Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 9. april 2008 #1 Skrevet 9. april 2008 Jeg synes vesla får så kjedelig matpakke, og har lyst til å variere innholdet litt. Hun får som regel brødskiver med leverpostei og prim, 1 liten biola og en kornmokjeks. Dette skal dekke frokost og ettermiddag, varm lunsj får de hver dag. Hun er jo bare 14 mnd, så det er begrensa hvor spennende det kan være. Jeg har tenkt at det ikke er vits med pålegg som faller av skiva, så det blir smøreting, men nå blir det så mye med hjem igjen så jeg lurer på om noe nytt er tingen. Hva legger dere i matpakka til ettåringen i barnehage?
En liten mamma Skrevet 9. april 2008 #2 Skrevet 9. april 2008 Lillejenta mi går til dagmamma og har ikke med seg matpakke. Men jeg jobber i barnehage selv, så jeg kan jo komme med noen forslag som jeg ser i de yngste barnas matbokser. Følgende smørepålegg er poppis: Leverpostei Makrell i tomat Smøreost Eplesyltetøy Hapå Som "snacks" er dette spennende: Minimais Eggerøre/omelett Eplebåter Druer Kiwi i båter Yoghurt Banan Maiskorn Og annen frukt
Gjest Skrevet 10. april 2008 #3 Skrevet 10. april 2008 Pastaskruer Kokt gulrot i staver Kokte brokkolibuketter
Gjest Skrevet 10. april 2008 #4 Skrevet 10. april 2008 Hvis vi har spist fiskepinner og slikt dagen før, pleier jeg legge med det i matpakka, da spiser hun masse. Ellers går det i brødskiver, knekkebrød, prøver variere med pålegg som de over.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 10. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. april 2008 Flotte tips, takk skal dere ha! Minimais har jeg ikke tenkt på engang, men jeg kjøpte det i dag og ga henne en. Snakk om spørsmålstegn-ansikt hehe. Men hun elsket det! Så det blir snacks i morgen :-) Har også kjøpt masse forskjellig pålegg, så her skal det nok bli ordnings!
Gjest Skrevet 10. april 2008 #6 Skrevet 10. april 2008 Hmm så flinke dere er! Her blir det brødskive/rundstykke med leverpostei/ ost/ kaviar/ makrell. For meg er det enkle ofte det beste;-)
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #7 Skrevet 10. april 2008 Jeg skjønner ikke alt dette styret med å variere så veldig. Variert kosthold betyr ikke å ha 5 forskjellige ting med seg hver dag i bhg, men å variere litt fra dag til dag. Tenke fisk og kjøtt, grønnsaker og frukt. Dersom dette blir holdt i løpet av dagen og uken, så gidder ikke jeg å styre med alle disse "spennende" og ikke minst dyyyyre nistepakkene. For Gods sake, jenta di er 14 mnd. Hun klarer ikke å spise alt du leverer med henne en gang!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 10. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 10. april 2008 Hvor har jeg sagt at jeg skal ha med 5 forskjellige ting hver dag? Jeg trengte forslag til å fornye matpakken litt, det vil for de bakerst i klassen si å ha med litt forskjellig hver dag. Variere det daglige pålegg litt altså. Jeg skal ikke lage alt som er nevnt i denne tråden hver dag. Trodde du virkelig det??? Hvor stor matpakke tror du jeg lager? Tror uansett ikke litt minimais eller eplesyltetøy kommer til å ruinere meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå