Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har selv bodd i Århus i 5 år - og det er en fantastisk fin by :-) Koselig og lun, med mye som skjer. Fine cafeer og butikker, mange studenter. Føles som en "storby", men er alikevel lett å bli kjent i og orientere seg i. Stranden er 10min sykkeltur unna sentrum.

København er også en kjempeflott by - mye større og mer som skjer. Kunne godt tenke meg å bo der også...

Tror nok jeg ville valgt Århus da.

Ja, nå er det snart 5 år siden jeg bodde der, så jeg aner ikke hva leieprisene ligger på nå. Men det er helt sikkert mye billigere enn i Norge, tror jeg. kommer nok an på hvor sentralt en vil bo.

Det er virkelig en fin by - savner den :-)

Det ligger en kjempefin Botanisk Have i sentrum; stor, fin park. Sikkert fint å gå der med småbarn.

Annonse

Det går fort å lære ;-)

Jeg lærte dansk som barn, men det har rustet litt, men kjenner jeg svitsjer lett når jeg er i Danmark. Vi lar småen se dansk barnetv så han får litt grep på språket før sommeren :-)

Kanskje det er det du skulle gjort ;-) Sett dansk tv. Og særlig barneprogrammene snakker de tydelig :-)

Faktisk så begynte jeg å skjønne litt mer etter jeg så på strippekongen piker, den gang det gikk på Tv3. Søren at de sluttet med den serien, den var jo bra he he... Godt tips med barnetv, og da kan Nikolai høre det litt også før vi flytter:)

Annonse

Danmark er et flott land:o)

Vært der på sommerferie siden jeg var bitteliten ;)

Første gangen da jeg var 9mnd, ei lita jente me sort krøllet hår :P

Jeg har kun vært i København av de nevnte byene.

Men tror ikke jeg personlig ville valgt å bo der, om jeg kunne bodd på et roligere sted med en 2åring..

Småen (og vesla) her ser litt på DR 1 bl.a.

Det går mest i programmer som:

Rasmus Klump

Kære Sebastian

Byggemand Bob

Den lille prinsesse

Gnottene

(Ser også litt av de samme på norsk).

Hehe, ser ut som de ser på tv hele tiden. Er ikke slik altså. Vi tar opp programmene på den tv-boksen også får de se et program til frokost 2 dager i uken + eldste får se ett rundt barnetv tid om han vil.

Det er mer enn nok for at de skal lære, de lærer jo så fort.

Mens mor og far kanskje må se litt mer, hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...