Gjest sug lut satan i toern Skrevet 9. april 2008 #1 Skrevet 9. april 2008 Hva faan er "negativ formue" newspeak for? "Negativ formue overført fra ektefelle"?
Gjest sug lut satan i toern Skrevet 9. april 2008 #5 Skrevet 9. april 2008 De opererer med gjeld og formue også, som kjent, så derfor fatter jeg ikke negativ formue. Dessuten har mannen fått igjen bra og jeg fikk noe sånt som trehundre kroner, så jeg vil gjerne bli kvitt den negative formuen min.
Dronningen! Skrevet 9. april 2008 #6 Skrevet 9. april 2008 Ekteskapslovens § 58 fastsetter at formue som er felleseie skal deles likt. Det er bare nettoformuen som skal likedeles. Det følger av bestemmelsen at hver av ektefellene i sin del av felleseie kan gjøre fradrag for all sin gjeld. Ektefellenes formue skal altså gjøres opp hver for seg. Dette kan medfører at den ene ektefellens formue er negativ, mens den andres er positiv. Fra ektefellen med negativ formue vil det ikke være noe formue til deling. Eksempel: Mannen Hustruen Formue: kr 500.000,- Formue: kr 500.000 Gjelde: kr 510.000,- Gjeld: kr 300.000 Til deling: 0,- Til deling: kr 200.000 Delingen vil i dette tilfelle innebære at hustruen må overføre kr. 100.000,- til mannen. Etter delingen vil mannen ha en nettoformue på kr. 90.000,- og hustruen kr. 100.000,-. Jeg er en jævel på å google:o)
Gjest sug lut satan i toern Skrevet 9. april 2008 #7 Skrevet 9. april 2008 Haha, var akkurat inne samme sted, men takk skal du ha, hvorfor kan de ikke bare si det på noen annen måte, da?
overkill Skrevet 9. april 2008 #8 Skrevet 9. april 2008 Det samme skje her i huset. Har etterforska meg fram til at det skuldast at han står først i lånepapira. Dermed får ikkje eg slått kloa i skattepengane og det er veldig synd. Eg hadde nemleg hatt forstand til å bruke dei på moko festleg, og det same kan ikkje seiast om han.
Gjest sug lut satan i toern Skrevet 9. april 2008 #9 Skrevet 9. april 2008 Jeg har tenkt å kreve at han tar halvparten, ellers kan jo ikke jeg bruke noen morsomme ikkepenger i det hele tatt.
Dronningen! Skrevet 9. april 2008 #10 Skrevet 9. april 2008 De sier det på en vanskelig måte slik at vi skal grue oss skikkelig til oppgjøret, har du ikke skjønt det?
Gjest sug lut satan i toern Skrevet 9. april 2008 #11 Skrevet 9. april 2008 Hater maks. Orker ikke gidder ikke passemække rakerække er min holdning til alt akkurat nå. Mulig jeg skal flytte til Nebraska og bygge mur rundt huset.
Gjest sug lut satan i toern Skrevet 23. april 2008 #12 Skrevet 23. april 2008 Mallefisk, har du vært ute med håven og fått noe over til deg ennå? Jeg skal til nå i kveld, dette kan bli blodig, siden ingen av oss forstår dette særlig godt men jeg VIL ha igjen på skatten.
overkill Skrevet 23. april 2008 #13 Skrevet 23. april 2008 Slik eg har forstått det er det ikkje i tråd med allmenn skikk og bruk å gjere noko med dette problemet. Eg antar at det kan skuldast at skattemyndigheitene meinar at ektefeller bør greie å fordele godene seg imellom. Eg foreslår difor følgjande: -finn fram mannen si sjølvmelding -logg deg på skatteetaten.no med mannen sin pin -gå inn på endre kontonummer for utbetaling av tilgode skatt -fjern mannen sitt kontonummer og før på ditt eige. Då gjenstår berre å ynskje deg lukke til med di nyerverva formue!
Gjest sug lut satan i toern Skrevet 23. april 2008 #14 Skrevet 23. april 2008 Jeg er helt mot kvinnelist. Så jeg bare sa at dette skal jeg ha, for alt jeg har betalt er kjipe saker man ikke kan trekke på skatt og det er ikke min feil og ikke noe han gjør fordi han er snill men fordi det er sånn det er og mine penger. Han sa ja. Anbefales.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå