Anonym bruker Skrevet 9. april 2008 #1 Skrevet 9. april 2008 Min x har nesten ikke hatt vårt barn det siste året, men det kan han selv takke. Det var han som valgte å flytte halve Norge vekk pga en flørt på nett. Han kom flyttende tilbake å ville ha den samme ordningen som tidligere. Jeg sa at vi kunne diskutere det å se å at han kunne bare kontakte meg når han ville snakke om det. Det var greit. Ukene gikk. Jeg skrev til han på en sms (han tar ikke tlf når jeg ringer) jeg hadde ordnet en samværsavtale så hvis han ville så kunne han komme å skrive under. Det var greit..Tiden gikk enda lengre, ukene gikk. Så i går så kom han, å skrev under. Det som er er at det han skrev under på var ikke ønsket hans. Han vil ha barnet fra torsdag til mandag annenhver helg, men jeg vill at han skulle ha barnet fra fredag til mandag annenhver helg. Det jeg skrev i kontrakten var annenhver gang av dette. En gang hans ønske og neste gang han skal ha henne så blir det fra fredag...skjønnner? Å det er jeg ikke så sikker på at han leste og fikk med seg siden han ikke nevnte et ord om det! Det er ikke likt han. Så hvis han ikke leste det....er det min skyld? Hadde jeg noe opplesningsplikt? Jeg spurte han om han skjønte samværskontrakten å det sa han at han gjorde. Han er født bak en stol og er ikke skarpeste kniven i skuffa, men kan være en sinna mann! Håper han ikke føler seg lurt
Poteto Skrevet 9. april 2008 #2 Skrevet 9. april 2008 det er hans plikt å lese gjennom kontrakten selv. er ikke din feil. men samtidi så lurer eg på om du skal si at du har endret, men tviler på det... alt i alt er det han som står ansvarlig for om han har lest gjennom eller ikke. så i vertfll har han lurt seg selv
Gjest Skrevet 20. april 2010 #4 Skrevet 20. april 2010 I lovens forstand så er voksne folk selv ansvarlig for hva de skriver under på, men du visste hvor korttenkt han er og at dette ikke var det han ville, så moralsk sett synes jeg du har gjort en blemme. Dessuten er det ikke ok å straffe samværsforelderen med mindre samvær bare fordi du er hevngjerrig for at han var borte. Han er jo tydeligvis i stand til å ta seg av barnet sitt og det er da liten vits i at han skal få torsdag til mandag en helg i måneden og fredag til mandag en helg....Det blir bare tullete og rotete...
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #5 Skrevet 20. april 2010 Det er hans problem om han ikke har lest skikkelig. Han bør være glad for at han får noen avtale i det hele tatt den utro drittsekken!
Gjest Skrevet 20. april 2010 #6 Skrevet 20. april 2010 Mener du det? Så om du hadde blitt forelsket i en annen hadde han hatt rett til å frata deg barnet ditt om han ønsket?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå