Gå til innhold

Hva synes dere om disse to navnene:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Peder og Rikcard\Rikard? er veldig gode gamle norske navn synes jeg:D og vuderer dem litt.. noen meniger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

peder er fint men liker ikke richard men smak å behag. kykke til:)

Skrevet

Vet om en liten Richard :-) Likte navnet godt da jeg var yngre, men vet ikke helt nå lenger... Peder er bedre - kjenner en, grei kar det. Ganske vanlig navn på sørlandet føler jeg.

Skrevet

ja Peder er vel en dansk form av Petter og på Sørlandet har din en sånn dialekt der de sier Bageri osv. Den er så koselig synes jeg:D men er Richard et harry navn? kansje litt dumt spørsmål men jeg vil ikke ha et navn alle forbinder med pøbler:)

Skrevet

*Underskriver*

HI

Skrevet

Peder er kjempefint!

Rikard synes jeg er harry og ikke spesielt norsk heller...

Forøvrig er jeg enig at sørlandsdialekten er knallfin, spesielt på "de bløde konsonantene" og syngingen på e og i.

Preebeen

Mariiia

Skrevet

Syns Rikard er forferdelig. Peder er søtt, et gammelt norsk navn med tradisjoner.

Skrevet

Tusen takk for tilbakemeldinger:) heter selv Maria og synes navnet mitt blir ekstra koselig no jeg er på sørlandet hehe:) Peder liker jeg også godt:) men er ikke Richard også lit brukt på sørlandet? Jeg uttaler det Richart:) hvorsan uttaler dere det? står mellom de to nå..

HI

Skrevet

Richard = harry, Peder = koselig. Det er min mening da!

Skrevet

Peder er veldig fint! Rikard er belastet uansett skrivemåte, ville aldri kalt barnet mitt det...

Skrevet

Peder er kjempefint. Liker ikke Richard.

Skrevet

Jeg syns begge er fine, men særlig Peder er nydelig. Kjempekoselig navn:-)

Kjenner egentlig bare idioter som heter Richard, men navnet i seg selv liker jeg ganske godt. Men ser at jeg er i mindretall, hehe

Skrevet

Richard er jo et nydelig navn, skjønner ikke at noen kan påstå det er "harry".

Richard har vært et av navnene jeg har vurdert til sønnen min, og kommer sannsynligvis til å gi en eventuell andre sønn dette navnet:-)

Skrevet

Peder er fint! Synes ikke akkurat det er så spesielt sørlandsk akkurat da, min tippoldefar het Peder, og han var ekte Finnmarking. Kunne forresten godt tenkt meg og kalle opp etter han. :-)

Liker ikke Rickard så godt, men jeg synes ikke det er stygt heller. Jeg uttaler det Rikkard, su spurte om hvordan folk utaler det ;-)

Jeg holder en knapp på Peder! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...