oblix Skrevet 9. april 2008 #2 Skrevet 9. april 2008 Det er helt for jævli... Så ett program om noen leger som utførte abort i uke 37 i Spania, orket nesten ikke se det. Tror ikke noen vil høre hvordan de gjorde det.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2008 #3 Skrevet 9. april 2008 I enkelte land, dreper de fostre opp til 9 mnd - de må fødes ut, men er døde. Er imot det, selvsagt .....
Anonym bruker Skrevet 9. april 2008 #4 Skrevet 9. april 2008 hei, her HI! Åh herregud, er det sant?! hørte om dette på skolen, men visste ikke om jeg skulle tro det. huff..........
oblix Skrevet 9. april 2008 #5 Skrevet 9. april 2008 Jeg vil kalle det drap. At noen kan ta livet av noe så lite og uskyldig, kan jeg bare ikke fatte. Om de ikke vil ha banet, så kunne de jo adoptere det bort da i alle fall. Slike mennesker eier ikke følelser, og skulle vært buret inne for resten av livet!
Anonym bruker Skrevet 9. april 2008 #6 Skrevet 9. april 2008 Nei, det er ikke lov i noen land jeg vet om. Ja, det er mulig for utlendinger i Spania å få "abort" nesten frem til fødsel, men det er ikke lov. De har faktisk strengere abortlov i Spania enn Norge. Er såklart i mot så sene aborter.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2008 #7 Skrevet 9. april 2008 jeg er helt for abortloven slik den er i norge idag, man har mange uker å bestemme seg for et valg, men etter den datoen ja da skal en abort være av medisinsk grunnlag syntes jeg. Abort av et frisk foster etter den uken er helt forkastelig om det ikke er fare for mors liv. Jeg har også forståelse for abort der foster har store skader, ikke kunne leve utenfor livmor, eller ville få et fryktelig tøfft liv med smerter og annet, plus at det vil bli en veldig stor byrde for familie og samfunnet rundt.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #8 Skrevet 10. april 2008 Det er da ikke noen forskjell på uke 22 eller 12 uker? Samme foster etter 22 uker, som etter 12. Mange som ikke synes det er noe å snakke om, før etter fødselen,når barnet puster for første gang. Synes det er dobbeltmoral å forkaste andre lands abortlover, når mer enn 30 000 utføres på friske foster i vårt eget land, hvert år.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 10. april 2008 #9 Skrevet 10. april 2008 Frivillig abort i uke 22?.. Da burde man vært sperra inne.. Tvangssperret.
Miss Misantrop Skrevet 10. april 2008 #10 Skrevet 10. april 2008 England er det lov til 22. Men land som russland, kina osv osv osv har veldig lang abortgrense. Hvorfor skulle det være mere drap i uke 19 enn i uke 17 Hvorfor er det mere drap i uke 12 enn uke 8. Jeg skjønner ikke logikken. Bare for det det ser mere ut som en baby er det mindre greit? Og dere som er kristene. Hva skjer med et abortert foster. Rett tilbake til Gud, eller evig fortapelse på grunn av manglende skjel? Eller kanskje på grunn av manglende dåp?
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 10. april 2008 #11 Skrevet 10. april 2008 Jeg kunne sendt inn søknad om å få ta abort i uke 16. Fikk ikke vite at jeg var gravid før det. Men ikke søren om jeg ville.. Ikke fordi det var drap eller lign, men jeg hadde en baby i magen min, som jeg så på skjermen. EN liten krabat som "danset" der inne. Seriøst, hadde følt det på samme måte om jeg så det samme hvis jeg var i uke 10 f.eks, dog en mindre baby/foster. Jeg ser ikke ned på noen som tar abort før 12uke. Det er deres grunner. Deres liv. Men for meg.. Som så hva man kunne se av et foster i uke 16.. Det får meg til å tenke hvor velutviklet en baby i uke 22 er.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #12 Skrevet 10. april 2008 Det utføres ca 13000-15000 aborter i norge hvert år, så du som snakket om 30000 må nok sjekke litt data før du uttaler deg.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #13 Skrevet 10. april 2008 Jeg syntes ganske klart at det ikke spiller noen rolle om et menneske tar abort i uke 4 eller 22. Ingen av babyene er levedyktige utenfor morsliv og da må mor få bestemme over egen kropp. Fra uke 23 kan en baby reddes og følgelig er det drap og ikke abort. Det mener jeg.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #14 Skrevet 10. april 2008 Vennina mi fikk innvilget abort i uke 22. Hun sier i ettertid at det aldri skulle vært lov. Hun mener hun skulle hatt mye mer info om fosteret og sånn før de gjorde dette. Fosteret var fult ferdig, men selvfølgelig veldig liten. HUn tenker veldig mye på det. Og angrer.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #15 Skrevet 10. april 2008 Miss Misantrop, du skrev dette: "Og dere som er kristene. Hva skjer med et abortert foster. Rett tilbake til Gud, eller evig fortapelse på grunn av manglende skjel? Eller kanskje på grunn av manglende dåp?" JEG er kristen. og som du vet når du tenker deg om, er kristedom en tro. Å tro, betyr ikke å vite. så man vet ikke hva som skjer. men jeg er kristen, og jeg TROR at barnet kommer tilbake til Gud. da fikk du svar fra en kristen hvertfall.. nå kan du spørre hva en muslim tror.. hva tror du da Miss Misantrop? at menneske bare er kropp og ikke noe sjel? da gjør det vel ikke noe med abort, siden ungen ikke merker at den er død.
Cat.68 Skrevet 10. april 2008 #16 Skrevet 10. april 2008 Er du hel IDIOT eller, Nå ble jeg provosert!!!!! Ingen forskjell på 12 eller 22 uker?? Er du klar over hvordan et 22 uker gammel foster ser ut eller???
Cat.68 Skrevet 10. april 2008 #18 Skrevet 10. april 2008 Verldens minste baby som er født UTEN noen men er født i uke 22.
Cat.68 Skrevet 10. april 2008 #19 Skrevet 10. april 2008 Verdens minste baby født i uke 22 http://www.dagbladet.no/dinside/2007/02/20/492616.html
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #20 Skrevet 10. april 2008 hvorfor vekt på FRIVILLIG, tvangsabort i uke 22 er vel så morbid... tvangsabort i det hele tatt:( det skjer jo desverre med kvinner i verden, i norge også sto jo myndighetene bak tvangsabort på tatere, ikke kjempelengesiden det, steriliserte de i samme slengen liksåvel morbid!!
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #21 Skrevet 10. april 2008 Fordi jeg lurer på hvilken mor som frivillig tar abort i uke 22.. om det virkelig finnes noen som gjør dette. tvang har jo morne ikke noen ting med, med frivillig er jo helt sykt. og ja, er sykt å tvinge noen til å ta abort. men det er en annen diskusjon enn den jeg var ute etter, så derfor jeg la vekt på frivillig, slik at ingen skulle legge inn tvang i diskusjonen;) hilsen HI som er sjokkert over at noen tar abort så sent.
Cat.68 Skrevet 10. april 2008 #22 Skrevet 10. april 2008 Fordi noen er nødt til å avslutte t svangerskap da fostret har slike skader at det ikke vil kunne leve utnfor livmoren uansett. Da er det ikke en frivilig avsluttet fødsel, men noe som blir anbefalt av Humanitære grunner.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #23 Skrevet 10. april 2008 ja men jeg mente frivillig, at det ikke var noe galt med foster eller moren. men bare at de bestemte seg så sent i svangerskapet for at hun ikke vil ha denne babyen. derfor jeg skrve frivillig:P mente jo ikke slik som at morens liv eller helse står på spill eller om baby har sykdommer osv.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #24 Skrevet 10. april 2008 Dersom man skal ha fostervannsprøve, blir jo ikke det utført før ganske langt uti svangerskapet. Tror jeg fikk tatt fostervannsprøven i ukae 18 eller 19, og så tok det en uke eller to før svaret var klart. Da kommer man fort oppi uke 21 eller 22. Alle over 38 år og også sikkert noen andre unntak får tilbud om fostervannsprøve. Ikke sikkert alle velger å ta imot tilbudet, men det er en grunn til at det tilbys da, siden det er en større risiko for kromosomfeil når man er "eldre".
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #25 Skrevet 10. april 2008 har da ikke nevnt noe om downs. men å ta frivillig abort på et friskt barn så sent er sykt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå