Gå til innhold

Er det noen her som jobber med utagerende barn?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når fortalte dere arb.giver om graviditeten og ble dere omplassert el sykemeldt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fortalte det sist gang da jeg var en 13 uker på vei.Sa det pga at jeg sleit med tunge løft osv(var syyykt kvalm).. Ikke noe omplassering, ble sykemelt på slutten pga svangerskapsforgiftning, men det var jo ikke jobben sin skyld. Hvis du tenker på f.eks slag og spark mot magen så er det egentlig utrolig hvor godt de er polstret der inne. Jeg hadde en episode hvor jeg fikk litt juling og dro direkte på sjekk. Etterpå prøvde jeg å holde meg mest unna den eleven, for selv om det gikk bra så er det jo ikke noe stas at "babyen skal få bank" om du skjønner...

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg fortalte det på jobben ganske fort, men greia mi var at jeg ikke fant det ut før det hadde gått nesten 3 mnd (flaut....) pga mange forskjellige grunner. Men jeg trener kampsport og hadde gått fullkontakt hele tiden frem til ca 2 1/2 mnd på vei. Snakket med legen om det og hun sa at hadde det skadet babyen, hadde jeg mistet den der og da, den er såpass godt polstret at enten tåler den det og barnet har festet seg, ellers tåler den det ikke og da mister man med en gang. Det var ikke sånn at man kunne skade barnet, så det ble født med skader pga dette sa hun. Men dette gjaldt de første mnd....

Nå går jeg selvsagt ikke noe kamp fordi jeg beskytter magen, men som den ovenfor svarte så er babyen godt polstret, men liten vits i å ta noen sjanser.

Jeg jobber som støttepedagog i barnehage for et barn med autisme, det "kan" forekomme utagering, men veldig sjelden. Dette barnet passer jeg ennå ( er i uke 30 nå). Det er fordi i en barnehage har vi mange kollegaer rundt som kan overta om det blir utagering eller lignende med barnet og jeg kan trekke meg vekk. Jeg jobber i tillegg på et barnevernssenter (barnehjem, akuttplassering av barn og unge) som vikar, men der har jeg sluttet nå fordi man med synlig mage blir veldig sårbar om det blir utagering. I tillegg på instiusjon er det mye en til en (altså en voksen på ett barn) og da MÅ man ta tak om det blir utagering eller holding, og da er man som sagt veldig sårbar med mage. Dette er litt risikabelt, derfor jobber ingen der med barna alene når de har mage bare for sikkerhets skyld...

Nå vet ikke jeg hva du jobber med, men håper noen av mine erfaringer kanskje kunne være til nytte?

Lykke til :)

Og husk, vi trenger sikkert ikke være overnervøse, men samtidig er det dumt å ta unødige sjanser, om du får et skadet barn e.l. så vil man kanskje sitte igjen å lure på om det var fordi jeg ... (ditt og datt, sånn som vi jenter gjør, vi tenker såååååå masse, og tar på oss skylda for alt som går galt...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...