Anonym bruker Skrevet 9. april 2008 #1 Skrevet 9. april 2008 er det for gammelt å gå gravid syns dere?
maria isabell Skrevet 9. april 2008 #2 Skrevet 9. april 2008 nei:) er du så heldig å bli gravid i en alder av 47,vær kjempe glad:)
maria isabell Skrevet 9. april 2008 #3 Skrevet 9. april 2008 prøver dere eller er du gravid? vil annbefale deg å oppsøke hjelp med en gang..da øker sjangsene fra 6posent til 10 prosent hver syklus..
ory Skrevet 9. april 2008 #4 Skrevet 9. april 2008 Hei, Jeg synes ikke det. Lykke til hvis du skal prøve :-)
kaje Skrevet 9. april 2008 #5 Skrevet 9. april 2008 FAntastisk hvis du er gravid i en alder av 47....gratulerer. Er selv 45 og har prøvd i 15 nmd. uten å ha lykkes...du er kjempe heldig.
Ny runde? Skrevet 10. april 2008 #6 Skrevet 10. april 2008 Det er det bare hvis du/dere synes det selv. Lykke til!!
Aiax Skrevet 10. april 2008 #7 Skrevet 10. april 2008 Alder er bare tall. Jeg er selv 45, og gravid! Lykke til!
Ellebettemor Skrevet 10. april 2008 #8 Skrevet 10. april 2008 I utgangspunktet (for et gjennomsnittsmenneske) er det en fordel å være litt yngre da man lettere vil kunne ''følge med'' ungen sin. MEN: Alternativet er jo at denne ungen ikke blir født- ikke får et liv. Du kan gi et barn liv, og selv ta ansvar for at du holder deg sprek og rask til å følge opp barnet. Jeg ønsker deg all mulig lykke til- Barn er virkelig en stor glede i livet.
Turelin Skrevet 14. april 2008 #9 Skrevet 14. april 2008 Syns du er kjempeheldig, jeg har veldig lyst til å bli gravid, har 2 gutter hvorav yngste er blitt tenåring, Men problemet er at jeg ikke har noen mann, så ønsker å få gjøre det på annen måte. Er 46 år men ja ønsket er sterkt, er vel etablert med hus og jobb, men ønsket mitt er veldig stort, men er så usikker hvor jeg skal henvende meg, og ja usikker på alt, vet grensen er 45 år i Danmark, så var for sen ute der......lykke til
maria isabell Skrevet 16. april 2008 #10 Skrevet 16. april 2008 kjære turelin..trur eg har svart deg før,prøv usa,men styr unna de useriøse klinikkene..når kvinner i 57 års alderen har fått hjelp,må vel du også få det:) lykke til:) og en trenger ingen mann,du klarer deg så fint på egenhand:) lykke til:)
kaje Skrevet 17. april 2008 #11 Skrevet 17. april 2008 Hei turelin!!! Jeg er selv 45 og har prøvd å bli gravid i snart 1 1/2 år uten å lykkes. Jeg skal til samtale på IVI i Valencia til neste uke. Jeg vet at der er det mulig med embryo donasjon, dvs. at du kan få kjøpt både egg og sæd. Prisen ligger på ca 8-10 tusen euro. USA er mye dyrere Det er bare å ringe dit for å fohøre seg. Tel.nr. 0034963050900 LYkke til
apriljente-66 Skrevet 18. april 2008 #12 Skrevet 18. april 2008 Hei jeg synes om man uansett alder har lyst til å bli gravid så er det bare å stå på. Hvis du allerede har blitt gravid er det bare å stå på! Ønsker deg lykke til. Selv er jeg 42 skal begynne på 2 forsøk i Danmark. Det blir vel forsøk nr 9 i rekken!....har begynt å miste litt motet men man må vel ikke gi seg Kaje, var interessant å lese ditt innlegg vedr Valencia. Vedr. byen er den jo først og fremst kjempeflott!! Er det slik at man "bare" kan dra dit og få satt inn andres egg? Hvordan er det ift. reglene i Norge?? Tidsperspektiv osv. Kan du si litt mer om det? Tenkte litt frem i tid, at når eggene blir gamle kan man jo sette inn andres egg. Sæden er veldig bra på mannen. Så det er muligheter for oss hvor alderen renner ut... Takk for info!
gamla41 Skrevet 18. april 2008 #13 Skrevet 18. april 2008 Hei apriljente-66! Håper dere lykkes! Hilsen ei som er født 25. april i 1966
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #15 Skrevet 25. april 2008 Man er ikke eldre enn man føler seg! Føles det riktig for deg/dere er det ingen som har noe med det. GLED DEG/DERE og LYKKE TIL!
Anonym bruker Skrevet 26. april 2008 #16 Skrevet 26. april 2008 Jeg må innrømme at jeg synes 47 år er litt i øverste laget ja. Kommer selvsagt an på hvor sprek en er da men det er voksent. Men for all, del om du ønsker det så lykke til.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2008 #17 Skrevet 26. april 2008 jeg synes det er så merkelig at noen vil sette inn donoregg. hvis barnet uansett ikke er ditt biologisk, hvorfor ikke like gjerne adoptere? er det ikke rart å være gravid med en annen kvinnes gener?
Turelin Skrevet 5. oktober 2009 #18 Skrevet 5. oktober 2009 Heisann og tusen takk for svar, men som du ser er jeg sen å svare deg tilbake, men jeg er nå fult igang med å gjøre alvor av hva jeg har skrevet, men du skriver useriøse klinikker, men hvem er useriøs? Jeg har kontakt med en lege i India, ja du vet der hun damen, men hun var 62 år ble gravid, det synes jeg er sent, men vil ikke uttale meg der, men jeg har tilbudet å dra ned dit å være der i 20 dager, eller dra frem og tilbake 10 dager så hjem og tilbake igjen 10 dager, denne legen er en veldig seriøs lege hvor jeg har lest blogger fra de mange han har hjulpet å bli gravid og som i tillegg er unge mennesker. Han er heller ikke dyr i pris. Ellers har jeg kontakt i Riga med klinikk avaclinic.lv som ikke er langt her hjemmefra, men de er dyrere, men jeg skal bestemme meg nå men er så usikker hvor skal jeg dra. Samtidig har jeg full tro på begge plasser, men i India koster alt US $ 4000 Mens i Riga som er kort vei og samtidig er villig til å sende meg medisin noe de ikke gjør i India da i India er det inj., men som sagt i Riga koster det meg 6450 Euro samt 350 Euro for medisinene. Så her er det stor forskjell i pris som du/dere ser, men som sagt i brevet fra Riga vil de holde kontakten med meg mens jeg tar medisiner, samt at jeg selvfølgelig må dra over der. Men jeg har full tro på India med drmalpani.com som klarte å få hun eldre damen på 62 år gravid, men hun løy på alderen sin, så nå sitter jeg her med ett lite dilema, og håper andre og kan lese dette ja lange innlegget mitt, for det ble virkelig langt ser jeg, men måtte ha med alle detaljene skal jeg få hjelp. Håper noen kan si hva dere synes her, som sagt er dette ett vanskelig valg da India ligger så langt borte. Tureli
Turelin Skrevet 5. oktober 2009 #19 Skrevet 5. oktober 2009 Heisann og tusen takk for svar, men som du ser er jeg sen å svare deg tilbake, men jeg er nå fult igang med å gjøre alvor av hva jeg har skrevet, men du skriver useriøse klinikker, men hvem er useriøs? Jeg har kontakt med en lege i India, ja du vet der hun damen, men hun var 62 år ble gravid, det synes jeg er sent, men vil ikke uttale meg der, men jeg har tilbudet å dra ned dit å være der i 20 dager, eller dra frem og tilbake 10 dager så hjem og tilbake igjen 10 dager, denne legen er en veldig seriøs lege hvor jeg har lest blogger fra de mange han har hjulpet å bli gravid og som i tillegg er unge mennesker. Han er heller ikke dyr i pris. Ellers har jeg kontakt i Riga med klinikk avaclinic.lv som ikke er langt her hjemmefra, men de er dyrere, men jeg skal bestemme meg nå men er så usikker hvor skal jeg dra. Samtidig har jeg full tro på begge plasser, men i India koster alt US $ 4000 Mens i Riga som er kort vei og samtidig er villig til å sende meg medisin noe de ikke gjør i India da i India er det inj., men som sagt i Riga koster det meg 6450 Euro samt 350 Euro for medisinene. Så her er det stor forskjell i pris som du/dere ser, men som sagt i brevet fra Riga vil de holde kontakten med meg mens jeg tar medisiner, samt at jeg selvfølgelig må dra over der. Men jeg har full tro på India med drmalpani.com som klarte å få hun eldre damen på 62 år gravid, men hun løy på alderen sin, så nå sitter jeg her med ett lite dilema, og håper andre og kan lese dette ja lange innlegget mitt, for det ble virkelig langt ser jeg, men måtte ha med alle detaljene skal jeg få hjelp. Håper noen kan si hva dere synes her, som sagt er dette ett vanskelig valg da India ligger så langt borte. Tureli
Turelin Skrevet 5. oktober 2009 #20 Skrevet 5. oktober 2009 Heisann og tusen takk for svar, men som du ser er jeg sen å svare deg tilbake, men jeg er nå fult igang med å gjøre alvor av hva jeg har skrevet, men du skriver useriøse klinikker, men hvem er useriøs? Jeg har kontakt med en lege i India, ja du vet der hun damen, men hun var 62 år ble gravid, det synes jeg er sent, men vil ikke uttale meg der, men jeg har tilbudet å dra ned dit å være der i 20 dager, eller dra frem og tilbake 10 dager så hjem og tilbake igjen 10 dager, denne legen er en veldig seriøs lege hvor jeg har lest blogger fra de mange han har hjulpet å bli gravid og som i tillegg er unge mennesker. Han er heller ikke dyr i pris. Ellers har jeg kontakt i Riga med klinikk avaclinic.lv som ikke er langt her hjemmefra, men de er dyrere, men jeg skal bestemme meg nå men er så usikker hvor skal jeg dra. Samtidig har jeg full tro på begge plasser, men i India koster alt US $ 4000 Mens i Riga som er kort vei og samtidig er villig til å sende meg medisin noe de ikke gjør i India da i India er det inj., men som sagt i Riga koster det meg 6450 Euro samt 350 Euro for medisinene. Så her er det stor forskjell i pris som du/dere ser, men som sagt i brevet fra Riga vil de holde kontakten med meg mens jeg tar medisiner, samt at jeg selvfølgelig må dra over der. Men jeg har full tro på India med drmalpani.com som klarte å få hun eldre damen på 62 år gravid, men hun løy på alderen sin, så nå sitter jeg her med ett lite dilema, og håper andre og kan lese dette ja lange innlegget mitt, for det ble virkelig langt ser jeg, men måtte ha med alle detaljene skal jeg få hjelp. Håper noen kan si hva dere synes her, som sagt er dette ett vanskelig valg da India ligger så langt borte. Du skriver usa, men der borte er de nok veldig dyre?? Turelin
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #21 Skrevet 5. oktober 2009 Enig! Hvorfor gå igjennom et svangerskap i den alderen når barnet likevel genetisk ikke blir ditt? :-) ....Når det gjelder å adoptere, så tror jeg ikke kvinner i den alderen får adoptere, iallfall ikke små barn.... Jeg er 36 og gravid, jeg synes JEG er gammel..... Nummer fire og definitivt sistemann....
