Gå til innhold

I sjokk - men lykkelig

trine ;-)

Anbefalte innlegg

Hei alle blivende tvilling -og trilling-mødre. Idag har jeg fått mitt livs sjokk.... Vi venter tvillinger. Det er jo kanskje ikke så sjokkerende i seg selv - men dette er historien: Vi har to jenter som blir 10 og 14 over sommeren. Vi trodde vi var ferdige... men ombestemte oss. Kjempehyggelig! Rundt nyttår finner vi ut at spiren er i boks. Jeg kommer meg til første kontroll hos fastlegen min i uke 13. Hun mener at livmora mi er så stor at jeg enten er minst 1 mnd lenger på vei - eller at det er 2 der inne... Det første visste jeg ikke stemte - så da bar det rett til UL neste morgen. Vi hadde mange tanker rundt dette det døgnet som gikk. Fra nervøsitet til spenning og alt... Så kommer vi til ul; Han som skulle ta ul kjente på meg og hadde en litt arrogangt holdning: Nei, jeg vil anta at du er 12 uker - og da bildet kom på skjermen og vi fikk se bilde av 1 stk baby måtte jeg forsikre meg om at det bare var 1.... "vel, kan du se mer enn en, da??!!" sa han litt grettent. Og det kunne vi jo ikke. Må innrømme at vi nesten ble litt skuffet.... men det var nå "like greit" sa vi til oss selv, jeg og mannen min.

Så kom vi på den ordinære ultralyden idag - Hadde med oss 9-åringen som var sprekkferdig av nyskjerrighet på om dette ville vise at det ble liten bror eller søster. Og jaggu... Det første vi ser er 2 stykker som leker og sparker der inne!!! 2 fine, tilsynelatende friske unger. Vi lo og gråt om hverandre. Dette ville vi jo kanskje vært litt spente på, hvis det hadde vært første ul - og vi ikke hadde fått avkrefta så sterkt at det var to der. Så sjokket ble stort idag.

Hun kunne ikke se kjønnet på knøttene - men vi finner nok ut tidsnok ;-) Litt spenning skal vi enda ha!

Vi er midt i oppussing av gammelt hus. Vi har hverken soverom eller bad.... og har ikke stressa så med det. Men nå blir det bare å hive seg rundt. Her kan nok ikke noe vente - Blir en travel vår på oss. Men herregud - for en gave dette er.

Fortsetter under...

Kjære, kjære Trine... tårene mine triller litt for deg i nå - av lykke! Tenk så fantastisk.. at du også skal ha to! Tenk for en opplevelse for lisjepia som fikk oppleve dette sammen med dere.. Og at du er i så god form!

Damer... denne jenta hadde dobbeltime på treningssenter i dag tidlig før UL!!

Jeg sitter her hjemme - og skulle skrive en liten mail til deg.. men formen min er såder og verden snurrer liksom rundt min akse akkurat nå.. måler BT på nytt og på nytt... det kan bare ikke stemme at det har steget til 140/99.. jeg vil bare ikke.. UVI-hjemmetest slår ut - ja... nei - føler meg ikke helt 100 så jeg tar meg en liten tur til legen i mrg tidlig.

nok en god klem til deg - og underverkene i magen din! For en uke siden var det en jobbkollega som sendte meg en mld, i dag du... Spres dette blant resten av venninnene mine tør de vel snart ikke vedkjennes meg pga de er redd for smitteeffekt! :-))

Veldig kjekt å kunne dra deg med inn i vennekretsen jeg har fått her inne, mange kjempekoselige damer med 2 i magen - til og med noen fra Bærum! Godt å være andre i samme båt siden et tvillingsvangerskap og - barseltid nok er noe annerledes enn for de med 1 barn i magen..

Oh.. lykke!

Oss 2... snart 4 barnsmødre... HEHEHEHE.. hvem skulle vel trodd det!

klem

Gratulere så masse med 2 små nurk i magen! Og velkommen hit! Her er det masse erfarne damer som er flinke til å svare på alle mulige spørsmål.

Hadde noe av den samme opplevelsen som dere bare at gynekologen vi var hos først fant 2 bankende hjerter. Han var sikkert 70 år og ble helt satt ut da han fant de 2 hjertene, så han gå opp leitinga der og da. Fikk en blødning noen uker seinere og trudde alt var over, men på sykehuset fant de da 3 bankende hjerter.... Skjønner veldig godt berg- og dalbane-følelsene dere må ha hatt. Men nå er det bare å glede seg og se fram til at de små skal se dagens lys.

Gratulere igjen og lykke til videre!

Klem fra

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...