er ikke sikker på om det er så sunt, klarer jo ikke tenke på annet enn de to eggene jeg ruger på, og på eventuelle fysiske forandringer. Driver å "kjenner på" hele tiden, vil så gjerne ha alle de riktige symptomene ) Var sår etter uttaket veldig lenge denne gangen, synes jeg, men nå på RD 6 er det bedre. Tror kanskje jeg har begynnelsen på mensmurringer - men det blir jeg bare nervøs av. Jeg klarte heller ikke å holde meg unna terminkalkulatoren:) Den viser 30. desember... Er så redd for enda et nerderlag, men håper indelig det blir mange, mange jule- og nyttårsbabyer på oss her:) Krysser alt jeg har for at det skal klaffe denne gangen!
♥ Bea savner nurket i magen♥ Skrevet 10. april 2008 #7 Skrevet 10. april 2008 Heisann:o) Jeg har hatt egguttak i dag. Ble en del forsinkelser fordi eggene ikke var helt store nok og de var redd for overstimulering. Men nå er det gjort:) Uttaket gikk veldig greit på høyre siden min, jeg smilte og viste sambo hva det forskjellige var på skjermen:) Men da hun skulle ta ut på min venstre side hvor jeg har en stor cyste som visst nok ligger ugunstig til, så trodde jeg at jeg skulle dø av smerter. Klarte å spørre etter mer smertestillende og fikk det:) Jeg fikk ut 18 fiiine egg:)) Er så glad for det:) Etter at bedøvelsen begynte å gå over har jeg sovet myye i dag, er nettopp våknet. Nå har sambo bestilt pizza fra Dolly, så nå skal vi bare kose oss sammen til vi skal ringe til sykehuset i morgen:)
♥ DAME Skrevet 10. april 2008 #8 Skrevet 10. april 2008 Hei Bea Så fælt at du hadde det så vondt. Jeg hadde det ganske så vondt jeg også, derfor hun måtte avbryte. Hadde en eggpose som lå lenger oppe, men det kom til å gjøre mye vondere enn jeg hadde det fra før av. Dessuten mente de at jeg hadde fått ut bra med egg likevel Jeg sov også vanvittig mye (med varmeflaske), det var veldig godt ) Kose dere med pizza så lenge ) Håper å høre fra deg i morgen Tvi tvi
niño74 Skrevet 10. april 2008 #9 Skrevet 10. april 2008 Det var da jammen mange som var rugere denne uken også... Jeg er også hjemme noen dager, selv om jeg bare har fryseforsøk. Men etter x-antall forsøk merker jeg hele prosessen tar på humøret og energinivået. Så nå sover jeg masse, går turer med hunden, og har begynt med vårpussen i hagen. Det er nå deilig ihvertfall! Må jo bare tro at dette skal gå bra, men forhåpningene er vel ikke akkurat de høyeste. Men har kjørt til med akupunktur og babyklister denne gangen, så kanskje
Prøvigjen Skrevet 11. april 2008 #10 Skrevet 11. april 2008 Heisann, hvordan går det med dere? Jeg har insett mandag (etter 5 dager): Dette lyktes vi med sist, så det blir spennende. Fikk seks befruktet, så kanskje vi får noen på frys. Det har vi ikke fått før=)
longyear Skrevet 12. april 2008 #11 Skrevet 12. april 2008 Hei alle! Hvordan står det til med dere? Jeg er nå i fin form etter uttaket - og har det ganske så bra. Blir veldig passet på av mannen min - herlig å bli litt oppvartet :-) Ser at Askepott har murringer - kanskje det er feste-smerter, lucky you! Jeg kjenner absolutt ingenting - kun litt ømme bryster, men det er vel pga hormonene jeg tar nå. I kveld blir det taco og farmen-finalen for min del. Nyt helgen, jenter! Klem
♥ Bea savner nurket i magen♥ Skrevet 12. april 2008 #12 Skrevet 12. april 2008 Hei igjen:o) Det ble 6 befruktede egg:) Skal på Tirsdag og få satt ett inn. Både gruer og gleder meg, har så vondt etter uttaket enda at jeg gruer for at det kanskje skal gjøre vondt. Men det går nok helst bare bra:) Hvordan er det med dere, blir dere sykemeldt etter innsettingen?
Prøvigjen Skrevet 14. april 2008 #13 Skrevet 14. april 2008 Hei bea. Det gjør ikke vondt å sette inn.Du blir ikke å merke noenting;-) Jeg satte inn ett egg i dag, og har gjort det to ganger før uten smerter, så det er noe helt annet enn uttak=) Jeg er i permisjon med ivf-datteren min på snart ett år, så jeg har ikke sykemelding, men du får det visst du vil ha=) Lykke til i morgen!
venter7 Skrevet 15. april 2008 Forfatter #14 Skrevet 15. april 2008 Hvordan går det med dere alle sammen nå? Er godfølelsen der el.? Jeg er som en berg- og dalbane.....tror jeg er gravid for i neste sekund å være sikker på at jeg ikke er det;) Å, nervepirrende prosess dette!! Symptomer i dag, rugedag 6: litt ømme bryster, noe oppblåsthet i magen, litt murringer. Alt kommer vel av denne medisineringen.....eller ikke???? He he.....
