Gå til innhold

Godt råd til alle flergangsfødende!

Santi og gjengen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var og tok 3D ul for ikke lenge siden. (Meg og magen i Tønsberg - de har veldig gode maskiner) Etterpå fikk barna mine se på UL-bildene og filmklippet, og det gjorde alt så mye mer virkelig for dem. Åtteåringen var så rørt at hun var på gråten da hun så lillesøster i magen suge på totten sin. Hun la hendene og munnen inntil magen etterpå og ropte "hallo, der inne! Går det bra?"

Femåringen strøk meg over magen og så mellom magen og videoen. "Her inne er hun.."

Også storesøster på ni, synes det hele ble annerledes og mer virkelig. Jeg følte at de alle kom litt nærmere denne lille jenta i magen min, og at det kommer til å gjøre det litt annerledes etter fødsel nå når de har sett henne der inne. Herlig opplevelse! Anbefales til andre med kommende storesøsken!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var veldig smart, synes jeg. Jeg venter barn nr2. Tror du at min datter på 1 år og 9 måneder vil skjønne noe av filmen? Hun peker på magen min og sier: baby.:-)

Skrevet

Hm, si det. Hun er jo ikke så gammel, men disse små skjønner mer enn man skulle tro:-) Har en som nettopp fylte tre, og han har fått det med seg nå. Først gikk han rundt og sa at jeg hadde en baby-born i magen, men nå rettet han det til baby. Tror det er fint å prate om det med dem uansett hvor mye de skjønner eller ikke. De blir nok mer forberedt uansett.

Det blir gøy for datteren med baby. Allerede som liten er jenter veldig opptatt av babyer og dukker. Det blir nok stas når mamma kommer hjem med en ekte en fra sykehuset etterhvert...:-)

Skrevet

Helt enig, jeg var på 3D UL i Tønsberg sist, Var så fornøyd:-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...