Gå til innhold

kvalm av å ligge på rygg?

Anbefalte innlegg

På mandag var jeg på svangerskapskontroll hos legen min for siste gang pga jeg skal begynne å gå til jordmor istede.

Men da jeg var der så spurte legen min meg om jeg blir kvalm hvis jeg ligger strekk ut på ryggen?

Jeg sa da at det klarer jeg ikke for da får jeg smerter helt nederst i magen. Alt han svarte da var ok ok.

Men så har jeg sittet å tenkt på det, hvorfor skulle jeg bli kvalm av å ligge strekk ut på ryggen? Har også hørt at man ikke skal ligge på rygg, men aldri fått vite hvorfor? Jeg ligger på ryggen, men da har jeg masse puter som jeg støtter meg litt opp til. Jeg er snart i min sjuende måned.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137403848-kvalm-av-%C3%A5-ligge-p%C3%A5-rygg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg får også vondt i magen når jeg ligger på ryggen. akkurat som om det blir stramt og hardt helt nederst på magen. men prøver å ligge på sidene. og da helst på venstre side. men problemet er jo at jeg måååå ligge på ryggen for å få sove:)

Man skal ikke ligge helt rett ut på ryggen uten og bygge opp bittelitt...

Dette er pga at det er en hovedåre tror jeg det var som kan komme i klem og føre til at man mister følelsen i bena osv, man kan også bli svimmel og svime av pga manglende blodtilførsel til hodet... Var ihvertfall sånn jeg fikk forklart det.

Men man behøver bare bygge opp et par cm på ene siden, trenger ikke mere, det er bare for og unngå og ligge helt flatt! Og det er sjelden man blir liggende helt flatt i senga eller på en sofa da disse ikke er harde nok...

Men på et gulv vil du kunne bli liggende helt flatt og dette skal man unngå:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...