Gå til innhold

hva syns dere om å ta FRIVILLIG abort i uke 22?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo like fullt ut frivillig. Man er ikke nødt til å ta abort, fordi om det viser seg å ha Downs Syndrom. Så hva du mener med frivillig blir litt vanskelig å skjønne hva du definerer som. For man får ikke tatt abort i Norge så sent med mindre det er alvorlige "skader" på fosteret.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cat68: Anonym over mener neppe å si at det er greit å ta abort i uke 22, men heller rette en pekefinger mot "mordere" som meg som har tatt abort i uke 12.

Skrevet

Cat.68, et liv er et liv, 22 eller 12 uker gammel. Det er det jeg mener, og den meningen må jeg virkelig få lov til å ha.

Skrevet

Å, er det ikke flere enn max 15 tusen aborter?

Da er det jo bare blåbær. Ikke mange skoleklasser.

Skrevet

Ja det er horribelt det er jeg enig i.

Skrevet

England har en abort grense på 19uke ikke 22.

Men Sykehusene prøver å sette ned grensen da det i flere tilfeller har "aborten" kommet med ett skrik før det dør.

Skrevet

åå huff.. så grusomt. så på babyen min på ul da jeg var 19+3 og hadde aldri klart å ta abort med et slikt minimenneske.

Skrevet

jeg hadde en senabort i uke 22... IKKE frivillig... Vetle hade blant annet ikke nyrer og hjertet stoppet...så ikke tro at jeg valgte dette selv... men det jeg skulle frem til-..... er dere klar over hvordan en baby på 22 uker ser ut???

min lille gutt på 22 uker var en kjempe søt liten baby... han hadde til og me negler og øyenbryn..... babyen er altså ganske utviklet på dette stadiet.... skal bare ligge og vokse de siste mnd liksom...

tenk og fjerne en så "stor" baby frivillig....fysj... hadde dere sett hvordan babyer på 22 uker ser ut, hadde dere ikke vurdert å fjerne det en gang..det er jeg rimelig sikker på

Skrevet

De aller fleste aborter er friske foster.Sene eller tidlige aborter.

Synes det er faktisk helt utrolig at man ikke tenker over akkurat det.

Skrevet

I Australia er det lov med abort til og med uke 24, men de fleste leger nekter å utføre det.. Hvis det ikke er noe galt med fosteret det, for da oppfordrer de nærmest til det...

• 1 år senere...
Skrevet

Blander meg inn litt her... Uansett om noen tar meg bort i uke 9 eller i uke 22, er det uansett MEG de tar bort... Det kan aldri bli noen andre. Skjønner ikke at utseende eller utviklingstrinn skal ha så mye å si i den forbindelse. Er jeg død, så er jeg død.

Skrevet

herregud, de kan faktisk redde barn som er født så tidlig som i 23.uke. Jeg syns egentlig 12 uker er for langt på vei til å abortere. Abort i uke 22 er mord.

Skrevet

Synes grensen på 12 uker er bra jeg da. Og man kan da vitterlig ikke sammenligne en abort i uke 12 med en senabort i uke 22?! De første er lovlig, det andre er det ikke.

Og ja, det er forferdelig med aborter utført når fostret nesten er levedyktig, men det er jo ikke akkurat tilfelle i Norge da. Vil tro de aller fleste senaborter skyldes medisinsk diagnose.

Skrevet

syns abort er grusomt uansett jeg... så babyen min i uke 11... med hånda over munnen... grusomt å vite at man har lov å drepe noe slikt.

Skrevet

Alternativet er kanskje at ungene blir solg (mulig ikke av moren selv, men familien/faren til babyen) til "lek og forlystelse", dyrefor (mange som har rovdyr som kjæledyr), eksperimenter, eller havner på barnehjem for skjebnen er å bli kastet på gate når de passerer 3 år, for å gi plass til nye babyer som ikke har foreldre....

Vi må ikke dømme så fort.

Synes det er helt forferdelig og tenke på, men tror at det er ytterst få ganger mora gjør det fordi det er en "enkel løsning"....Det skjer helt sikkert også, men noen gang kan det være bedre at ungen får avsluttet livet mens den bare vet av mammas varme, lune og trygge mage. I stedte for å bli født og bare få føle hvor forferdelig grusom verden KAN være i noen korte timer, noen dager, år ,måneder, eller et helt liv.....FØr den igjen får slippe og lide....

Skrevet

i flere stater i UShttp://www.dinbaby.com/forum/create/5040/137413320A var det hvertfall for få år siden lov med abort inntil uke 24. England har også 24 uker som grense. I Norge kan man få abort inntil uke 22 uten at det er noe galt med fosteret, eller livstruende for mor (psykisk stress holder).

Skrevet

Grusomt! For meg er livet hellig fra unnfangelsen til naturlig død,og jeg er selvfølgelig veldig i mot abort.

Skrevet

SÅ alle dere som er mot abort, uansett når, dere mener barent får det bedre født til et liv UTEN kjærlighet? Et liv osm slave hos egne foreldre?

Det er bedre og bli født til et liv i helvete enn å få død uten og vite om annet enn en varm, lun og god trygghet i mammas mage?

Der vil at barn skal bli født i lidelse, fremfor og dø uten og vite annet enn lykke???

Skrevet

Herregud!!! Dyrefor??????? Ble helt kvalm nå! :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...