Gå til innhold

noen som vil hjelpe meg å velge vogn?

Anbefalte innlegg

Mitt bruksområde er som følgende:

Skal gå 50/50 tur på asfalt og skog/mark

Ønsker ei lett vogn som er lett å få ut og inn av bil

Kunne brukes fra fødsel (baby i juli)

Ønsker helst vendbar sportvogndel

Ønsker også stor bag.

Må være lettog god å trille

Har sett på følgende vogner:

TFK

Bugaboo cameleon

OTH Urban Jungle

Easy Walker (sky)

Teutonia spirit s3

Emmaljung city cross med city bag

Har jo funnet ut at ingen vogner oppfyller alle kravene mine, men klarer ikke ta en avgørelse på hva jeg skal velge. Noen som vil hjelpe meg litt? Veldig takknemelig om noen tar seg tid til å svare...

Fortsetter under...

Ja self en oth, Bugaboo er stiv,dr, ikke god som sportsvogn, easywalker bra, men ikke best(har hatt), dårlig fjæring og veldig åpen sportsvogn. teutonia,liten både bag og sportsvogn(veninnen min må kjøpe ny til sin gutt på 1,5 år)emmaljunga vet jeg ikke mye om...Jeg elsker oth og har hatt altfor mange vogner..

TFK er skikkelig populært for tiden, det er sikkert en grunn til det.

Men jeg har nettopp bestilt en Teutonia S3!!!!!! På pingpong, den kostet der over to tusen mindre enn i butikk i norge.

Jeg kjøper denne fordi jeg har fått prøvekjøre en gammel Teutonia, ungene var da litt over året gamle, de hadde god plass og den var suuuper å trille på all slags underlag. og den var uendelig mye lettere å manøvrere enn min egen nye Basson roma. Selv om den ikke var noe lettere i egenvekt.

Og så syns jeg den er lekker!! Og TFK er stygge! Men jeg ser jo at de er store, så hvis man skal trille mye med stort barn, så. Men jeg kan ikke huske sist toåringen min satt i vogn....

Dessuten har den vendbar sitteinnsats, hvilket TFK ikke har, det betyr mye hygge for oss.

Annonse

Teutonia er da ikke så liten? Har hatt Mistral og OTH og.. ja forsåvidt en haug av vogner. Liker også OTH veldig godt, men var ikke overbegeistret for bagdelen, men derimot sportsdelen er super. Den egner seg nok kanskje best for de litt større barna ca 10 mnd og oppover syns jeg, da jeg gjerne vil ha barnet mot meg den første tiden, mens om du sier, ingen vogner oppfyller alle krav. Hva med Bugaboo? Den har en veldig bra bagdel og sportsdelen er vendbar. Eller den S varianten til Teutonia i fashion brun. Den er lekker... og veldig god å trille.

OTH er en kjempegod vogn (hatt den selv)men synes ikke den er lun nok som sportsvogn til en baby. Vi tok den i bruk da hun var 14 mnd, var ikke klar for å ha henne vendt fra oss før det.

Teutonia har jeg også hatt, gode vogner men ikke særlig store. Vi byttet til OTH etter teutonia pga dårlig liggeplass i teutonia.

Annonse

Jeg hadde stort sett de samme kravene som deg. Endte på OTH!

Men måtte innse at jeg ikke kunne få alt i en vogn, så er spent på hvor lenge bagdelen holder og hvordan det vil gå når lillefrøkna må sitte vendt bort fra meg/oss. Hører de fleste si at det går helt fint, så jeg tok sjansen :) Hvis ikke får det bli en brukt og billig mellomperiodevogn fra Finn.no.

Emmaljunga City Cross med city bag har vi, og den har jeg ingenting å utsette på. Den veier 11 kg med city baggen, ikke vendbart styre, men kan ha baggen begge veier, den har punkteringsfrie dekk og kan brukes fra fødsel, og jeg synes ihvertfall baggen har god plass. Også er den veldig god og trille:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...