Gå til innhold

Dere som går til fysio. p.g.a bekkenløsning...

Anbefalte innlegg

Føler dere at den treninga hjelper noe?

Jeg har hatt det veldig travelt siste ukene og hadde ikke vært hos fysio på flere uker da jeg stakk innom for å trene sist fredag. Da jeg var ferdig var jeg heeeelt ødelagt, og hele helga var et mareritt. Føltes som bena mine skulle dovne bort og at jeg hadde konstant krampe fra nakken til bena. Helt jævlig...

Har ikke vært der siden, og denne uken har jeg kun hatt korte økter på skolen og ellers tatt det rolig hjemme, og da kjenner jeg faktisk ikke mye til bekkenløsningen! Helt herlig!

Så jeg har bestemt meg for å droppe treningen og heller slappe av mest mulig, kanskje ta noen av øvelsene hjemme pluss knipetrening:-)

Tror samboern begynner å bli mektig lei av å alltid bringe og hente til og fra bhg., handle mat og rydde kjøkken hver dag, men nå er det tross alt bare 8 uker igjen til termin (5 uker til mens-termin), så han får pent holde ut litt til så lenge det hjelper meg skikkelig:-)

Fortsetter under...

Jeg går til fysio, men hun masserer meg i nederste del av ryggen hver gang (for det er der jeg har mest vondt), jeg hadde et par øvelser jeg gjorde men de har vi avsluttet.

Kan du ikke si til fysioterapeuten at du får veldig vondt av det du gjør nå, så finner h*n et annet opplegg til deg.

Hvis du dropper hele greia kan du bli verre for man stivner til av ikke gjøre noe...

Etter jeg har vært hos fysio så gjør det veldig vondt men det løser opp og blir bedre etterhvert.

Har du en snill sambo så må han nok bare finne seg i å gjøre litt mer enn deg de neste ukene.. ( det må min) Det er tungt å gå gravid med BL og hadde han vært i en slik situasjon så ville du ha hjulpet han...

Lykke til :)

Jeg har da fått treningsforbud av min fysioterapeut, så det er så.. Men gjør vondt etter besøk der uansett siden jeg må først kjøre langt og så gå et stykke...

Men hun masserer og løser opp musklaturen og det rundt de områdene jeg har mest vondt. Og når jeg ikke har vært der på en stund så kjenner jeg at jeg blir stivere i bevegelser og at ting går kjapt mer på tverke.

Ja si fra til fysioterapeuten din at du har vondt, skal ikke gjøre vondt i dagesvis etterpå!!

Jeg trener heller ikke. Jeg får kun en behandling bestående av stømpulser som gis på innsiden av lårene ved symfysen, og på baksiden over bekkenet. Denne behandlingen har vel samme virkning som akkupunktur og virker slik at smerteterkelen øker.

Går til manuell terapaut jeg da og ikke fysio.

Sliter også med spent muskulatur mellom skulderbaldene og oppover i ryggen, her får jeg "massasje", vil egentlig ikke kalle det det da det er så vondt at jeg nesten griner når jeg ligger på benken, får også nåler for å løse opp enda mere.

Bekkenet vil han ikke røre, da han mener manipulasjon der vil irritere og gjøre det verre!

Han jeg går hos er veldig anerkjent og har blitt anbefalt av flere instanser i helsevesenet (jordmor/fysioterapaut), da han kan mye om kvinner og bekkenløsning. Så jeg føler jeg bare må tro på det tilbudet han gir meg... Men vondt, ja det har jeg....

heisann!

Jeg var veldig plaget m bekkenet. Begynte med bekkentrening i terapimaster hos fysio og er tilbake i jobb. Treninga har hjulpet meg mye. Denne typen trening gjør jeg to gr i uka, i tillegg til vanngymnastikk for gravide. Føler meg mye bedre. Dette er alikevel så induviduelt, og man må se det an. dersom du blir verre av trening har det rukket å gå for langt og trening kan kanskje bare gjøre det verre. Tror treninga mi må settes i gang på et tidlig stadium.

Lykke til uansett.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...