Gå til innhold

vurderer sykemelding...:(

Anbefalte innlegg

jeg jobber på et kontor og stirrer ganske så mye på pc-en i løpet av dagen. har vært trøtt å uopplagt i flere uker nå,men kjenner det er skikkelig på grensen til at jeg rett å slett sovner av på jobb-----

har ikke så veldig mye overskudd til sønnen min på 3 , om ettermiddagen å får skikkelig dårlig samvittighet for dette....vet det er normalt å være trøtt å sliten spesielt de første mnd,er nå i min 9 uke.

er det fælt av meg å få ordnet en sykemelding på kanskje to dager, bare for å komme meg "til hektene" igjen....:(

hilsen ei med dårlig samvittighet...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137408310-vurderer-sykemelding/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner hvordan du har det. Jeg er endel kvalm, også kommer trøttheta etter lunch. Jeg har måttet reise hjem før fra jobb for å kunne sove før jeg henter eldstemann i barnehagen. Heldigvis har jeg en veldig fleksibel jobb, men har ikke sagt noe til de på jobben ennå, så jeg føler at jeg "skulker". Håper det gir seg etterhvert, er 10 uker i dag.

Man måste ju själv avgöra vad som är SJUK för en själv.

Jag var uheldig och fick en skulder som streikar och har varit hemma med den hela veckan. Kommer väldigt gott med... Har varit otroligt trött!

Jag har också slutat med snus, något som slagit mej helt ut. Snusat sen jag var ca 14-15, dvs ca 20 år. Heavy, men det har ändå gått förvånansvärt bra. :) JIPPI!

Jag har termin i slutet av november, den 26, i Oslo.

(Detta är så otroligt märkligt, vilken känsla!)

Vi har jobbat (hårt) i ganska precis ett år och den månaden vi tog fri fungerade det! Inga piller, inga sprutor...;)

Hei - du og spiren er viktigst nå - ikke jobben!

Har også kontorjobb og sitter mye foran pc-en. Har tatt noen fleksidager - halve og en gang var jeg for trøtt til å stå opp, så da ble jeg hjemme. Det må være lov - legen min er enig.

Eller - du kan kanskje bruke lunsjen til en liten høneblund og heller spise litt før og etter lunsj - det er utrolig hvor mye hjelp det bare er i 10 minutter - kanskje dere har hvilerom på jobben som du kan låne og sette på alarm på mobilen?

Håper tankene mine er til hjelp her...

Lykke til =)

Ja, dette er en vanskelig problemstilling! Jeg har en sjef som ikke er forståelsesfull (hun har kun ett adoptert barn), og en krevende jobb. Selv har jeg 4 barn hjemme i alderen 4-12 år, som krever sitt. Nå føler jeg at jobben får alt, for etter jobb, henting i barnehage, middag og kjøring til aktiviteter er jeg helt ødelagt. Ligger på sofaen til sengetid, og helgene er jeg slått ut. Vurderer selv å be legen min om 1-2 dager sykemelding pr. uke, nå frem til uke 12 (jeg er 8 +4 nå). Da har forhåpentligvis den værste trøttheten og kvalmen gitt seg. Men, jeg er også usikker på om man kan bli sykemeldt for dette... graviditet er jo ingen sykdom i seg selv :-). Håper noen her inne har gode erfaringer!

Annonse

Jeg er også enig i at graviditet ikke er noen sykdom.

Likevel, en utslitt mor er ikke bra for fosteret. Jeg er ganske sikker på at dersom dere går til legen og ber om gradert sykemelding en periode så vil dere få det.

I mitt første svangerskap følte jeg nesten "press" fra legen om å bli sykemeldt, men siden jeg ikke hadde behov for det takket jeg nei. Nå i mitt andre svangerskap sa legen (har byttet lege siden sist) at det er svært lav terskel for sykemelding av gravide og stor forståelse for at man blir sykemeldt....nettopp fordi det krever så mye energi å gå gravid.

Lykke til :)

Jeg er nå i uke 10+6 og har hatt 50 % sykemelding i snart 2 uker og er sykemeldt frem til 18 mai.... For meg fungerer det veldig bra i forhold til at jeg har lange arbeids dager og tung jobb..er mye dårlig og trøtt og får vondt i magen under løft.. jobber jeg full dag så har jeg overhode ingen energi til tulla mi på snart 2 og mannen.. og hus arbeid kan jeg bare glemme å orke.. var heller ingen problem å få sykemelding, legen var veldig enig med meg om å ta vare på meg selv, nurket i magen og de der hjemme.. jobben klarer seg alltid..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...