Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har falt mer og mer for Alma..

Er Alma fint?

Ellers liker jeg Ellie og Matilde..

Hvilket liker du best?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alma! vakkert navn, vakker betydning :)

Mathilde er neste superpoppisnavn, og Ellie er litt halvveis for meg ...

Skrevet

Både Alma og Matilde er kjempefine navn! Liker Ella bedre enn Ellie!

Skrevet

Alma! liker gamle gode norske navn som Peder, Alma Stine som jenta mi heter og lille Petra i magen:-) Go for Alma du koselig navn:)

Skrevet

Jeg liker både Alma og Matilde. Matilde er ganske poppis nå, så jeg hadde tatt Alma (før det blir poppis, tror det er på vei opp;-))

Skrevet

Jeg liker egentlig Matilde godt, men det er litt poppis, ja. Ellers så har jeg ganske poppis-navn på de to andre, Emilie og Amanda.. Hm.. Noen som vet betydningen av Alma btw?

HI

Skrevet

Du kan ikke særiøst mene at du vil ha et barn som heter Amanda og et som heter Alma?? Høres jo nesten ut som hun ene har fått halve navnet til den andre. Enda verre er det jo at det tredje barnet heter Emilie og dermed blir helt utenfor! Nei, det bør du absolutt ikke velge! Velg heller Matilde, det er et bra navn som passer søsknene som hånd i hanske:)

Skrevet

Alma og Amanda blir kanskje for likt, men det har seg nemlig sånn at Amanda egentlig har et navn før Amanda (oppkalling) og selv om vi ikke bruker det så ofte ennå (litt "gammeldags") så vil vi sannsynligvis bruke det når hun blir litt eldre.. Samme med Emilie.. Men er tradisjon med oppkalling, derfor bruker vi bare Amanda og Emilie enn så lenge, da vi liker de best;-) Merkelig, men sånn er det...

Men liker kanskje Matilde best.. For alt jeg vet, kan det jo hende at Em og Am bare vil bruke Emilie og Amanda når de blir eldre... Hm... Ikke lett!

Skrevet

Nei, men om hun vil bruke Amanda da, så synes jeg det er fint for henne om hun kan ha det for seg selv. Synes du skal velge noe annet. Enten Matilde, det er populært ja, men det er et bra navn som du trygt kan velge. Eller du kan finne på noe helt annet feks. Ingrid, Agnes, Ella, Aurora, Karoline. Det er mye som passer! Nei, det er ikke lett med navn:)

Skrevet

Jupp, mulig hun bare vil bruke Amanda ja:-) Derfor er jeg også enig Alma blir for likt, og kanskje også litt "feil" sjanger selv om jeg det kanskje ikke er noe "must" at de skal gå bra sammen... Pappaen liker uansett ikke Alma, så da er jo det utelukket.

Matilde er den klare favoritten.. Eller Johanna... De du nevnte er dessverre "oppbrukt" i min omgangskrets.

Tror kanskje det blir Matilde.. Emilie, Amanda og Matilde.. Da får alle hver sin bokstav også. Ellers har vi tenkt litt på Mathea.. Men det er jo også poppis.

Skrevet

Alama er nydelig:-) Det har vi også tenkt på til lille tulla vår :-)

Skrevet

oi..liten skrivefeil.. mener selvfølgelig Alma :-)

Skrevet

Johanna var en bra ide:) Ellers passer Ellinor, Kristina...

Skrevet

Ellie er for likt Emilie, og Alma for likt Amanda - så det må bli Matilde. Personlig er jeg ikke glad i Matilde da, og ville lett videre var jeg deg.

Skrevet

Om du har to jenter som heter Emilie og Amanda, blir Ellie for likt Emilie, og Alma for likt Amanda, som noen påpekte.

Matilde er nydelig og flott til. Ville glatt valgt Matilde!:o)

Skrevet

Alma er veldig fint synes jeg. Og ikke så vanlig het´ller... Ikke så lett på engelsk da. Det er en viktig faktor for meg, men det må være det eneste negative jeg har å lire ut av meg og ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...