tromsøjenta Skrevet 15. april 2008 #15 Skrevet 15. april 2008 Heia alle uke 15-jenter! Jeg har holdt meg litt borte herfra, men måtte bare ha en rask, liten titt for å se hvordan det går med dere andre:-) Vi var i Uppsala fra mandag til fredag i forrig uke. Fikk ut 10 egg på tirsdagen, men to var ikke modne. De gjorde ICSI på alle de andre. Tre ble befruktet, men ett av de gikk til grunne. Fikk satt inn to egg på torsdag. Ett som hadde delt seg fint (4-cellers) og ett mindre fint (2-cellers). Jeg var sykemeldt hele siste uke (hadde i utgangspunktet tre nattevakter og arbeidshelg) og det trengte jeg. Hadde jo ikke kunnet jobbe siden vi var bortreist. Klarte ikke å gå i normalt tempo og normale strekninger før i går. Ved tidligere forsøk har jeg vært sykemeldt hele rugetida fordi jeg har vært så labil i humøret. Er ikke det denne gangen. Har egentlig ingen symptomer... Tidligere har jeg hatt masse symptomer fra før egginnsetting(bl. a. store, vonde pupper). Alle ved klinikken i Uppsala var hyggelige og flinke. Den kan absolutt anbefales! Merket at det var mer slitsom å være så langt hjemmefra og tilbringe store deler av tiden på et lite hotellrom... Jeg har også sniktestet terminkalkulatoren. Kom også fram til 2. jan:-) Lykke til til dere alle! Håper det blir en skikkelig babyboom rundt årsskiftet:->
lightblue Skrevet 15. april 2008 #16 Skrevet 15. april 2008 Spennende å se hvordan det går med alle her ) Jeg er også en uke 15-ruger. Fikk satt inn et egg på fredag, noe som vel medfører at jeg er på rugedag 4 nå, dersom lørdag regnes som første rugedag ) Har faktisk mensmurringer, noe jeg liker dårlig... Er det riktig å føle slike murringer allerede nå? Har også kjent stikk i den ene siden. Flere som kjenner murringer? Håper det er slik det skal være... )
♥ DAME Skrevet 15. april 2008 #17 Skrevet 15. april 2008 Hei lightblue Jeg var også veldig redd det var noe galt da jeg hadde samme symptom som du, men det er visst heeelt vanlig og et godt tegn ) Vi får bare krysse fingrer og tær, er ikke annet å gjøre mens vi venter, hehe )
Grublegruble Skrevet 16. april 2008 #18 Skrevet 16. april 2008 Hei uke 15 jenter, fikk også satt inn to egg i uke 15, på torsdagen, så er vel på rugedag 6 i dag og vil gjerne henge med i klubben! Kjenner ingen symptomer nå, kjennte verk i ene eggstokken for noen dager siden, men tenkte det var eggløsning siden jeg har fryseforsøk, men aner ikke, håper det kan ha vært festesmerter istedet....sist kjennte jeg så masse men da var jeg overstimulert. Får bare smøre meg med tålmodighet i likhet med dere andre
venter7 Skrevet 17. april 2008 Forfatter #20 Skrevet 17. april 2008 Flere som er enormt oppblåste i magen? Begynner å bli redd for overstimulering jeg nå....magen er som en fotball. Spesielt om ettermiddagene! Flere som skal teste før tiden? Jeg satser på å teste søndag:) Hjelp....får hjertebank bare jeg tenker på det;)
♥ DAME Skrevet 18. april 2008 #21 Skrevet 18. april 2008 Heisann venter7 ) Nei jeg er ikke oppblåst nå lenger. Nå er jeg bare oppblåst i puppene, de gjør så vanvittig vondt, spesielt om morgenen...Har også begynnende svake menssmerter, vet ikke om det er et godt eller dårlig tegn.. Ellers tror jeg ikke at jeg heller klarer å holde meg heeelt til neste onsdag. Tror jeg tester lørdag, søndag, mandag osv... Nesten bra å få negativ test først og så kanskje positiv etterpå Lykke til, må få høre raskt fra deg igjen, og fra dere andre også ))
Nikkamoren Skrevet 18. april 2008 #22 Skrevet 18. april 2008 Hei uke 15 jenter, Søren, er visst den første av oss uke 15 jenter som må innrømme nederlag. Jeg fikk satt inn 2 egg den 9. april men så begynte jeg å blø littegrann i går kveld. I dag har det bare blitt mer og mer og jeg begynner å få smerter og å bli oppblåst i magen. Dårlig tegn. Klamrer meg til et lite håp om at blødningen bare skal slutte, men kjenner at smertene bare blir verre. Så utroolig kjipt, jeg som såg så lyst på alt og tenkte at dette skulle gå bra. Uansett så går jeg og tar blodprøven på onsdag. Håper jeg får prøve på nytt snart.
lightblue Skrevet 19. april 2008 #23 Skrevet 19. april 2008 Hei Hvordan går det med deg? Leit å høre at du hadde begynt å blø. Jeg er på rugedag 8 og har hatt mer eller mindre menssmerter hele tiden. Men har ikke begynt å blø... Håper det gikk som du ønsket og at du sluttet å blø Klem,
♥ DAME Skrevet 20. april 2008 #24 Skrevet 20. april 2008 Hei Luise Hvordan går det med deg nå da? Jeg vet ikke, men tror ikke jeg er gravid heller, selv om jeg ikke har fått mens enda... Er på rugedag 11 i dag. Men vi får se. Uansett, jeg gir ikke opp, og det regner jeg med du ikke gjør heller ) Lykke til iallefall, kanskje du har et lite håp enda? Klem
Prøvigjen Skrevet 20. april 2008 #25 Skrevet 20. april 2008 Dytter litt her.. Er på rugedag 6 og har masse murringer i magen, er uvel og dødstrøtt... Hvordan er det med dere andre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå