Gå til innhold

Vaginakuler, noen som har det?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg merker at jeg trenger å trene bekkenbunnen, og at det er litt kjedelig og virker kanskje litt lite effektivt å gjøre øvelser.

Jeg har Vagina- kuler, er det noen som har god erfaring? Evt. idèer til hvordan dere "bruker" det. Klarer dere faktisk å stå/gå med de inni? Skal man liksom klare det?

Håper noen gidder å svare!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137409375-vaginakuler-noen-som-har-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

HI legger her. Tydelig at ikke så mange har sånn veldig god erfaring med det. Men, tusen takk for mange svar!

Jeg har i hvert fall sånn som henger sammen med en solid tråd på, så ingen fare med det i hvert fall. Men, da er det kanskje lettere at de sklir litt ut?

Så, det finnes i hvert fall. Jeg har disse:

http://www.lekkos.no/product_info.php?cPath=56_60&products_id=446

• 4 år senere...

Psst alle sammen..;)

De små vaginakulene, som sånn ca er på str med klinkekuler, skal kun smettes inn rett innenfor skjedeinngangen.

Bruk helst litt vann eller silikonbasert glidemiddel på disse. (aldri oljer el lignende, de ødelegger floraen nedentil.

De litt større kulene, som en sprettball eller større, skal settes inn som en tampong. Også her er det viktig med glidemiddel.

Har man født barn, passer det ofte best å starte med kun en kule.

To kuler vil som oftes bli for mye å knipe rundt og vil føles ubehagelig.

Detter fordi livmoren noen ganger kan synke litt ned/ skjeden kan bli noe forkortet etter svangerskap og fødsel.

Det finnes et utall forskjellige vaginakuler, så spør personalet i butikken om hvilken kuletype som passer best for deg.

Hilsen meg som jobber med dette til daglig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...