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #22 Skrevet 11. oktober 2009 Ja, her kommer enda en negativ kommentar. Ser innlegget er gammelt, og du er vel godt i gang allerede. Jeg kan forstå barnløse som etter mange år klarer å bli gravid i høy alder, og også de som har barn fra tidligere forhold men finner seg en ny mann og ønsker et barn sammen med han. Du faller ikke under noen av disse kategoriene. Du har barn fra før men ønsker deg et til - helt alene ! ? Hadde jeg vært deg ville jeg heller prøvd å være tålmodig og heller vente på barnebarn. Det er en grunn til at det finnes en øvre aldersgrense på adopsjon i norge. Tenker overhodet på barnet ? Min mor var 38 da jeg ble født, og jeg syns alltid det var flaut at min mor var så gammel. Jeg er selv 40 år og gravid ved et "uhell" for å si et sånn. Heldigvis er det andre barn i vår skolekrets som har mødre på min alder, men ærlig talt; 47 !!? og så donoregg i tillegg. Forstår ikke at du vil dette? Og hva syns de andre barna dine om det? Har de i det hele tatt fått si sin mening? Tenåringer syns vel ofte det er flaut med gravide mødre uansett, og når de skal fortelle vennene sine at du reiste til utlandet for å sette inn noen andre sitt barn blir det vel ikke bedre? Beklager at det ikke kommer noen lykke til fra meg, men jeg synes hele greia er temmelig absurd.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2009 #23 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg synes også dette er et vanskelig spørsmål. Jeg synes imidlertid ikke de viktigste spørsmålene dreier seg om store barn, men om barnet som eventuelt blir født. Bruk av donoregg og donorsæd reiser i seg selv en god del etiske spørsmål du bør ha tenkt over: Dette er tildels mot norsk lov. Hvordan skal du forklare det biologiske opphavet for det barnet du eventuelt får. Personlig mener jeg barnet har et krav på å vite hvor det biologisk stammer fra om ikke annet så ihvertfall at det er brukt donoregg/sæd. Så er det alder: Du må tenke på hva du kan tilby et lite barn minst 20 år fremover i tid. Hvordan er helsetilstanden din? Hvilket nettverk har du å spille på? Hva skjer med barnet dersom noe skulle skje med deg? Jeg er selv vokst opp med en mor som fikk meg i forholdsvis høy alder, men hun hadde en mann å få barn med. Da er man i det minste to. Jeg synes ikke det er noen god grunn at barn blir flaue av eldre foreldre. Tenåringer blir flaue av hva som helst! Men nettverk, helse og evt de etiske dilemmaene ved bruk av donor, synes jeg du bør tenke over.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #24 Skrevet 17. oktober 2009 Verden har heldigvis utviklet seg siden du som snakker om å ha gammel mor, ble født. Jeg synes jeg hadde gammel mor, som var 30 da hun fødte for 38 år siden, men i dag er det snittalder for førstegangsfødende! Og alderen har aldri vært noen hindring for meg eller henne, tvert imot, hun er frisk og rask og har nå god tid til å være en god bestemor. (Jeg er førstegangsfødende i en alder av 38, og føler faktisk ikke at jeg er gammel...) Levealderen har dessuten økt betraktelig siden den gangen, og vi holder oss lengre spreke og unge. Nei, stå på - jeg er sikker på at foreldre i moden alder har mye å tilby som ikke yngre ikke har, og dessuten får barnet ditt også søsken som det kommer til å ha glede av når du er borte. Jeg synes det er mye verre med dem som velger å få enebarn... Tvitvi, håper på det beste for deg. Og du, blås i om andre dømmer deg! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå