Anonym bruker Skrevet 9. april 2008 #1 Skrevet 9. april 2008 Jeg er så usikker! Jeg mistet faren min for 4 år siden da jeg var 16 år. Og nå når jeg vil ha barn har jeg veldig lyst til å kalle en eventuell sønn opp etter han. Det er bare det at faren min hadde et gammeldags navn som ikke blir brukt noe i dag. Nemlig Bjarne! Og jeg har tenkt at min sønn skal hete Christoffer. Men Christoffer Bjarne???=S Føler jeg vil ære hans minne ved å gjøre det. Han var jo det kjæreste jeg hadde. Og en eventuell jente blir hetende Vilde Christine, Vilde etter min mamma Hilde (som fortsatt lever:), og Christine etter Christian, min samboers avdøde bestefar. Takker for alle kommentarer og svar:)
Vannmann35 Skrevet 9. april 2008 #2 Skrevet 9. april 2008 Enig i at Bjarne ikke akkurat er så spenstig - ville nok funnet noe annet, eller lignende ja.. Hva med Bjørne, Bjarnar eller Bjarke? Chrostoffer er jo et koselig navn, men også veldig mye brukt (20 plass), så ikke det mest spennende valget.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2008 #3 Skrevet 9. april 2008 Bjarne er et litt koselig navn syns jeg Men alternativt kan du kanskje bruke Bjørne eller Bjørnar. Christoffer syns jeg er litt slitt etter mye bruk, så faktisk syns jeg Bjarne er flottere Lykke til, da !
alvilde Skrevet 9. april 2008 #4 Skrevet 9. april 2008 bjarne er kjempe fint å søtt syns jeg:) hva med bjarne christoffer??
Gjest Skrevet 9. april 2008 #5 Skrevet 9. april 2008 Liker Bjørnar bedre, Men Bjarnar er også litt koselug:-)
prebs Skrevet 9. april 2008 #6 Skrevet 9. april 2008 Hva med Bjørn Christoffer- det blir lettere å si, og du kan jo fremdeles bare bruke Christoffer til daglig. Fin tanke å oppkalle i hvert fall! Jentenavnet var nydelig:-)
Synnøve_Solbakken Skrevet 9. april 2008 #7 Skrevet 9. april 2008 Tror jeg ville skippet Christoffer (fint men så oppbrukt). Ikke så veldig glad i Bjarne, men hva med Bjørnar eller Berner? Syns du skal gi gutten ett navn, og dermed bruke oppkallingsnavnet i det daglige
Anonym bruker Skrevet 9. april 2008 #8 Skrevet 9. april 2008 Nei vet du hva! Jeg syns Christoffer Bjarne var litt tøft!! :-) Nesten litt som Christoffer Robin i Ole Brum ;-) Og desuten, hvis han fikk navnet Christoffer Bjarne, så regner jeg med at han hadde blitt kalt for Christoffer til vanlig? Og nå vet jeg jo ikke hva dere heter til etternavn, men jeg synes at Christoffer Bjarne Thomassen, f.eks, klinger kjempebra! At Bjarne er et gammelt navn som ikke er brukt idag gjør jo ingenting. Jeg synes slike gamle navn som "lukter møllkuler" er litt tøffe, og jeg ikke noen gammel tante, jeg er like gammel som deg ;-) Jeg synes absolutt du skal ære din far ved å kalle opp din eventuelle sønn etter han. Det hadde jeg gjort, spesielt hvis jeg var i din situasjon! Jeg vil også si at Vilde Christine var nydelig! :-)
Gjest Skrevet 9. april 2008 #9 Skrevet 9. april 2008 Jeg likte Christoffer Bjarne, jeg og! Og når det er oppkalling etter din far, så synes jeg det er flott å bruke navnet. Det er ikke vanlig i dag, men det gjør vel ikke noe! Synes dere skal gå for det framfor en halvveis variant av oppkallingsnavnet, helt klart!
Gjest Skrevet 9. april 2008 #10 Skrevet 9. april 2008 Eg stemmer for Bjarne, et koseleg og ganske uvanleg navn:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå