Gå til innhold

Noen som har født tvillinger og har ett barn fra før?

Nr2-og3 har kommet- lykke!

Anbefalte innlegg

Hvordan har det gått med førstemann? Blir han/hun veldig tilsidesatt eller ?? Det kommer selvfølgelig sikkert an på hvordan man tar det som foreldre men jeg ble litt deppa av ett innlegg her hvor en mor sa at det ikke var så bra for første barnet deres... Jeg er ganske engstelig for hvordan dette skal gå for min førstemann- er jo redd for at han skal bli helt "i bakgrunnen" stakkar .. Vil jo ikke det for lillegullet mitt!

Fortsetter under...

Hei

Kan dessverre ikke hjelpe deg, har det akkurat på samme måten. Har en gutt på 3 år og venter tvillingene i august. Er fryktelig bekymret for hvordan d blir for han, han er jo mamma sitt gull.

Leste og et innlegg om hvor fryktelig det var for andre søsken å få tvilling-søsken, og det gjorde meg mer bekymret...

Heldigvis er lillemann veldig opptatt av babyene i mammas mage, men ting kan jo blir helt anderledes når de plutselig ligger hær å vræler

Jeg fikk tvillingene mine i oktober,da var yngstemann 3 år og eldste 4,5 år. De var begge to veldig opptatt av de to babyene i magen, men det ble ikke helt rosenrødt da de ble fødd...!men en fordel for dem at de er to fra før,de har mye selskap i hverandre.Men jeg kjenner det er vanskelig å få nok tid med de to eldste,blir jo en del amming og stelling med tvillingene. Så er det husarbeid,matlaging,klesvask mm Også er det greit å få litt tid med meg selv og,også var det å få til å ta tid til de to største hver for seg...Sender av og til ut en av de eldste til pappaen i fjøset,og da får jeg tid til den andre.Men litt sjalusidrama har det nok vært her ja...raserianfall,skriking for alt og ingenting...men de er jo veldi g opptatt av disse småbrødrene sine og koser med dem,men av og til litt voldsom kosing...men jeg klager ikke,men skulle nok gjerne hatt litt mer tid til de to store...!Lykke til, håper det går bra!!

Hei Nr2-og3 kommer!!

Storesøster var 2 år og 2 mnd da tvillingene kom, å jeg var veldig nervøs for hvordan det ble å gå.

Det har gått over all forventning, storesøster har vært lite sjalu og er kjempestolt over sine søsken. Kaller de for min..... og mi........

Det vil som regel gå bedre enn forventet.

Samme situasjon som deg! Gullet mitt blir to til sommeren, og jeg har termin i sept. Han er skikkelig mammagutt. Lurer så fælt på hvordan dette blir for han... Veit jo at det blir en glede for ham senere å ha så tette søsken, men hva med nå???

Høres dumt ut, men jeg skjønner ikke hvordan jeg kan bli like glad i noen andre som jeg er i han......

Usj, mye rare tanker, alt ordner seg sikkert. Skal ihvertfall prioritere han også, og SØRGE FOR at han ikke blir oversett!

Tusen takk for svar- kjekt å høre om andre som er i samme situasjon.. Man får mange rare tanker oppi hodet sitt av og til.. ;o) Og tuuuusen takk "Storesøster og tvillingene" for en veldig oppløftende kommentar !!! Er så herlig å høre om gla'historier!! (ikke det at det var lite av det her inne, bare jeg som var litt deppa i forrige uke)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...