Gå til innhold

Er det noen som synes sånn velour stoff fra Jysk som selges i metervis er pent?

Anbefalte innlegg

uff..svigers skulle kjøpe bryllupsduker til bryllupet sitt og sa vi gjerne kunne låne de..takket pent helt til jeg så stoffet..synes de rett og slett er gyselige. har ikke hjerte til å si det til dem...hjeeelpes..hva gjør jeg nå? har ikke andre forslag til dåpsduk heller..

Fortsetter under...

Se etter hvite eller offwhite "superduker", feks på Europris ( de har lignende på Jysk også muligens, store billigduker som faktisk ser helt fine ut, fås vel opi 240 lengder, jeg har flere. Er så grådig på de 100år gamle lindukene mine jeg har arva fra mormor( min tippoldemor vevde dem)...ruker heller billigduker av frykt for at grisene skal søle ;-)

Men de ser helt fine ut, og er utrolig lette å vaske, stryke og få av flekker på. Husker ikke hva de koset, men jeg kjøpte flere pga at det var vanvittig billig ( Europris)...så da kan det neppe være mye så gjerrig som jeg er..hihi

Hva med å kjøpe noe mer stoff og supplere med på toppen (som en form for løper over bordet) slik at denne såkalte "nervøse fløyelen" de reklamerer med på Jysk ikke er så fremtredende?

Gyselig er vel nærmest en underdrivelse, og jeg må si jeg forstår deg kjempegodt!

Annonse

De er vel hakket bedre enn en papirduk så de er helt greie i et barneselskap eller hageselskap, men ville ikke brukt de i bryllupet mitt nei.. Ikke godt å si hva du skal si til svigermor da, kanskje skylde på at de er litt for blanke/skinnende til å passe med resten av pynten, du trenger en matt duk som ikke reflekterer lyset....?

Det er jo mange ting du kan sy fine duker av, stoffrester f.eks (på Ikea koster en rull med utgått stoff nesten ingenting), eller laken.

Jeg syntes også de var forferdelige helt til jeg trengte duk selv og dekket med velouren i bunn og tyll som en løper på toppen. Det ble knallfint, syntes jeg. Har en offwhite, en sort og en rød. Den rød bruker jeg ikke, men sort og hvit brukes ofte. Den sorte brukte jeg i jula med sølvpynt på. Har brukt den hvite til barnedåp med et "blonde" stoff fra ikea over (tror det stoffet kostet 15 kr pr meter). Har bord til 16 pers og ikke pokker om jeg gidder å bruke hundrevis av kroner på så lang duk, langt mindre å stryke den. Velour dukene går rett i vaskemaskin og tørketrommel.

Det er noe av det værste jeg ser,, da er det faktisk bedre å ikke bruke duk i mine øyne :-S

Har også en svigermor som er veldig betatt av disse dukene, prøver jo å se sjarmen i de selv, men er ikke helt der enda :) Hun synes de er så praktiske fordi man ikke trenger å stryke de og de bare kan kastes om Tulle søler for eks. Hun er jo søt da, men vi har ikke helt lik sma når det kommer til absolutt alt gitt..

Er jo faktisk utrolig mange som synes disse dukene er nydelige så jeg tar meg selv i å tenke at det kanskje er jeg som er sær på dette punktet også hehe :)

Jeg var så heldig å kjøpte flere nydelige linduker med stoffservietter til når vi var i syd frankrike i sommer, møkk billig og kjempe flotte :)

Litt vanskelig å få til det samme her hjemme, men jysk, hansen og dysvik o.l. har billige duker som ligner litt og som kan bli veldig flotte om man har en litt fin løper over, pene blomster osv :)

Kjenner jeg er litt misunnelig jeg,, ELSKER å dekke bord :)

Annonse

Liker heller ikke dette stoffet, men de kan sikkert bli fine dersom du legger noe annet over ;)

En unnskyldning du kan bruke er at de smitter over på klærne til gjestene. For det kan de gjøre. Vi var i en barnedåp hvor de hadde slike duker, og alle hadde glitter og velour i fanget. satt seg fast på dressbukser og bunader, såg ikke fint ut og veldig irriterende

Hvis de har allerede har brukt dem og vasket dem så er det meste av overskuddsfibrene vasket ut, så da funker ikke den unnskyldningen så bra! hehe... JEG ER ERFAREN JYSK DUK BRUKER!! ;)

Jeg brukte et stoff alla dette over den hvite duken i barndåpen til frøkna. Da demper du litt velouren.

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80080941

Jeg synes også sann nervøs fløyel er grusom, veldig 80 tall. Ville aldri brukt det selv nei.

Har selv duker fra Europris- de er veldig fine. Ene typen er sann glatt og søler man er det bare å hive i vaskemaskinen og henge opp. Slipper å stryke. Er noen år gammel så vet ikke om de har de enda, men har sett noen lignende på Spar Kjøp også...

Nei de liker jeg ikke! Men er det er mange som bruker de til slike anledninger, men da er det nesten bedre og kjøpe helt hvite vanlig laken. Si bare at du har fått låne noen andre duker, så kan du jo bare kjøpe laken i den fargen du måtte ønske, eller det beste er og si at du ikke ønkser de. Jeg måtte ha et slik oppgjør med min svigermor da vår sønn ble døpt, og det gikk bedre enn forventet! Alt er ok mellom oss! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...