Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen igår og snakket om prevensjon. Er ganske usikkert ang. dette, siden jeg ble gravid med både minipille og p-pille. Men er ferdig med barn. har mine to jeg. Vurderte sterilisasjon, men det er så dyrt og ventelisten er sååå lang!!

Så nå fikk jeg p-sprøyta. Men legen fortalte meg om noe ganske nytt, nemlig et implantat. Er en liten stav som settes under hunden i overarmen. Koster 1200kr og sitter der i 3 år. Noen som har erfaring med dette?

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke prøvd selv men vurderer det seriøst etter fødsel nr 3.

Det skal være tilnærmet like sikkert som sterilisering! Ulempen er at du må sette det inn hos en lege som kan det - ikke alle som fikser det, og må tas ut tilsvarende. Dessuten er det en bivirkning med uregelmessig mens...

Skrevet

Har det, og for noe dritt. Har blødninger med to ukers mellomrom, og varer i to uker. Varierer hvor mye jeg blør, men skikkelig irriterenes. Hadde også ei venninne som var plaget med uregelmessige blødninger når hun hadde implantatet.

Har hatt den i siden januar, og hvis ikke blødningene avtar så tar jeg den ut til sommeren.

Fikk satt den inn på sykehuset jeg da, samtidig med en kirurgisk abort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...