Gå til innhold

8 cm hæl - for høyt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Får ikke opp linken, men tror 8 cm er litt optimistisk for en bryllupsdag. Jeg er "født med høyle hæler på beina" ifølge mine venninner, og er ganske så god på å gjennomføre c-momenter med selskapssko, men har valgt 4 cm, høy og litt bred, hæl til brudeskoene.

Man skal jo buksere kjolen, slep, blomster inn og ut av bil, opp trapper osv og da vil jeg ha noe som ikke gjør at jeg kan henge fast, miste balansen, bli for glatt på gulvet etc.

Men smaken er jo som baken. Ingen ser jo skoene uansett og så synes jeg, personlig, at mannen skal være høyere enn damen.

Skrevet

Fine sko :-) (Kom ikke inn på linken, men fant nr 171).

Har dessverre liten erfaring med veldig høye hæler, men kommer jo an på hvor vant en er til å gå med høye hæler, og hvor høy en er. (Og kanskje litt på hvor høy mannen er også ;-) Men dagen er jo lang, og blir jo en del gåing, ståing og sikkert litt dansing....

Skrevet

Gå hit: http://www.kreativtbryllup.no/index.php?main_page=index&cPath=37_38 Det er de skoene som heter Desire :-) Jeg er 164 høy, og mannen 179, så jeg har litt å gå på uansett da... Men er mest rygg og sånt jeg tenker på. Går det an å gå på sånne sko en hel dag? Det vil jo bli en del sitting også, ved middagsbordet + i kirken - så ikke så vanvitting mye gåing men...

Skrevet

Jeg prøvde noen sko som var 8 cm høye og jeg er også typen som ikke har noe problem å gå med høye hæler! Men de skoene klarer ikke jeg å gå lenge med, det hadde helt sikkert gått fint ned kirkegulvet, men etter det ville føttene mine vært ødelagt! Det er kjedelig å ødelegge kvelden pga skoene, det ser liksom ikke så bra ut å kaste skoene i løpet av kvelden heller, vi skal jo være pene prinsesser;) hehe.. Jeg har kjøpt noen som er 6 cm høye og de ble perfekte;)

Skrevet

Hei Vannmann31

En venninne av meg bestilte de skoene til et bryllup hun var gjest i sist sommer. Hun kunne ikke bruke de....

Hun går ALLTID med høye heler. På jobb i stiletter og støvletter med høy hel (eneste lave skonene hun eier er et par joggesko ;-) HUn skulle bare være gjest, og de var alt for høye sa hun.

Som brud blir det jo mye mer trasking og dansing, så jeg ville ikke valgt de skoene. Gå for noe med 4-6 cm. da får du synlig høyde, men oogså komfort.

Har du prøvd Desire-skoene? Foten har en helt unaturlig stilling i de. Likte designet veldig godt selv, men bestilte andre sko før jeg visste de hadde fått inn den lavere versjonen :-(

Skrevet

Hmmm.... Ikke bra! Har ikke prøvd de nei - tenke jeg skulle gå innom og gjøre det. Har vært der to ganger for å titte, men begge ganger var de stengt :-( Oppdaget nå at de bare har åpent torsdager og lørdager... Synes skoene var dyre da, så de bør være svært behagelige til den prisen! Har også sett på sko fra Gabor og Högl - og de er i samme prisklassen, og regnes jo for å være behagelige å gå i. Takk for tilbakemeldinger i alle fall - jeg får dra og prøve og se i dag :-)

Skrevet

Fikk du prøvd skoene i går, Vannman31??

Syns at 8 cm hørtes ut som vond rygg og smerter under bena jeg altså.

Jeg bruker masse høye hæler på jobb, men pågrunn av at samboeren min er like høy som jeg er, kan jeg ikke bruke høye hæler på bryllupsdagen. Så jeg har valgt 3 cm...

Skrevet

Nix, fikk ikke tid. Prøver igjen på lørdag :-)

Skrevet

Oi, 8 cm hørtes høyt ut... brukte mye høye hæler før, danset i høye hæler også, men ikke så høyt som 8 cm. Høres slitsomt ut å gå på en hel dag.

Skrevet

Om du ikke er vant til å gå med høye sko ville jeg nok ikke gjort det. For du skal ikke bare holde ut i de, det skal se bra ut når du går på de også. Det er en kunst å gå fint på høye sko.

En annen sak er om du er vant til det å kan gå. Da vet du jo også litt mer hva du kan forvente :-)

Skrevet

Om du kan gå på høye heler, tja... da kan du gå for de skoene. Vet du ikke helt sikkert åssen stil du har i høye heler så kjøp noe lavere. Gud bedre hvor mange det er som går rundt på alt for høye heler med "plata" knekk i knærne! Ser ut som en avdanka narkis i litt for pene klær!!!

Dessuten, skal du ha strømper på? Disse er jo åpne forran og aaaalt for åpne til å ha strømper i, uansett om de er sømløse over tåa eller ikke. Om du da ikke har lyst til å se ut som du har svømmehud mellom tærne!!! Jeg kan godta strømper i en peep-toe sko (lite hull forran) men jeg hadde revet av en person skoene om jeg hadde sett de med strømper i sånne sko. hehehehe! White trash wedding! *ler*

Synes de tango too skoene var fine jeg, og selv tror jeg at jeg hadde putta blondelisser i et par hvite converse sko! Det synes jo ikke alikevel. ;p

Skrevet

Jeg er vant til å gå med høye hæler ja :-) Og som gammel turner trent opp med å gå med bok på hodet, så er her ingen knekk i knærne - he, he! Er mer et spørsmål hvor belastende det er for ryggen å gå slik en hel dag... Men har som sagt ikke prøvd de selv enda. Liker ikke Tango Too skoene, dvs. de er flott - bare ikke til meg. Jeg er relativt lav (163) - og sko med bånd over ankelen får bena mine til å se korte og leggene tykke.... Jeg skal jo bruke skoene senere også, og går aldri med lange skjørt... Vel, letingen fortsetter.

Skrevet

Jeg hadde bare 4 cm høye hæler, de var litt brede, sånn at de skulle være stødige. Det var grei høyde på dem, og det gikk greit å gå med dem, men sent på kvelden var det ganske så trøtte totter inni der....

Hadde kjørt komfort den dagen, skoene dine er det få gjester som legger merke til. tro meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...