miriam007 Skrevet 9. april 2008 #1 Skrevet 9. april 2008 hva er egentlig forskjellen på hvitløkspulver og hvitløksalt??
badass_suburban-mom Skrevet 9. april 2008 #2 Skrevet 9. april 2008 Hvitløkspulver=pulver av hvitløk Hvitløkssalt=salt med hvitløkssmak Hvor vanskelig kan det være,står jo svart på hvitt her? Forøvrig lukter man dritt etter å ha inntatt både det ene eller det andre...
miriam007 Skrevet 9. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. april 2008 kjøpte nemmelig feil flink som jeg er... men går vel for d samme.
Gjest -<<- Skrevet 9. april 2008 #4 Skrevet 9. april 2008 Ingen forskjell - begge deler stinker råte på rot. Takke seg fersk hvitløk. (Men joa, salt med hvitløk vs. pulverisert hvitløk).
badass_suburban-mom Skrevet 9. april 2008 #5 Skrevet 9. april 2008 Tja,blir fryktelig salt smak om du bruker det hvitløkssaltet da,men det stinker hvitløk ihvertfall,så helt feil blir det neppe;-)
miriam007 Skrevet 9. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 9. april 2008 Har jeg blitt lurt skal tro?? venninnen min påstår iherdig at pulver lukter mindre enn fersk hvitløk... forøvring er det første gang jeg noen sinne har hvitløk i hus. nettopp pga denne herlige lukten. men etter å fått servert middag hos ho, måtte jeg bare krype til krosset og kjøpe hvitløkspulvet. trodde jeg... oppdaget nå at d var hvitløksalt.
Gjest ->>- Skrevet 9. april 2008 #7 Skrevet 9. april 2008 Hun rundlurer deg. Fersk hvitløk er greia. Den kinesiske er forresten mye enklere å choppe enn den vanlige. Og så selger de sånn latmannsløsning på butikken; hvitløksgugge på glass, den er også fin.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 9. april 2008 #8 Skrevet 9. april 2008 Nei dropp pulver (sa forøvrig det samme til en kompis for mange år siden, han gjorde det og begynte med sprøyter. Velvel, nok om det). Fersk hvitløk smaker renere og friskere, og det holder forbausende lenge i kjøleskap. VIl du ha det en smule enklere kan man kjøpe små nusselige glass med ferdig mosa hvitløk, genialt til å slenge i dressinger og slikt.
miriam007 Skrevet 9. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 9. april 2008 hm... er blitt lurt skjønner jeg :s eller.. burde vel kanskje tvile på om dere ikke prøver lure meg... hehe ikke greit å være fersking på hvitløksbruk!!
Sjefsmegga Skrevet 9. april 2008 #10 Skrevet 9. april 2008 URK, jeg kjenner nesa og smaksløkene vrir seg ved tanken på hvitløk i tørka form, hold deg til fersk, det lukter MYE bedre og smaker 100 ganger bedre...
miriam007 Skrevet 9. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 9. april 2008 blir jo nesten livredd bare jeg hører ordet hvitløk jeg. og har som sagt aldri hatt hvitløk i hus før... kanskje jeg bare rett og slett skal la d være slik. hehe
Sjefsmegga Skrevet 9. april 2008 #12 Skrevet 9. april 2008 Tja...hvis du er greve og kommer fra transylvania så kan det jo være tryggest....hvis ikke går du glipp av himla mye. Sunt er det også!
miriam007 Skrevet 9. april 2008 Forfatter #13 Skrevet 9. april 2008 hehe, ja d var det jeg fant ut etter å ha vært på middag hos venninna mi som tydeligvis bruker hvitløk i d meste godt var d!! får bare manne meg opp og kjøpe fersk hvitløk tenker jeg. nå forpester jeg vel alle og enhver
KaMa Skrevet 9. april 2008 #14 Skrevet 9. april 2008 Ser det er pulverangst ute å går her. Vel, du kan fint bruke både hvitløkssaltet og hvitløkspulveret. Saltet er ikke så voldsomt salt at det gjør noe. Og personlig så bruker jeg begge deler hipp som happ. Hvitløk av den ferske typen er også knall å bruke. Men det ene trenger ikke nødvendigvis utelukke det andre. Jeg bruker pulver i f.eks pizzabunnen de gangene vi lager pizza. Er du engstelig for lukten, skal visst fersk persille ta knekken på den, om du tygger i deg en dusk etter hvitløksmåltidet. Selv har jeg aldri prøvd.
miriam007 Skrevet 9. april 2008 Forfatter #15 Skrevet 9. april 2008 angsten ligger vel ikke særlig dypt. har bare tatt med meg matlagingsvanene til min kjære mor. og hun brukte aldri hvitløk. søsteren min er hysterisk redd for alt som har med hvitløk å gjøre. jeg synes det er veldig godt om det ikke er for masse. men har aldri turt å teste ut dette på egen hånd... (er tross alt veldig vanskelig å tilsette løk i maten!! hehe)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå