Gå til innhold

Trenger litt hjelp, skal til Spania med baby på 9mnd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er lurt å ha med seg?

Kan jeg pakke og ha med vanlig babymat(grøtpulver, melkepulver, ferdig bandet mme.....?) Eller er det lett å få kjøpt dette i Spania?

Ellers hva trenger jeg av klær o.l .......trenger mange tips og råd fordi nå kommer jeg ikke på noe selv hehe

Takk takk :)

Skrevet

Skal du være lenge?

En del av grøten og frukten og slikt har tilsatt honning i Spania, så kan være lurt å ha med noe slikt selv.

Da vi reiste var vel vår knott 9 eller 10 mnd og det gikk egentlig veldig fint. Han satt i en reisetrille som kunne legges ned i ryggen når han sov. Koste seg han også.

Tror ikke det var noe spesielt vi tok med da.

Skrevet

dytter litt på denne. skal til australia når lillemor er 10 mnd

Skrevet

Mat bør du ta med. De som er i spania er som regel med sukker.

Når det gjelder på fly så kan du ha med barnemat uansett hva det er.

Skrevet

Ja da får jeg vertfall ta med mat, vi skal være 1uke,så vi trenger jo ikke så mye med oss, men er greit å få med seg nok babymat dersom babymaten i spania ikker er så bra. Hva med mme da? Bør jeg ta med den også fra Norge?

Skrevet

Vet ikke om mme.

En uke er ikke lenge. Tror jeg hadde tatt med både grøt og bleier jeg. Middager kan man finne der, men synes ikke utvalget var så stort.

Ellers kan det være greit å ha med idoform.

Og paracet stikkpille selvfølgelig.

Og klær og solkrem og skyggelue om det er fint vær der:)

Skrevet

Grøtpulveret i Spania er med sukker (de kan ha endret dette siden vi hadde en "grøtunge" med ) så det ville jeg tatt med. Middagsglass selger de, vår spiste de uten å grine på nesen; - de har Hipp og Nestle ++. Dersom dere kjøper fruktpureer el.lign pass på at det ikke er honning (MIEL) i dem. De har kjempegode yoghurter der nede, så det går fint å gi dette også.

Mange "klager" på de dyre bleiene, men vi har valgt å kjøpe det likevel der nede, så det blir en smakssak, og plass-i-kofferten vurdering. :-)

Solhatt, solbriller, bodyer, teppe og litt leker til flyet, solkrem, men det kan kjøpes der nede også.

Flaske el. smukk ved take-off og landing er veldig lurt for å unngå dotter i ørene.

Skrevet

Hei.

Vi har hus i Spania og har reist med ungene fra di var 3 mnd. gml.

Jeg må si at jeg digger Spanias utvalg når det gjelder barnemat, og jeg tar heller og kjøper med meg mat derfra som jeg tar med hjem... :-)

Blant annet fruktmos og små flasker med saft/juice. (selvfølgelig klarer jeg ikke huske hva merket hetter, men det er et kjent merke som er økologisk. Og som de også selger på bl.a Prix....)

Når det gjelder grøt så har jeg kjøpt Nestle grøt uten honning. Det står 'Con miel' på esken hvis det inneholder honning, så ta den uten. :-)

Det største problemet med grøten, synes jeg, er at de aller fleste skal blandes med melk (og ikke vann slik vi er vant med). Det blir i mine øyne litt mer tungvint.... Utenpå esken er det da bilde av ei mugge med melk i!

Ferdigblandet og fine porsjonspakker med mme finnes i flere varianter, blant annet fra Nestle. Du finner til og med med sjokoladesmak..... -ja, spanjolene elsker sukker!!! ;-)

Det som jeg holder meg unna er billige bleier og våtservietter. De stinker av parfyme.

Kjøp heller merket 'dodot', det er det samme som pampers!

Apotekene i Spania er døgnåpne og flinke til å hjelpe hvis du skulle trenge noe, men jeg har alltid med meg nesedråper, febermåler og stikkpiller på flyet, i tillfellet de blir syke der.

Ellers trenger du solkrem, solbriller og solhatt.

Nå komme jeg ikke på mer.

God tur!!!!!! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...