Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har prøvd meg, både hos fastlege og jordmor. Hehe. Absolutt ingen napp. Argumentet til jordmor var at det å ta hensyn til et keisersnitt-sår i tillegg til det andre, det kan bli for mye. Hun fortalte også at hun hadde vært med på mange fødsler med kvinner som knapt var i stand til å bevege seg, men at det hadde gått helt fin, både underveis og etterpå.

I følge legen var selve fødselen en så liten belastning på bekkenet i forhold til et langt svangerskap. at vi ikke vant noe på det.

Vi må bare være veldig forsiktig i forhold til fødestillinger, og be om hjelp av jordmødrene. Jeg skal i allefall ikke ligge på rygg med beina oppi sånne bøyler, for en mer vond stilling over tid skal jeg lete lenge etter.

Annonse

Ikkje for å skremme, men bekkenet "låste seg" under fødsel sist pga bekkenløysing. Veldig usikker på korleis eg skal gjere det denne gongen då eg merkar bekkenet godt no og. KS er ikkje noko alternativ for meg, men vurderar sterkt å reise til ein plass med moglegheit for smertestillande. Eg har heller ikkje høyrt om nokon her som har fått igongsettelse før tida pga bekkenløysing, men det er sikkert noko du kan ta opp med lege eller jordmor.

Jeg spurte legen i dag, og hun mente at opptil 3 uker før termin.... MEN skal på ekstra UL i morgen så hun rådet meg til å spørre der for mitt tillfelle da.....

Siden jeg har sterk BL og ischiassmerter mente hun at jeg kunne få føde noe før....men det kommer jo selvsagt ann på hvordan barnet har det, barnet forran moren selvfølgelig :)

Jeg skal settes igang 3 uker før termin pga bekkenløsning, slitasje i rygg og isjias........

Det var ikke problem i det hele tatt, det var faktisk gynekologen som bestemte det......jeg ble innlagt på sykehuset pga sterke smerter da.....men er hjemme og venter på fødsel nå ;o)

Er veldig spent på hvordan fødselen vil bli, i og med at den blir igangsatt da men......

sist jeg fødte så hadde jeg ille bekkenløsning, men hørte aldri noe snakk om å få bli satt i gang. jeg gikk tvertimot 14 dager over tiden og slet noe inn i H......

men det er riktignok 9 år siden da. tor jammen jeg skal lufte ideen denne gangen, for nå var bekkenløsninga tilbake før jeg testet positivt faktisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...