Tirilill Skrevet 9. april 2008 #1 Skrevet 9. april 2008 Vi klarer ikke helt å bli enig om hva vår lille gutt skal hete. Det er kun et av navene mannen min synes var ok, men nå er han visst ikke så sikker allikevel. Hva synes dere her inne?? Ranger gjerne.... Har dere andre litt gode norske navn forslag som ikke "alle" heter så tas det gjerne imot.
Kjukka Skrevet 9. april 2008 #2 Skrevet 9. april 2008 Teis? Blir jo nesten Peis... - stygt synes jeg. Torjus - greit nok, men ikke noe favoritt Tarald - nydelig Gudbrand - vanvittig tungt Men det er nå bare min mening da.
Vannmann35 Skrevet 9. april 2008 #4 Skrevet 9. april 2008 Teis - satt og feis... Torjus - greit nok, bare det ikke bli Tåjus så... Tarald - ganske pent Gudbrand - brant Gud? Med andre ord bare Tarald jeg kunne vurdert ;-)
Vipsenmamma Skrevet 9. april 2008 #6 Skrevet 9. april 2008 Teis - ville skrevet det Theis, helt greit Torjus - fint navn Tarald - også et greit navn Gudbrand - for tungt. Hva med Torkil Tage Tord Eilif Kjartan Fridtjof Øyvind Vebjørn
prebs Skrevet 9. april 2008 #7 Skrevet 9. april 2008 Teis- veldig kult, men skrevet Theis Torjus- helt ok Tarald- liker Harald veldig godt Gudbrand- tøft Hva med: Gudmund Tollef Tallak Sigbjørn Hallstein Hallvard
Gjest Skrevet 9. april 2008 #8 Skrevet 9. april 2008 Teis: Njææ.. likte ikke Torjus: I barndommen het en i klassen min det han var en rampete og koselig kar;) Synes navnet er helt ok:) Tarald: Farfaren min het Harald det er finere synes jeg. Gudbrand: Huff altfor tung og høres ut som et etternavn for 200 år siden:( Prebs kom med mange fine navn til deg;)
Anonym bruker Skrevet 9. april 2008 #9 Skrevet 9. april 2008 Vi hadde ikke hatt noen Gudbrandsdal uten Dale-Gudbrand! Heia Gudbrand
KnertiMagen Skrevet 9. april 2008 #10 Skrevet 9. april 2008 Torjus! Kjempefint navn. Mitt tips er å gå for det;)
<3 lykkeliten <3 Skrevet 9. april 2008 #11 Skrevet 9. april 2008 Teis - liker jeg ikke Torjus - er helt greit Tarald - er fint Gudbrand - tungt... liker Gullbrand bedre
Vivil-08 Skrevet 9. april 2008 #13 Skrevet 9. april 2008 Synes Gudbrand er tøft jeg!! Ellers så er Torbjørn et stødig norsk navn som ikke er så poppis.
Tvillingmamma*2010 Skrevet 9. april 2008 #15 Skrevet 9. april 2008 Nataniel er fengende navn (i mitt hode hvertfall;)
Anonym bruker Skrevet 9. april 2008 #16 Skrevet 9. april 2008 Teis - feis, peis. (Sorry, den var stygg men ærlig..) Torjus - fint og søtt. Kjenner en liten Torjus, skjønn guttunge! Tarald - litt tøft. Gudbrand - nei, det liker jeg ikke. Tungt og ikke noe fint. Forslag: Tarjei Torkil Jomar Heljar Reine Vinjar Viljar Emrik Ivan Iver Lykke til! ;-)
Tirilill Skrevet 10. april 2008 Forfatter #17 Skrevet 10. april 2008 Tusen takk for mange svar og forslag:) Flott at så mange svarte...kanskje valget blir lettere etter dette:)
megc Skrevet 10. april 2008 #18 Skrevet 10. april 2008 Ikke Gudbrand.... minner om en gammel mann... Ikke Tarald... jeg spytter når jeg sier det og det blir utrolig stygt på trønderk: Taraillj.... Teis... greit nok Torjus- tror det er en liten søt gutt.... Hva med: Evert? Jens? Heljar? Herman? Kasper? Brage? Ferdinand? Aslak? Torben?
Jannamor Skrevet 10. april 2008 #19 Skrevet 10. april 2008 Torjus det er superkult. Jeg var råforelska i Torjus på barneskolen ..sukk.. så ser på Torjus som en superkjekk fyr og.. Tarald. Spesiellt, men forsåvidt ok --- Gudbrand? Seriøst? Nei... Det liker jeg ikke Teis? Beis? niks ikke noe navn i mitt hode i det hele tatt
Synnøve_Solbakken Skrevet 11. april 2008 #20 Skrevet 11. april 2008 Torjus er finest av alternativene dine.
Tirilill Skrevet 11. april 2008 Forfatter #21 Skrevet 11. april 2008 Takk for alle svar!! Fint å få høre hva folk synes.. Skjønner at navnet Teis er jeg ganske alene om å like. Fint at noen liker Gudbrand da...jeg synes det er fint Vi får gå i tenke boksen etter alle de gode innspillene:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå