Gå til innhold

Noen som har pakket sykehusbagen enda?

Anbefalte innlegg

Lurer litt på å gjøre det nå til helga egentlig, men det er jo litt tidlig enda forsåvidt... Men så er det sånn da at min mens-termin er 16.mai, så ifølge den er jeg rundt 35-36 uker på vei. UL-termin er 3,5 uke senere. Vet ikke helt hvilken jeg skal stole på, men syklusen min var helt nøyaktig 30 dager så skjønner ikke helt hvordan UL kan ta sååå feil. Kanskje tuppa mi er veldig lita?

Uansett tror jeg det er greit at jeg er litt i forkant med forberedelser i tilfelle den første terminen skulle stemme best:-)

I første svangerskap ble jeg også satt tilbake nesten 2 uker og gutten min kom 2 uker før UL-termin, så kan jo tenkes jeg får litt små babyer.

Fortsetter under...

jeg har begynt og pakke så vidt det er. Hiver opp i etterhvert som jeg vasker det jeg skal ha med meg på sykehuset. Skal ut på fredag og handle inn toalett saker og lignende som skal være med, må nok ha en ny bag også den jeg har er bare hulete.

Annonse

Sikkert lurt å pakke bagen, er jo litt betryggende å vite at den er klar om det skulle skje noe før termin. Jeg tenker iallefall at jeg hadde blitt litt stressa om jeg måtte bedt samboeren min pakke de tingene jeg har tenkt jeg skal ha med- da hadde det nok blitt litt av hvert i bagen:) Spesielt det lille jeg skal ha med til babyen, er viktig for meg at jeg har pakket ned når den tid kommer. Hentesett og teppe iallefall. Ikke minst kamera!

Jeg har tenkt på å kjøpe meg en ny, litt romslig bag jeg også, er det noen som har tips om hva og hvor man kan kjøpe en ok bag? Har tenkt litt på den største bagen fra friis company, de er jo fine, men kanskje litt dyre. Kom gjerne med tips:) Skal dere ha en egen en til babyen?

Ja... Skal pakke det viktigste nå til helga har jeg bestemt meg for:-) Har allerede pakket alt til vesla i en pose, så det er klargjort i hvert fall. Skal ikke ha med egen bag til babyen nei, legger bare posen med klærne hennes oppi bagen min. Babyen trenger jo bare litt klær til hjemreisen:-)

Nei bagen får hvile til det nærmer seg! Sist hadde jeg ikke bruk for bagen før dagen etter da jeg skulle dusje.. Og det eneste jeg hadde ordnet før termin var en ekstra shampo og balsam som lå nedi den!! Så den stresser jeg ikke med nå heller..Blir vel funnet fram når det nærmer seg termin.Ingen krise, mannen kan ta med det som trengs, pluss at de har mye på sykehuset man kan låne!!

Gubben holdt på å pakke baggen på mandag.

Jeg hadde så nedpress at jeg var sikker på at nå skulle jeg føde.

Da var han bleik og prata om at i morgen!! ja da skulle han ihvertfall pakke baggen.

Han gikk igjennom hva som var nødvendig å ha med til meg, han og babyen.

Jeg har ikke nevnt baggen til han, så dette kom han på selv, eller så har han smuglest på bim kanskje? hehe

Jeg roet han litt ned, og sa at vi kunne vente noen uker til med å pakke.

Er 9 uker til termin:)

Han sa det var greit, men har nok kontroll i huet sitt hørtes det ut.

hehe

Hadde masse kynnere i hele går og natt - så jeg pakket i allfall toalettveska! Men lenger enn det har jeg ikke kommet. Skal begynne å vaske baby klærene og tingene jeg har kjøpt i løp av helga. Skal hente babysenga og i løp av helga tenker jeg.

Fikk litt mindre tid i går etter kynnerne satt igang med kortere og kortere mellomrom. Jeg er i uke 31 nå - så jeg har ennå ei stund igjen...håper jeg (er ikke på langt nær ferdig med alt som skal gjøres her...)

Jeg tror at saa lenge du lurer paa om du skal pakke bagen saa er det lurt aa gjöre det.. saa slipper du aa gaa aa lure=) Det skader jo ikke aa ha den klar god tid i forveien saa langt det ikke er mye av det du skal pakke er ting du bruker til vanlig..

Jeg har saa smaatt begynt aa pakke min, men har skrevet en komplett liste som ligger oppi. Slik at hvis jeg skulle faa hastverk saa gaar det fortere aa pakke, eller hvis kjaeresten maa gjore det saa er det lettere for han.

Spennende aa se naar tuppa di kommer da:) Jeg har ogsaa et par uker mellom terminene og krysser fingrene for den förste, men de sier at UL termin skal vaere den riktigste fordi den er basert paa utviklingen (de sier ogsaa at man ikke kan regne seg tilbake til unnfangelse ved UL termin). Har dog ogsaa hört mange tilfeller hvor den er feil... Hun kommer naar hun er klar...saa faar vi haape du ogsaa er klar da;-)

har ikke gjort det enda,men når vi slytter inn i huset vi har leid fra 1.mai blir det nok å gjøre det..

har vært mye syk i det siste,mulig blodprop på lungene ol.så føler jeg bør gjøre det om det skulle skje noe...

pluss at jeg har hatt en følelse av for tidlig fødsel hele tiden...

så min blir pakka første uka på mai

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...